Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Coś sie dzieje w wycieraczkami w moim aucie.

 

W poz.2 (praca ciągła) - w pewnym momencie, po przejechaniu jakiegoś dystansu od ruszenia, wycieraczki zaczynają zwalniać...do tego stopnia, że ledwo sie przesuwają po szybie! WYgląda to tak, że ruch w lewo jest w miarę dynamiczny normalny, ale już z powrotem to ruch jest powolny...jakby silnik nie dał rady ich ściągnąć...i prawie sie zatrzymują.

To samo jest kiedy włączona jest poz. 1 (praca przerywana)

 

jak przełącze na poz.3 (praca szybka) to wydają sie pracować normalnie, choć na oko i tak troche wolniej chyba...

 

Przeglądnąłem forum wzdłuż i w szerz...ale nikt nic konkretnego nie napisał na ten temat. Ktoś coś wspomniał o module (sterowniku), ale nic wiecej...

Czy to moze być problem w tym modułem własnie?

 

Z góry dzieki za podpowiedzi

Opublikowano
Miałem ten sam problem z tym ze po jakims czasie wycieraczki calkowicie przestały dzialac na jakis czas, pozniej znowu dzialaly zgodnie z twoim opisem. Okazalo sie ze musialem wymienic silniczek.Jakies 150 zl razem z calym mechanizmem.Teraz jest wszystko OK.Pozdrawiam.
Opublikowano

Czyżby to na pewno był silnik?

 

A moze to wspomniany w kilku postach moduł???

 

Tylko nikt nie napisał gdzie go szukać...

 

Wie moze ktoś???

Opublikowano

no niestety nie silnik!

bo np wczoraj i dzisiaj już działają...

Tak też było jakiś tydzień temu..zaczęły zwalniać, a kiedy były najbardziej potrzebne to zawiodły i przejechałem 100km w ulewny deszcz bez wycieraczek!

W tej chwili pracują normalnie, wiec mechanizm nie może być zapieczony...

 

Poradźcie coś... :modlitwa: bo znając mojego pecha to wyjadę w trasę i przestaną działać.

Opublikowano

wydaje mi się że silnik wycieraczek jest silnikiem tzw szczotkowym(jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi) czyli wyposażonym w szczotki elektrografitowe (szczotki mogą się zawieszać, na pewno są już deko starte przecież to nie nowe auto) stąd też objawy zwalniania - w tym momencie szczotki mogą źle łączyć i po jakimś czasie powrót do normalności - czyli szczotki się zruszą lepiej dolegają do komutatora i działają jak należy (wszystko może zależeć od wilgotności powietrza, temperatury itp)

 

jeśli to moduł nie domaga to podpięcie pod kompa i sprawdzenie elektryki wnętrza powinno dać jakiś obraz sytuacji

Opublikowano

po zdjęciu obudowy filtra przeciwpyłkowego od strony kierowcy ukaże ci się silnik wycieraczek i jego przekładnia z tego co udało mi się obejrzeć to żeby wydostać silnik wycieraczek trzeba rozebrać podszybie silnik i przekładnia są rozbieralne więc można do nich zajrzeć

 

zrób prosty test:

 

w momencie gdy wycieraczki mają problem z poruszaniem się po szybie chodzą wolno popukaj delikatnie(jakimś drewienkiem lub gumowym młotkiem) w silnik wycieraczek żeby szczotki się obruszyły i zobacz jaka będzie reakcja

 

no i dobrze by było gdybyś podpoił kompa i popatrzył jakie błędy są w modłach o ile są

Opublikowano

Sorry Panowie ale odgrzewam temat...

Objawy nadal występują :cry2:

czasami działają a czasami nie. Przestają działać wtedy kiedy są najbardziej potrzebne w deszczową pogodę. Jak postoi auto dzień...dwa...to wszystko jest ok... Potem zaczynają zwalniać...a w końcu całkowicie nie pracują.

 

Jeszcze kilka pytań:

- Czy jest jakiś sposób sprawdzenia tego silniczka wycieraczek bez jego wymontowywania?

 

- czy trzeba rozbierać całe podszybie, żeby wymontować ten mechanizm?

 

Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi i z góry dzieki za nastepne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.