Skocz do zawartości

Regeneracja felg - W-wa - gdzie i czy warto?


FierceDog

Rekomendowane odpowiedzi

szukałem tematu o regeneracji felg, ale mi się nie udało. było o turbinach, pompach, szperach itd, ale nie o felgach...

 

korzystając z zimowej przerwy w użytkowaniu letnich kółek, chciałbym je odświeżyć.

 

mam felgi w b. dobrym stanie, jednak będąc prfekcjonistą ( :8) ) nie mogę się pogodzić z paroma rysami i śladami po kontakcie z krawężnikiem na rantach tylnich, letnich felg (ASA Revolution).

 

mam w związku z tym kilka pytań:

 

1. czy felgi z minimalnymi uszkodzeniami warto w ogóle jest oddawać do regeneracji? czy przy takiej regeneracji nie można niechcący zrobić więcej złego niż dobrego? np. zmiany naprężeń metalu w wyniku nadspawywania (uzupełnianie ubytków) mogące prowadzić do pęknięć w wyniku zmęczenia materiału w dłuższym okresie czasu? (alu, z racji małej sprężystości jest przecież b. podatne na zmęczenie),

 

1a. może warto się ograniczyć do szlifowania/polerowania i pogodzić się z minimalnymi wgnieceniami/ubytkami, aby nie ryzykować tego, co może się stać w wyniku obróbki cieplnej (spawanie)?

 

2. które warszawskie warsztaty zajmujące się tym tematem polecacie?

Pozdrawiam,

Rafał

"It`s not the size of the dog in the fight, it`s the size of the fight in the dog" Mark Twain

http://img72.imageshack.us/img72/2328/1727269a1200bw1a.th.jpghttp://img442.imageshack.us/img442/8869/1737368a1200bwa.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

1. czy felgi z minimalnymi uszkodzeniami warto w ogóle jest oddawać do regeneracji? czy przy takiej regeneracji nie można niechcący zrobić więcej złego niż dobrego? np. zmiany naprężeń metalu w wyniku nadspawywania (uzupełnianie ubytków) mogące prowadzić do pęknięć w wyniku zmęczenia materiału w dłuższym okresie czasu? (alu, z racji małej sprężystości jest przecież b. podatne na zmęczenie),

Zaraz po zakupie 16tek do E36 (grafitowe OZ) wpadłem dwoma kołami na krawężnik. Jedna mniej druga bardziej sie zgięła - była spawana. Od tamtej pory minęło 7 lat, a ja nadal na nich jeżdżę i śladu nie ma. Wyważają się idealnie. Więc jeśli chcesz tylko kosmetycznie poprawić, to ja bym się nie bał :wink:

 

1a. może warto się ograniczyć do szlifowania/polerowania i pogodzić się z minimalnymi wgnieceniami/ubytkami, aby nie ryzykować tego, co może się stać w wyniku obróbki cieplnej (spawanie)?

tak naprawdę to wszystko zależy jak duże masz te ubytki... jeśli minimalne - to przecież zaraz się możesz nabawić takich samych...

 

2. które warszawskie warsztaty zajmujące się tym tematem polecacie?

W Wwie nie wiem, ale mogę polecić gdzie naprawiałem swoje w Żyrardowie.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=7752

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od firmy i od felgi. Na poprzednim aucie (omega) mialem 18'' OZ RACING wydane na 35-cio lecie piekna felga ale naruszony zewnetrzny rant (przytarlem kraweznik) i mozna bylo zapomniec aby ktos to zrobil, samo prostowanie to byla rzeznia podjely sie tego tylko najbardziej profesjonalne firmy, ktore rownoczesnie powiedzialy ze rantu nie da sie zrobic bo to jest nieoplacalne i efekt nigdy nie bedzie taki jak bym chcial. U mnie tak firma jest kolo poznania w luboniu, droga ale fenomenalna nie sciemniaja i nie psuja jak wielu z tych co sie uwazaja za fachowcow.

 

PS. Jak uslyszysz tekst " My prostujemy felgi od Porsche" to daj sobie spokoj :D nie nawidze tego tekstu ostatnim razem jak go uslyszalem to nie wytrzymalem i od razu dosralem kolesiowi ze Porsche nie ma felgi z polerowanym diamentowo rantem :D koles cicho od bekna "no nie" i powiedzialem dowidzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no o prostowaniu nie ma mowy - są to drobiazgi - postaram się wrzucić fotki - być może nawet samym polerowaniem dałoby się je usunąć, ew. trzeba byłoby "chlapnąć" trochę materiału i zeszlfiować - takie aluminiowe "szpachlowanie"...

Pozdrawiam,

Rafał

"It`s not the size of the dog in the fight, it`s the size of the fight in the dog" Mark Twain

http://img72.imageshack.us/img72/2328/1727269a1200bw1a.th.jpghttp://img442.imageshack.us/img442/8869/1737368a1200bwa.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiecane fotki - dwa pierwsze zdjęcia pokazują zupełnie powierzchowne ryski - najgorsze uszkodzenie jest na zdjęciu 3 - nie wiem czy tu samo szlifowanie pomoże - może się okazać, że będzie konieczne uzupełnienie ubytku...

 

http://img78.imageshack.us/img78/3166/1212197ajr0.th.jpg

 

http://img171.imageshack.us/img171/988/1222201azj1.th.jpg

 

http://img171.imageshack.us/img171/8216/1222204arm0.th.jpg

Pozdrawiam,

Rafał

"It`s not the size of the dog in the fight, it`s the size of the fight in the dog" Mark Twain

http://img72.imageshack.us/img72/2328/1727269a1200bw1a.th.jpghttp://img442.imageshack.us/img442/8869/1737368a1200bwa.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Moderatorzy

Witam,

Poszukuje w Warszawie jakiegoś dobrego zakładu który zajmuje się renowacją/naprawą felg. Felga jest prosta ale niestety miała kontakt z krawężnikiem i ma spory ubytek.

Dowiedziałem się że może być problem z dobraniem koloru gdyż niektóre są zastrzeżone.... Będę wdzięczy za wszystkie podpowiedzi.

 

A to fotka tej nieszczęsnej felgi:

http://img705.imageshack.us/img705/8712/9697000035.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.