Skocz do zawartości

530d; przeladowuje turbo.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sprawa wyglada tak.... jezeli chodzi o przeladowanie to jest kilka czynnikow.

 

W kolektorze dolotowym masz czujnik doladowania, ktory gdy jest zabrudzony a moze byc bardzo, bo widzialem u siebie, to moze wskazywac przeladowanie lub podawac zle cisnienie ogulnie...

 

Jezeli chodzi o turbo, to przerabialem sprawe z turbo. W nowoczesnych dieslach macie turbo o zmiennej geometrii , w ktorym czasami dochodzi do chaczenia "kierownic"

W poprzednim samochodzie rowniez mialem Garreta ale powod jest zawsze podobny...

Zaczne od obiawow.. Generalnie mam ciezka noge i mi sytuacja powtorzyla sie 3 razy, natomiast zonie czesciej. Postawilem na kierownice. Po wyczajeniu zaleznych przy przechodzeniu w serwis. Bylo to srednioo dynamiczne wciskanie gazuna do wyprzedzania na wysokim biegu, np 5.

Kierwnice, to niezalezny element od oski i malych turbo. Jak znajde czesto zamieszczonego GIF-a z zasada, to wkleje. Kierwnice wykonane sa z metalu i luzno mocwane przy zeliwnej czesci korpusu. Dystans jest okolo 0,5mm moze wiecej. Czasami kierwnice sa zabite sadza, czasami spieczone lub przytarte. Dlaczego? Ja mialem przytarte- czesciwo zapieczone. Dzieje sie tak, jezeli tankuje sie ciagle paliwa bezsiarkowe tp verva, ultimate ... Spaliny sa bardzo suche a wlanie siarka dosknale smaruje wiele czesci w silniku. Na zeliwnej obudowie gromadzi sie rdzawy tlenek zeliwa, ktory powoli zmniejsza potrzebny do swobodnejpracy i lozyskowania luz. Kerownie przesuwane przez zawor cisnieniowy chacza a jezeli zawor nie zadziala dynamicznie, po upuszczeniu cisnienia zostaja rozwate i wystepuje przeladowanie. Jezeli sa zabite, to zalecam wyczyscic egr, kolektory i oczywiscie turbo.

 

Jezeli sa zapieczone nalezy wyciagnac turbo , zabezpieczyc doplyw oleju, otworzyc obie czesci znaczac dla ulatwienia ulozenie komor wirowych do calego korpusu.

Jeezeli pierwszy raz otwieracie, to dla ograniczenia stresu polecam uzywac cyfrowki;) Wycziscic korpus papiere sciernym, ale nieprzesadzajac! Przemyc z przesada wraz z turbinkami i zlozyc.

Poruszac dla pewnoscia wirnikiem i potrzasnoc czy nasze kierownice"klekocza" maja luz...

 

Jezeli odkrecacie zawor kierownic, warto zaznacyc i zmierzyc dugosc pracy.

 

Zalac otwor sierzy olejem do startu.

 

Zlozyc i jazda. Warszat nazwie to regeneracja ale to raczej kosmetyka. Nie ruszacie wirnika, ktory z osia jes tna aparaturze wywazny! jedynie czyszcene w celu eliminacji powodu zlej pracy kierownic.

 

Tak ja to widze, tak zrobilem w 2 samochodach po namowie mojego znajomego mechanika. Srawa moze brzmi przerazajaco a jest to przyjemna czynnosc sredni truda.. Ale wymagajaca casu na demontaz, czyszcenie i montaz, tak wiec przed rozpoczeciem warto upewnic sie, ze mozecie pracowac w danym miejscu przez dwa dni z przerwami;)

 

Jezeli nie jestescie klientami zakladu, to wykona ta czynnosc wasz zaprzyjazniony mechanik. Klientom sadze, ze odpowiedza - nowa lub regenerowana bo kasuja swoje a procedra polega na wmontowaniu:) Czyszczenie jest czasochlonne i ekonomicznie nierentowne dla zakladu...

Firmy regenerujace maja juz wszystko na stolach, wiecs prawa jest banalna;)

Jezeli sie nie przeraziles a nie chcesz ograniczac sie do smarowania banknoami ..... polecam! Wychodze z zalozenia, ze checi sa najwazniejsze. Zawsze sie czegos nauczycie i bedziecie dla siebie baaardzo staranni, co zwykle gwarantuje sukces.

 

A własnie chciałem zapytać na forum o możliwosci rozebrania turbiny w własnym zakresie :cool2:

 

Orientujesz sie może czy aby w E39 wyją turbine to trzeba wyjmować cały wydech?

 

Dzięki

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 rok później...
Opublikowano

Ten zawór steruje podciśnieniem w poduszkach silnika. Kiedy silnik sobie chodzi na wolnych obrotach to poduszki są miękkie i nie czujesz drgań od pracującego silnika na kierownicy, a kiedy dodasz gazu, lub obciążasz silnik to powietrze jest zasysane i poduszki usztywniają się. Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę z tym że poduszki są sztywniejsze po odprowadzeniu z nich powietrza.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.