Skocz do zawartości

Nietypowy problem z automatem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jestem właścicielem E32 z V8 automat. Od jakiegoś czasu mam problem który chciałbym nareszcie rozwiązać. A mianowicie po dłuższej jeździe po mieście (korki , częste stop & go) gdy silnik i skrzynia są bardzo,bardzo gorące następuje duży poślizg sprzęgła,skrzyni (jak w aucie z manualną skrzynią) następnie uderzenie z tyłu auta (most) i szarpnięcie auta. Dodam iż dzieje się to tylko przy przełączaniu skrzyni z 2 na 3 bieg ??? Jeszcze raz nadmieniam że jest to zauważalne tylko gdy jest chyba niedostateczne chłodzenie skrzyni i oleju (jazda w korku, częste ruszanie i zatrzymywanie). Przy normalnej jeździe po mieście (bez korków ) wszystko działa idealnie. Również podczas dalszych tras (szybka jazda -lepsze chłodzenie) jest super. Zaobserwowałem to jakieś 3 miesiące temu o od razu wymieniłem olej i filtr w automacie bez pozytywnych rezultatów. Mam nadzieję że to nie wina skrzyni gdyż myślę że byłoby to zauważalne cały czas. Nie wiem ??? Może komp. sterujący skrzynią ? Proszę o pomoc.
Opublikowano

slabe chlodzenie tch skrzyn to jedna z ich wad ( a w zasadzie nie skrzyn a ich osprzety ) malutka chlodniczka jest umieszczona w chlodnicy wody i jest tylko oplywana przez plyn - wiec chlodzenie jest slabe.

 

 

generalnie przy sprawnej skrzyni nie ma takich objawow . jezeli masz poziom oleju prawidlowy to powiem tak - u mnie bylo identycznie - jak pojezdzilem w korkach to slizgalo i bylo szarpniecie ... skonczylo sie to awaria skrzyni - zaczelo slizgac caly czas i na wszystkich biegach - do tego stopnia ze nie moglem ruszyc pod gore ....

 

 

musisz poszukac jakiegos dobrego zakladu ktory to zdniagnozuje ...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W moim przypadku nic nie udało się ustalić. W moim przekonaniu problem leży w chłodnicy oleju (zasyfiona, niedrożna) Narazie tak jeżdżę bo jest dobrze a na szczęście bardzo rzadko mam okazję stać w korkach.
Opublikowano
po dłuższej jeździe po mieście (korki , częste stop & go) gdy silnik i skrzynia są bardzo,bardzo gorące następuje duży poślizg sprzęgła,skrzyni (jak w aucie z manualną skrzynią) następnie uderzenie z tyłu auta (most) i szarpnięcie auta.

Niestety kończy Ci się skrzynia i teraz żadne wymiany oleju już tu nie pomogą. Widocznie poprzedni właściciel nie robił wymian oleju i dlatego Ty masz teraz problem. Te skrzynie są bardzo wrażliwe na przegrzanie, a tendencja do przegrzania rośnie wraz z wiekiem oleju, który utlenia się i przez to gorzej odprowadza ciepło. Gdyby był regularnie wymieniany, to skrzynia żyła by wiecznie...

Opublikowano
kończy skrzynia . . . nie powiedziałbym bo nic na to nie wskazuje w misce nie ma zadnego syfu NIC :!: więc problem jest w czymś innym rozmawiałem z facetem który miał to samo i co sie okazało :shock: elektro zawór :!: po wymianie laleczka śmiga równo jadędo serwisu bmw i niech stracę niech ją mi zbadają napiszę co było z nią :wink:
Opublikowano
kończy skrzynia . . . nie powiedziałbym bo nic na to nie wskazuje w misce nie ma zadnego syfu NIC

Jak Ci się automat kończy, to bardzo rzadko "coś" na to wskazuje. Najczęściej jest "ping" i masz na desce meldunek Getriebeprogramm, a skrzynka jedzie tylko w trybie awaryjnym, lub jeszcze gorzej, bo w ogóle nie jedzie. Czasem załączasz wsteczny i słyszysz zgrzyt a...autko pozwala Ci jechać tylko do przodu i czeka Cię wydatek rzędu 3-5 tys. Jedyne objawy, które wcześniej pokazują, że skrzynia się kończy, to właśnie "ślizganie" lub "szarpanie" przy zmianach biegów...

