Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z hamulcem ręcznym, nic nie daje, poluzował się że kompletnie juz nie łapie. Jak się go naciąga? Kiedyś w serwisie przy wymianie klocków poprosiłem mechanika żeby to zrobił, troche to skomplikowanie wyglądało, gmerał gdzieś w piastach kół, ale zaglądałem tam i nie widze jakoś tego. Może ktoś wie jak to zrobić, był bym wdzięczny.
BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano

z innego forum:

"hamulec ręczny regulujesz przesuwając w prawo lub w lewo koło zębate w tylnej pieście.Jak zdejmiesz koło to na czole tarczy masz otwór i musisz go ustawić tak aby był na dole,wtedy poświeć jakąś punktową latarką w ten otwór i zobaczysz małe zębate koło,wkładasz śrubokręt i po jednym zębie przesuwasz w prawo lub w lewo,w ten sposób rozszerzasz lub ściskasz szczęki ręcznego czyli regulujesz luz pomiędzy okładzinami szczęk a powierzchnią tarcia tarczy.Oczywiście regulację robisz dla każdego koła oddzielnie"

Opublikowano
Wszystko robisz tak jak napisał kolega qubas z tą różnicą że śrubokrętem kręcisz w kierunku góra-dół lub odwrotnie a nie prawo-lewo, wiem bo robiłem u siebie(akurat w moim przypadku kręciłem z dołu do góry) możesz jeszcze spróbować podciągnąć hamulec w kabinie bo i tak też można
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
z innego forum:

"hamulec ręczny regulujesz przesuwając w prawo lub w lewo koło zębate w tylnej pieście.Jak zdejmiesz koło to na czole tarczy masz otwór i musisz go ustawić tak aby był na dole,wtedy poświeć jakąś punktową latarką w ten otwór i zobaczysz małe zębate koło,wkładasz śrubokręt i po jednym zębie przesuwasz w prawo lub w lewo,w ten sposób rozszerzasz lub ściskasz szczęki ręcznego czyli regulujesz luz pomiędzy okładzinami szczęk a powierzchnią tarcia tarczy.Oczywiście regulację robisz dla k ażdego koła oddzielnie"

do góry kolego
orzełe34
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ściągasz osłonę ręcznego w kabinie i znajdziesz tam dwie śruby, którymi wykonuje się regulację.
003.jpg
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, mam problem z regulacją hamulca ręcznego. Chodzi o to ze zrobiłem według opisu ale nie widzę koła zębatego w tylnej pieście jest tylko sprężyna. Może coś robię nie tak, proszę o pomoc
Opublikowano

Niom, jest tak jak piszą koledzy, przy czym przy piastach reguluje się w taki sposób, aby tarczę dało się zdjąć/założyć z lekkim oporem, a dalsza część regulacji pod "mieszkiem" ręcznego w kabinie. Tam są dwie, a w zasadzie to cztery nakrętki na dwóch śrubach (dwie do kontrowania). U mnie po wymianie tarcz na początku było niby dobrze, a potem ręczny zaczął "trzymać". Poluzowałem o 1/3 obrotu na każdej ze śrub i teraz jest cacy: ręczny jak dźwignia jest na dole nie trzyma i łapie już na 2 ząbku...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.