Skocz do zawartości

Swap Compact E46 2.0d na 3.0d (za i przeciw)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Koledzy i kolezanki!

Od jakiegos czasu (pol roku) chodzi mi po glowie sens wymiany silnika z 2l na 3l diesla.

Oczywiscie rozwazania czysto teoretyczne "co by bylo gdyby i czy to jest realnie do zrealizowania".

 

Czy ktos z fachowcow moglby sie wypowiedziec odnosnie ZA i PRZECIW ?

 

Koszty wymiany siegna pewnie 10-15.000pln (silnik 3.000-5.000).

 

Jesli bym mial $ i sie zdecydowal to tylko po to aby miec:

- radoche

- odsluch 3litrowca

- osiagi na poziomie rakiety

- spalanie na poziomie 8-10l/100

 

Z tego co sie podpytywalem to do wymiany poza silnikiem byloby cale zawieszenie (i tu pewnie kolejne koszty), amortyzatory, uklad hamulcowy, tarcze, etc.

Sprzeglo wiem,ze w 330d jest takie jak w 220d ale przy mocy 220-250KM, ktore bym chcial osiagnac trzebaby je pewnie zmienic.

 

Przyjmijmy, w ramach marzen, ze koszty nie sa istotne, bardziej interesuje mnie aspekt techniczno-wagowo-osiagowy :)

 

Ps. Gdzies widzialem Compacta E36 na 4.5l benzynie. Wygrywal na 1/4 mili i mi sie tak zamarzylo...

Edytowane przez papik
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Jak dla mnie pomysl dobry, koszty wcale nie będą AŻ takie jeżeli oddasz swoje części w rozliczeniu. Mysle ze jak dobrze poszukasz to znajdzie sie ktos , kto chocby z ciekawosci by ci to zrobil taniej;) Mam znajomego ktory u mnie swapa robil z 1.8 m42 na 2.0 m52 , niestety jest teraz w norwegii i predko nie wroci, ale moze jakies namiary dostane co i jak, mowi ze gdyby zostawic czesci to w 5-6 tys sie mozna zmiescic

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

pomysł bardzo dobry tylko po co zmieniać chcesz zawias ? na stary większy silnik nie wejdzie czy dla bezpieczeństwa bo jeżeli dla bezpieczeństwa to na początek sobie kupisz twarde sprężynki i będzie git a później zmienisz na coś lepszego tak samo hample zmienisz klocki i tarcze i wyhamujesz nie przesadzajmy bezpieczeństwo bezpieczeństwem ale nie popadajmy w paranoję ;P

 

a co do serca to kupił byś takie cudo jedno lub drugie wpasował i latał :)

http://moto.allegro.pl/item481113272_silnik_bmw_e46_3_0d_2003_gwarancja.html

http://moto.allegro.pl/item466230691_bmw_e39_e46_e38_x5_3_0_d_193km_silnik_kompletny.html

nie jestem mechanikiem ani super znawcą ale jeżeli swap dało by radę przełożyć tylko silniki to kosztowało by cię to z 2 tyś zł i robocizna bo kupujesz silnik a stary rozsprzedajesz na części lub w całości a turbina wtryski dwumas to drogie rzeczy więc dało by radę trochę odzyskać forsy ;) :norty:

 

pozdro i działaj :norty:

czasami na drogach można spotkać wariatów co pędzą ponad swoje umiejętności na złamanie karku no na prawdę, aż czasami ciężko ich wyprzedzić.....:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.