Skocz do zawartości

Pomocy!Problem z silnikiem


radekcarlos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Moja bunia to E36 318i M40 92r.

zacznę o początku w zeszłym roku wymieniłem olej półsyntetyk castrol magnatec

przez całą zimę było cacy żadnych bocianów

problem zaczął się gdzieś tak pod koniec sierpnia

podczas zapalania przez chwilę zaklekotał

czasami twało to chwilę czasami dłużej,ale czytałem na forum że ten typ tak ma i nie ma co się przejmowaćmu

ale kilka dni temu problem przybrał na sile

podczas zapalania-tylko rano-kontrolka od ciśnienia gaśnie a potem na sekundę się zapali i gaśnie już się nie zapalając

klekotanie trwa dłużej niż wcześniej a jadąc dzisiaj ustało po odpaleniu i od nowa zaczęło podczas jazdy

nie jest taki klekot lecz tak jakby klawiatura chodziła bez oleju

dopiero po przejechaniu 10 km ucichło

co może być tego przyczyną?

zapchane doloty olejowe do rozrządu?

pompa olejowa?

wina oleju?

silnik pada?

dodam że silnik nie bierze oleju normalnie się wkręca do 6 tys.,tylko te zawory tak grają jakby bez oleju pracowały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już zdejmiesz pokrywę to sprawdź stan wałka, jeśli jest w dobrym stanie to może warto zainwestować w nowe dźwigienki i popychacze, tym bardziej że raczej wszystkie nie stukają, podobno najczęściej puka pierwszy od strony paska rozrządu. Auto ma już 16 lat i z pewnymi wadami silnika M40 trzeba się pogodzić. Wymiana całego rozrządu jest nie opłacalna i nie daje gwarancji, poza tym nie kupisz dźwigienek o takiej trwałości jak fabryczne. Ale po pierwsze sprawdź drożność magistrali olejowej nad wałkiem, zmień filtr i zalej nowy dobry olej. Trochę niepokojąca jest ta kontrolka oleju, jak jeden z kolegów napisał warto skontrolować ciśnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak długo masz to auto i czy wiesz jaki olej był wcześniej, ale jak napisałeś że ten jest bardzo brudny to możliwe jest że auto wcześniej jeździło na jakimś kiepskim oleju mineralnym z dodatkiem "doktorka od popychaczy" który często na krótką metę pozwala pozbyć się stukania. Teraz po zalaniu oleju półsyntetycznego o lepszych właściwościach myjących jest on już czarny, bo wypłukał trochę syfu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej na LIQUI MOLY 10w40

zawory już nie grają czyli wymiana oleju była jak najbardziej słuszna

teraz mam problem z kontrolką oleju

podczas zapalania-tylko po długim nie paleniu-kontrolka gaśnie a potem zapala się na 1 sekundę i gaśnie już całkowicie

dodam że po zapaleniu silnika i wyłączeniu i szybkim odpaleniu kontrolka nie zdąży się znowu zapalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.