Opublikowano
więc byłem w serwisie bmw i mam zalany zły olej skrzynie automatyczne 5HP-18 ZF są bezobsługowe mają specjalny olej zalany który jest w serwisie bmw do nabycia 1litr 100zł :shock: ( te skrzynie mieszczą tego towaru 8litrów) musze kupić ten olej i zmienić wszystko to robię w serwisie BMW wezmę z 1500zł - może mi starczy :cry: oleje te to są tak zwane only esso ''lifetime fill'' ATF-LT71141 ładnie co ? :shock: a nie zaraz automat się kończy czasem brednie wypisujecie . pozdro
Opublikowano
więc byłem w serwisie bmw i mam zalany zły olej skrzynie automatyczne 5HP-18 ZF są bezobsługowe mają specjalny olej zalany który jest w serwisie bmw do nabycia 1litr 100zł :shock: ( te skrzynie mieszczą tego towaru 8litrów) musze kupić ten olej i zmienić wszystko to robię w serwisie BMW wezmę z 1500zł - może mi starczy :cry: oleje te to są tak zwane only esso ''lifetime fill'' ATF-LT71141 ładnie co ? :shock: a nie zaraz automat się kończy czasem brednie wypisujecie . pozdro

 

Hahahah no niezle Cie w jajo ASO robi:

- odosnie ilosci

- odnosnie ceny za litr

 

http://allegro.pl/search.php?string=71141&order=p

Jak widac cena bez negocjacji 25 pln za litr

A potrzebne Ci od 6 do 11 litrow.. zalezy jak wymieniasz. 6 litrow wystarczy jesli zmieniasz filtr bez dmuchania w chlodniczke... ponad 10 litrow to jest ilosc calkowita - gdybys sciagal skrzynie.

Za robote ASO wezmie kilka stów mając dostęp do kanału liczmy z zapasem 2 godziny czasu i kilka śrubokrętów - zrobiłbyś to sam (konkretnie w 2 osoby).

Ale jesli masz za duzo pieniazków i nie chcesz miec gwarancji, że wymiana została dokonana poprawnie - jedz do ASO - nic mi do tego ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
więc byłem w serwisie bmw i mam zalany zły olej skrzynie automatyczne 5HP-18 ZF są bezobsługowe mają specjalny olej zalany który jest w serwisie bmw do nabycia 1litr 100zł :shock: ( te skrzynie mieszczą tego towaru 8litrów) musze kupić ten olej i zmienić wszystko to robię w serwisie BMW wezmę z 1500zł - może mi starczy :cry: oleje te to są tak zwane only esso ''lifetime fill'' ATF-LT71141 ładnie co ? :shock: a nie zaraz automat się kończy czasem brednie wypisujecie . pozdro

W e32 ten olej był zalewany WYŁĄCZNIE!!! do skrzyń 5HP30, które były montowane do dużych M60. Mała 3litrowa M60-tka była łączona albo z 5cio biegowym manualem, albo z automatem 5HP18, który był zalewany zwykłym ATFem. Tak więc mój poprzednik ma rację, serwis robi Cię w trąbę...

Opublikowano
więc byłem w serwisie bmw i mam zalany zły olej skrzynie automatyczne 5HP-18 ZF są bezobsługowe mają specjalny olej zalany który jest w serwisie bmw do nabycia 1litr 100zł :shock: ( te skrzynie mieszczą tego towaru 8litrów) musze kupić ten olej i zmienić wszystko to robię w serwisie BMW wezmę z 1500zł - może mi starczy :cry: oleje te to są tak zwane only esso ''lifetime fill'' ATF-LT71141 ładnie co ? :shock: a nie zaraz automat się kończy czasem brednie wypisujecie . pozdro

W e32 ten olej był zalewany WYŁĄCZNIE!!! do skrzyń 5HP30, które były montowane do dużych M60. Mała 3litrowa M60-tka była łączona albo z 5cio biegowym manualem, albo z automatem 5HP18, który był zalewany zwykłym ATFem. Tak więc mój poprzednik ma rację, serwis robi Cię w trąbę...

 

 

bzdura...

 

5hp18 byly w 2 wersjach - zarowno zalewano je atfem , jak i life timem ( ja np taka mialem u siebie )

 

a to ze go robia w balona to oczywiste - bo to zlodzieje sa !

Opublikowano

 

bzdura...

 

5hp18 byly w 2 wersjach - zarowno zalewano je atfem , jak i life timem ( ja np taka mialem u siebie )

 

a to ze go robia w balona to oczywiste - bo to zlodzieje sa !

 

To prawda do 5hp18 były 2 rodzaje wlewanych płynów.

D3 i LT zaleznie od numeru seryjnego...

Autor piszac ze ma zalac LT mam nadzieje, ze sprawdzil to w dokumentacji producenta.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
wiem że były zalewane ATF-em ale tylko dextronIII :!: i komu wierzyć teraz :doh: ... tu ładnie to widać http://www.peterschmid.com/SD92-113.pdf wlałem dziś 4 litry mobil1 ATF 320 dextronIII i jest lepiej wleje za parę dni znowu 4l bo nie mam jak przeprowadzić pełnej wymiany chyba że ktoś ma jakiś sposób by cały olej wymienic nie tylko to co w misce i chłodnicy
Opublikowano (edytowane)
Żaden 5HP18 w modelu E32 nie był fabrycznie zalany lifetimem. Dopiero serwisy nalewały taki olej, żeby naciąć klienta na większą kasę tak, jak to chcą zrobić teraz Krystianowi. Wejdź na stronę ZFa, tam są wszystkie ich skrzynie i oleje, jakie były do nich zalecane... Edytowane przez a1410
Opublikowano (edytowane)
''To prawda do 5hp18 były 2 rodzaje wlewanych płynów. '' no były były czytałem to też kurde a moja skrzynia ma kolor tabliczki czarny w każdym bądz razie wskazuje to na to iż ATF dextronIII a mam BMW E36 320i 91rok a wtedy był ten olej ATF LT71141 lany do tych skrzyń ? Edytowane przez krystian
Opublikowano
Żaden 5HP18 w modelu E32 nie był fabrycznie zalany lifetimem. Dopiero serwisy nalewały taki olej, żeby naciąć klienta na większą kasę tak, jak to chcą zrobić teraz Krystianowi. Wejdź na stronę ZFa, tam są wszystkie ich skrzynie i oleje, jakie były do nich zalecane...

