Skocz do zawartości

Demontował ktoś zderzak tył sedan?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

w poniedziałek "kapelusznik" przede mną nie wiedział czy się włączyć do ruchu z pasa dodatkowego czy nie. Ostatecznie się rozmyślił :D Podejrzanie coś jechał więc sie tego spodziewałem, niestety Pani jadąca za mną juz nie :-)

 

No i pyknęła mi w zderzak, który dobił do tego wzmocnienia wzdłużnego czego efektem jest wypchnięty (prawie dziurawy ) zderzak. Z lewej strony przesunął się o jakies 3 centymetry w stronę silnika.

Właściwie taka popierdółka defekt. Wycene z ubezpieczalni już dostałe. W żadnym aso bezgotówkowo nie robią więc sam się zabiorę za naprawę chyba.

 

Nie wiem jednak jak zdjąc ten zderzak. Na schematach- realoem - pokazują, że niby się tylko wsuwa od tyłu, ale nie mam jak za bardzo dojśc do śrub bo z jednej strony wydech a z drugiej akumulator--- dostęp średni.

 

 

No wiec przechodzac do sedna sprawy....demontował ktos zderzak i pamięta co tam trzeba pokręcić zeby wysunąc?

 

tak patrzę na zderzaki na allegro żeby zobaczyć jak mają zaczepy i widzę jeszcze odbojniki\amortyzatory zderzaka.... nie wiedziałem ze takie cuda się robi :-)

Edytowane przez Filon
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Zderzaka nie demontowałem i niestety nie pomogę, ale jeśli to nie tajemnica - napisz na ile wycenili szkodę.
E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Wyciagnij ta czrna listwe ozdobna (ta z rantem, pierwsza od dolu) a nastepnie dwie sruby na torx, w polozeniu odbojnikow.

Co prawda mozesz miec problem z odkreceniem tych srub bo po kilku latach moga sie zapiec i przy probie odkrecenia nakretka ktora jest osadzona w belce bedzie sie obracac - taki kwadratowy kolnierz nakretki scina wystep w belce. Wiec najlepiej od razu wyciagnij caly zderzak z belka i odbojnikami odkrecajac 6 nakretki w bagazniku (po 3 na odbojnik), zobaczysz je jak podniesiesz polke, zeby sie dobrac do dwoch ostatnich trzeba wyciagnac takie zaslepki.

Opublikowano

Dzięki Panowie. Włąśnie położyłem się pod samochód i widzę, że raczej z belką wzmacniająca (plastikową) zdemontuje, bo jest ona wgięta przez sztyce (odbojnik, amortyzator- zwą różnie).

Z tym torxem nie będę się chyba szarpał pod samochodem. Odkręce na "powierzchni" :-) ... poza tym nie mam chyba 50!

Musze to zdjąć i zawołać rzeczoznawcę na "dooględziny" wydaje mi się że belka powinna być tez nowa a tego w kosztorysie nie policzyli bo nie widać z zewnątrz. W przyszłym tygodniu myślę że się rozstrzygnie sprawa.

 

Co do kosztów to w ASO zderzak z malowaniem i prace blacharskie oraz montaż demontaż i takie tam na jakieś 4200 policzyli (sam zderzak- skorupa- 1800).

 

Rzeczoznawca policzył cześć elementów z ASO część zamienników (pewnie niektórych zamienników nie ma). Musze przyznać ze ceny realne rynkowe zastosowali! Porównując z używanymi z allegro czy szrotów pewnie mniej to by wyszło ale ubezpieczalnia takich sztuczek robic nie moze przy wycenie :-)

 

 

Całośc na prawie 2 koła wyliczyli (bez tej belki co zauważyłem ze pęknięta\wgięta) więć w żadnym razie nie mogę powiedzieć że coś kombinują czy zaniżają.

 

Zobaczymy jak im z wypłatą pójdzie- dopóki kasy nie mam choćby na koncie to czuję sie zawsze jakbym jej nie miał. Prawie zrobiony przelew to jeszcze nie przelew :-))

 

Poprzednie spotkanie z Allianz (po kradzieży samochodu) oceniam na 5+!!

Teraz przetestuje Unique :-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.