Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czesc,

 

W zeszłym tygodniu założyłem instalacje gazowa do mojej E39 520i stag 300. Po założeniu, podczas jazdy próbnej cofając do tyłu samochud mi gasł. Czasami jadąc do przodu po wciśnięciu sprzęgła również się zdarzyło. Dodam, że to było już niby po ustawieniu i kalibracji instalacji. Wracam do nich i mówię co jest grane. No to spowrotem pod komputer i gość mi mówi, że wg. wykresu na laptopie wszystko jest ok. Poklikał i powiedział, że powinno być ok. Nie było. Następny dzień wracam i mówie co i jak, więc podpięcie pod komputer i zwiększyli ciśnienie na reduktorze i ponowna kalibracja. Na pierwszy rzut oka wszystko było ok, tzn cofając nie gasł i wolne obroty nie 'wariowały' między 500 a 1000 obr(w stanie spoczynku).

 

 

pozdrawiam i prosze o opinie.

Edytowane przez judin
Opublikowano

Dowiedz sie wszystkie dane instalacji i wejdz na strone lpg.info.pl i zarejestruj sie. Tam powinni Ci pomóc.

Pzdr

Opublikowano

co do szarpania samochodu to moze zle ustawione wtryski. zakladam ze to szarpanie to chodzi ci o drgania na biegu jalowym calego auta??? nie znam sie ale dzisiaj bylem na ustawieniu gazu i mowil mi ze wtrsyki sa zle wyregulowane i ze drgania budy moga byc tym spowodowane. ustawil wtryski, skalibrowal gaz. pojezdze troche i dam znac czy to pomoglo

a ty jezdzij na gwarancje i niech zrobia tak jak powinno byc, chyba wybrales lipnego fachowca :naughty:

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
co do szarpania samochodu to moze zle ustawione wtryski. zakladam ze to szarpanie to chodzi ci o drgania na biegu jalowym calego auta??? nie znam sie ale dzisiaj bylem na ustawieniu gazu i mowil mi ze wtrsyki sa zle wyregulowane i ze drgania budy moga byc tym spowodowane. ustawil wtryski, skalibrowal gaz. pojezdze troche i dam znac czy to pomoglo

a ty jezdzij na gwarancje i niech zrobia tak jak powinno byc, chyba wybrales lipnego fachowca :naughty:

 

dokładnie chodzi o bieg jałowy

 

p.s. jesli oni nie beda mi w stanie tego ustawic, to czy moge zarządac zdjecie instalacji i zwrot kosztów??

Opublikowano

p.s. jesli oni nie beda mi w stanie tego ustawic, to czy moge zarządac zdjecie instalacji i zwrot kosztów??

uznam to za pytanie rytoryczne, choc z drugiej strony powinno tak byc

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
czy to jest silnik ze zmienna dlugoscia kanalow dolotowych? jezeli tak, to dysze nie moga byc wkrecone w kolektor od gory, ale trzeba podprowadzic rurki miedziane praktycznie w glowice, przed zaworami. Mi patalachy zalozyly wlasnie "prosto w kolektor" od gory i objawy byly te same. po zalozeniu dlugich rurek od dolu, siegajacych praktycznie do glowicy, i to akurat jest ok. Nie wspominam o reszcie problemow z moimi kowalami.
Opublikowano
czy to jest silnik ze zmienna dlugoscia kanalow dolotowych? jezeli tak, to dysze nie moga byc wkrecone w kolektor od gory, ale trzeba podprowadzic rurki miedziane praktycznie w glowice, przed zaworami. Mi patalachy zalozyly wlasnie "prosto w kolektor" od gory i objawy byly te same. po zalozeniu dlugich rurek od dolu, siegajacych praktycznie do glowicy, i to akurat jest ok. Nie wspominam o reszcie problemow z moimi kowalami.

 

a jak moge sprawdzic jaki mam silnik?

Opublikowano
Kwestia regulacji, Stag 300 dobrze sie sprawuje w bmw. Problem - złe ustawieniu mapy lub regulacja wtrysków.
Opublikowano
Kwestia regulacji, Stag 300 dobrze sie sprawuje w bmw. Problem - złe ustawieniu mapy lub regulacja wtrysków.

