Skocz do zawartości

Szum wiatru powyżej 120 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

z tego, co wiem jest to kwestia dosyć znana w E38. Mianowicie u mnie powyżej ok. 120 km/h zaczyna być słyszalny szum powietrza, taki świst, lekkie popiskiwanie, zależy od pogody na zewnątrz.

 

Drugą kwestią jest to, że posiadam wersje z szyberdachem. Po odsłonięciu zasłony szyberdachu, do kabiny przedostaje się słyszalny szum powietrza. Po zasunięciu jest normalnie. Moim zdaniem tak nie powinno być.

 

Generalnie uważam, że szum powietrza przy predkościach 130-160 km/h jest zbyt intensywny. Poczytałem trochę na różnych forach i okazało się, żę ta sytuacja denerwuje nie tylko mnie.

 

Oto dosyć dokładny opis problemu oraz jego rozwiązania: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/355131

 

Autor artykułu uzasadnia, że winą zbyt dużego szumu jest złe mocowanie przedniej szyby - leży ona za wysoko, przez co nie ma wystarczająco dużo miejsca na górną uszczelkę i jest ona podwinięta, co powoduje szum.

 

Polelca wymienić szybę zwracając uwagę przy montażu nowej na właściwe odległości i szpary. Po wymianie problem ma zniknąć.

 

Patrzyłem u mnie i wydaje mi się, że górna uszczelka jest dosyć płaska, przednia szyba jest oryginalna, więc nie jestem przekonany do końca, że to jest przyczyna szumu.

 

Walczył ktoś z Was kiedyś z tym?

 

Co polecacie sprawdzić?

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Hej,

 

Tak, miałem identyczny problem:

 

1. Szyberdach - przy uchylonym szyberdachu szumi i będzie szumieć powyżej 150-160km/h - rozszczelnisz kabinę i będzie słyszalny szum powyżej tych prędkości, a de facto przy każdej prędkości będzie głośniej niż przy zamkniętym szyberdachu. Nie oznacza to że szyberdach jest w jakikolwiek sposób uszkodzony - jak uchylisz okno w mieszkaniu to też się robi głośniej - fizyka.

 

2. Szum jest spowodowany odklejeniem górnych krawędzi uszczelek szyby przedniej - końcówki uszczelki na słupkach z przodu mają tendencję od odchodzenia i one generują szum / świst - nie wiem czy dobrze Ci to opisuje , ale generalnie to jest powodem.

 

K.

www.specops.pl
Opublikowano

Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem to, co wg mnie opisujesz. Mógłbyś potwierdzić?

 

Pytanie numer dwa: jak to podkleić? Kupić odpowiedni klej, zerwać całość i przykleić na nowo, czy lekko unieść i napchać w wolne szpary strzykawką kleju i przycisnąć?

 

Pozdr!

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img523.imageshack.us/img523/8591/szumcb9.jpg

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

A mógłbyś polecić jakiś dobry klej, którego użyłeś?

 

Albo może lepiej pojadę do jakiegoś zakładu w którym wymieniają szyby i zapytam się co proponują..?

 

Dzięki.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

wiesz, nie pamiętam dokładnie co zastosowałem, ale była to jakaś partyzantka, nie doszukiwał bym się tutaj żadnej finezji - silikon / superglue i szturm naprzód.

 

K.

www.specops.pl
Opublikowano
Czasem szumią okolice szyberdachu. Stalowym to się w zasadzie nie zdarza, ale szklane prawie wszystkie są za głośne...
Opublikowano
mam tan sam problem u siebie i wydaje mi sie ze najlepszym klejem bedzie klej do szyb poprostu. Okolo 30 zl za tube taka jak silikon do pistoletu. A myslalem ze to tylko mi tak szumi- juz chcialem sprzedawac hehe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.