 

ja sie tym tematem interesowałem dokladnie przy niedoszłym remoncie mojej skrzyni - i kontaktowałem sie w tej sprawie z ZF polska - i otrzymałem prospekt techniczny do mojej skrzyni 5hp18 z e32/34 - w kotrym to prospekcie było wyraznie opisane - ktore numery skrzyn jaki maja miec olej - do mojej byl to wyraznie zf life time ...

Opublikowano

 

ja sie tym tematem interesowałem dokladnie przy niedoszłym remoncie mojej skrzyni - i kontaktowałem sie w tej sprawie z ZF polska - i otrzymałem prospekt techniczny do mojej skrzyni 5hp18 z e32/34 - w kotrym to prospekcie było wyraznie opisane - ktore numery skrzyn jaki maja miec olej - do mojej byl to wyraznie zf life time ...

Zgadza się, że w E34 od końca 94 roku był do tej skrzyni wlewany Esso LT, ale do 95 roku żadna 5HP18 nie miała longlifa a E32 przestano produkować w połowie 94.

Ponadto do 5HP30 też były wlewane dwa rodzaje olejów Shell LA2634 i wtedy skrzynia miała czarną naklejkę oraz Esso LT z zieloną naklejką. Olej Shella był stosowany od 92 do 93 roku...

Sumując; jeżeli masz oryginalną skrzynię z E32, to nie miała ona na pewno longlifa...

Opublikowano (edytowane)

ja pisze to co dostałem od ZF'a . było tam napisane wyrażnie ze zaowno skrzynie w e34 jak i e32 były zalewane albo dextronem albo life timem - byly podane kolory tabliczek - oraz numery serii skrzyń - i co ciekawe byl seria skrzyn z czarna tabliczka a byly zalewane life timem - moja skrzynia miala zielona tabliczke i numer serii odpowiadający serii z olejem life time - i takim tez była zalana jak go spuściłem - skrzynia była napewno oryginala i nie naprawiana w zadnym serwisie.

 

niestety prospekty ktore mialem skasowałem po zmianie skrzyni na manualną.

 

 

na szczescie pozbylem sie tego problemu i teraz mam spokoj z tym szajsem jakim jest automat :mad2:

Edytowane przez xsilver
Opublikowano
czyli można powiedzieć iż zarówno dexIII jak i LT jest olejem który może pracować w skrzyni 5HP-18 bo przecież to ta sama skrzynia :doh: no bo na to wychodzi :D ja mam czarna tabliczkę i zaraz z boku jest maznięta farbą o kolorze czerwonym więc leję w nią MOBIL1 ATF320zf DIII :mrgreen: kurde magia z tym straszna pewnie w BMW sami nie wiedzą co mają lać ludziom więc LT71141 dają tak profilaktycznie i z dochodem dla serwisu
Opublikowano
czyli można powiedzieć iż zarówno dexIII jak i LT jest olejem który może pracować w skrzyni 5HP-18 bo przecież to ta sama skrzynia :doh: no bo na to wychodzi :D ja mam czarna tabliczkę i zaraz z boku jest maznięta farbą o kolorze czerwonym więc leję w nią MOBIL1 ATF320zf DIII :mrgreen: kurde magia z tym straszna pewnie w BMW sami nie wiedzą co mają lać ludziom więc LT71141 dają tak profilaktycznie i z dochodem dla serwisu

 

Kolego Ty sobie mozesz i zalac slonecznikowy. Niektorzy w ogole nie wymieniaja. My Ci mozemy podpowiedziec jaki olej byl zalany FABRYCZNIE w Twoim samochodzie.

Do tego musisz podac numer seryjny skrzyni. Zestawiajac go np. z tym dokumentem http://www.unofficialbmw.com/images/ZF_Oil_Reference_Guide.pdf (jest to dokument, ktory byl kiedys podlinkowany z oficjalnej strony ZF)

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
[biernus]:!: o i z tym linkim który podałeś można pięknie sprawdzić jaki olej :cool2: więc metalowa tabkiczka na mojej skrzyni skrzyni 5HP-18 ma kolor czarny serial no-1056000 006 czyli według ciebie jaki olej?? a ! ten na allegro ATF-LT41141 kurde naprawdę cenę ma piękną 25pln to właściwa cena a nie w BMW FOTA olsztyn mi tu 100zł za litr :jawdrop: kurde mają ceny kosmiczne ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.