Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stało się...kolega HUNTER zwirusował swoje 330xd i mnie zaraził tym pomysłem.

 

Posiedziałem, poomyslałem...i mam w związku z tym pytanko. Po wirusie parametry mojego Turasa 330xd (silnik M57 seryjne 184 KM...zresztą wszyscy wiedzą co dalej) dajmy na to wzrosną do 220 KM i 500 Nm momentu...Jak sobie z takim momentem na wyższych biegach będzie radzić sprzęgło? U mojego znajomego (co prawda w 530d) po "wirusie" na 4 i 5 biegu zaczeło się ślizgać. Musiał więc wymienić....i wymienił na seryjne.

 

No i pytanie - czy seryjne sprzęgło wytrzyma długo taki moment - dajmy na to 500 Nm? Tzn krótko mówiąc jak bedzie z jego trwałościa?

 

Czy da radę zastąpić seryjne sprzęgło jakimś mocniejszym? Jeśli tak - to jakie pasuje do tego silnika i modelu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ha i bardzo dobrze że się kolega zaraził, powiem tylko tyle co uzgodniłem z tymi co zakładali chipa.

Sprzęgło seryjne bez problemu wytrzymuje ten moment- jeśli jest zurzyte to poprostu to wcześniej wyjdzie na jaw.

Mój tok myślenia jest taki, jeśli masz zdrowe sprzęgło to nie będzie się bardziej zurzywało od chipa bo niby dlaczego przecież jeżdżąc normalnie na 4-5 biegu to sprzęgło cały czas jest zasprzęglone i nic tam się nie dzieje. Ale jeśli zaczniesz ruszać z pod świateł jak na wyścigach to sprzęgło seryjne z takim niutonem szybko wykończysz i tyle, jeśli będziesz jeździł normalnie i tylko wykorzystywał moc do wyprzedzania to nie ma prawa się nic dziać to jest tylko 100 nm więcej to nie jest niewiadomo ile :cool2:

Pozdrawiam
Opublikowano
Stało się...kolega HUNTER zwirusował swoje 330xd i mnie zaraził tym pomysłem

 

Teraz to możesz przyjąć antybiotyk, na szczepionkę już za późno.

 

Zastanawialiście się dlaczego fabrycznie te auta nie są chipowane?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zastanawialiśmy się, nasza wyobraźnia nie sięga aż tak daleko.

 

Pozatym fabryka zostawia rezerwę dla niedbaluchów którzy nie zmianiają oleju i filtrów i tak jeżdżą, sam osobiście znam ludzi którzy nie wiedzą gdzie jest miarka do oleju w ich własnym aucie. A co dopiero mówić o poziomie wody chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym.

Pozdrawiam
Opublikowano
Stało się...kolega HUNTER zwirusował swoje 330xd i mnie zaraził tym pomysłem

 

Teraz to możesz przyjąć antybiotyk, na szczepionkę już za późno.

 

Zastanawialiście się dlaczego fabrycznie te auta nie są chipowane?

 

A co Ty Jakubie tak jesteś tak na "nie"? Jak widzę w szczególności do diesli jesteś wyraźnie uprzedzony...

Opublikowano

Nie lubię diesli. Gdybym robił więcej kilometrów pewnie by diesle polubił, ale nie muszę.

Swoją niechęc opieram na doświadczeniach i obserwacjach dokonanych w warsztacie kolegi który specjalizuje się w naprawach BMW.

Opublikowano
Nie lubię diesli...Swoją niechęc opieram na doświadczeniach i obserwacjach dokonanych w warsztacie kolegi który specjalizuje się w naprawach BMW.

 

Ale jakie to doświadczenia i obserwacje skutkują taką negacją?

Opublikowano
Nie lubię diesli...Swoją niechęc opieram na doświadczeniach i obserwacjach dokonanych w warsztacie kolegi który specjalizuje się w naprawach BMW.

 

Ale jakie to doświadczenia i obserwacje skutkują taką negacją?

 

Czysta statystyka. Widzę co się naprawia, jakie są koszty i jak dużo jest diesli w stosunku do benzyny. Wszyskie awarie już na forum były opisywane no może poza jedną jaką widziałem. Urwanie się klapki regulującej długość kolektora dolotowego. Oczywiście resztki wpadły do cylindra. Silnik do wymiany.

Opublikowano

Czysta statystyka. Widzę co się naprawia, jakie są koszty i jak dużo jest diesli w stosunku do benzyny

 

:idea: może po prostu po drogach więcej jeździ diesli i siłą rzeczy - więcej niż benzyn bywa ich również w warsztatach?

(żeby nie było: sam mam benzynę :wink: )

Pozdrawiam,

Rafał

"It`s not the size of the dog in the fight, it`s the size of the fight in the dog" Mark Twain

http://img72.imageshack.us/img72/2328/1727269a1200bw1a.th.jpghttp://img442.imageshack.us/img442/8869/1737368a1200bwa.th.jpg

Opublikowano
może po prostu po drogach więcej jeździ diesli i siłą rzeczy - więcej niż benzyn bywa ich również w warsztatach

Z pewnością więcej jest silników benzynowych.

 

Jak dla mnie są 3 rzeczy które można powiedzieć na obronę diesla:

 

1. Większość ma najechane niebotyczne ilości kilometrów bo do tego je wymyślono, a jeszcze więcej ma poprzekręcane budziki.

2. Mało kto dba o diesla, mój ojciec wyłącza silnik bez chłodzenia turbiny, gazuje jak mu się podoba i tankuje gdzie mu łatwiej :D.

3. Bardziej zaawansowana konstrukcja.

 

Też myślałem o wirusie ale jak na razie poczekam. Ja mam silnik po lifcie i 204 km starcza mi do wszystkiego.

 

Co do tematu to seryjne powinno wystarczyć i absolutnie bym się tym nie przejmował bo to element eksploatacyjny. Gorzej jak ze sprzęgłem poleci dwumas (ok 2000zł) i turbina (ok. 3500zł). Katastrofa to remont generalny napędu 4x4 (nawet kilkanaście tysięcy zł).

Patrząc na powyższe to koszt sprzęgła jest zupełnie nieistotny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.