 

No właśnie chodzi o to, że Ci specialiści może nie maja na tyle wiedzy, jak dokladnie ustawic te wtryski.Chodzi mi o gotowe ustawienia, może ktoś z Was pracuje jako gaziarz? :)

Opublikowano

Do elektroniki Stag nie ma gotowej mapy, kalibruje sie w trasie. Parametry, które ustawiasz przy pierwszym uruchomieniu silnika, to podstawy - sonda, ilość wtrysków, itp. Kalibracja w trasie. Rysuje sie mapa pracy na benzynie i potem na gazie. Jeżeli auto odczuwa jakieś "braki" , wtedy należy ręcznie regulować mapę. Mam nadzieję, że choć trochę rozjaśniłam Ci w głowie.

A jak jest na benzynie?

Opublikowano

Tak rozjasniłeś. Wiem o tej mapie:) Oni chyba robili tylko podczas postoju.

 

Na benzynie chodzi jak po wyjezdzie z fabryki, zreszta silnik zdrowiutki, 80tys km...

Opublikowano
Mam identyczną instalację jak twoja w swoim samochodzie.Zakładałem sam 2 miesiące temu.Chodzi bez zarzutu.Podejrzewam że to kwestia regulacji.
Opublikowano

Tzn co masz dokładnie takie samo?

 

p.s.

 

1. Gdzie masz nawiercony kolektor ssacy w silniku M52TU???

2. Gdzie masz zamontowany trójnik pomiarowy????

Opublikowano

Taka sama instalacja to znaczy elektronika,wtryskiwacze,reduktor itd.

Silnik mam m52b256s3 czyli troche inny.Wtryski od gazu mam wwiercone zaraz obok wtrysków benzynowych od góry.Ciśnienie gazu mam podłączone troche inaczej.Między listwami które są szeregowo zasilane z jednego przewodu ale to ma mniejsze znaczenie.

Opublikowano
Po pierwsze-rozjaśniłaś! Po drugie- Staga ustawia się w trasie przy minimalnym i maksymalnym na każdym biegu. Po prostu, trzeba trochę auto przeciągnąć. Jedź z gościem, niech Ci ustawi w trasie!!!
Opublikowano

Judin dotyka sedna sprawy: bez prawidlowego podprowadzenia dysz takimi miedzianymi rurkami praktycznie w glowice to auto nie bedzie chodzic, zeby nie wiem jak kalibrowali i jak kombinowali dyszami. Tez to przerabialem z łamagami ktorzy u mnie wwiercili sie z gory (szybci bedzie), i tak musieli zdejmowac potem kolektor, dzien w plery, itp itd.

WTRYSKI DO GAZU MAJA BYC JAK NAJBLIZEJ BENZYNOWYCH.

Opublikowano
Sorry, może nie jestem kompetentna, w końcu gazem zajmujemy się tylko 10 lat, ale wydaje mi się,że zdejmowanie kolektora nie ma sensu.
Opublikowano
Sorry, może nie jestem kompetentna, w końcu gazem zajmujemy się tylko 10 lat, ale wydaje mi się,że zdejmowanie kolektora nie ma sensu.

 

Dla gazowników nic nie ma sensu nawet prawa fizyki i zasady działania silników spalinowych.

Opublikowano

Oczywiście zdejmowanie kolektora nie ma sensu najlepiej jak wióry z wiercenia lecą do środka w bmw praktycznie nie da się odpowiednio nawiercić kolektora przynajmniej w tych R6 z kolektorem o zmiennej geometrii.

 

A pozniej mity o tym ze samochody na gazie to syf rosna jak grzyby po deszczu.

 

Swoja droga facet w anglii fajnie opisal swojego gazownika na stronie internetowej jak mu dokladnie schrzanil fure swoim partactwem.

 

Niestety w polsce jeszcze wiecej takich macGuyverów

 

Zeby nie byc goloslownym prosze bardzo oto strona opisujaca his kampf z gazownikiem

http://www.lpginfo.co.uk/golpg.html

Zdejmowanie kolektora z pewnoscia nie jest oplacalne bo to kilka roboczogodzin w plecy a wiadomo grosz do grosza nie.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
U mnie właśnie gość zakładał instalke ponad dwa dni bo ściągał kolektor i poza tym że założył ponoć tandetne wtryski Valteca BFC (dowiedziałem sie ze są ponoć tandetne po fakcie) to wszystko jest oki :cool2:
Opublikowano
Rzeczywiście, ktoś, kto zakładał tą instalację nie miał chyba o tym pojęcia. Robi się to troszkę inaczej. W każdej dziedzinie są magicy i partacze, ale nie można generalizować, nie wszyscy odwalają kichę, bo inaczej nie mieliby klientów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.