Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

dzis miałem zaplanowany wyjazd do Totunia (Cierpice)

Wyjechałem z domu o godzinie 6:00 wjechałem na trase 1 i jade przejechałem z 20km od Częstochowy, patrze na wskaźnik temperatuty a tu full na czerwonym polu. Zaraz zjechałem na bok i patrze pod maske a tam płyn z chłodnicy uciekł.

 

Na pierwszy żut oka węże wszystkie dobre. Prawdopodobnie poszła pompa wody. Ale nie jestem pewien.

 

Czy to możliwe że jak kupiłem nowe wisko to ta pompa dostała luzów od starego wiska i teraz nowe nie ma luzów i uciekł płyn?????

 

I jeszcze bardzo dręczące mnie pytanie.

 

Czy przegrzałem silnik???

 

Nie wiem ile mogłem tak przejechac... :mad2: może 1km a moze 6km :? :oops: :duh: :cry2: :doh:

 

Jutro jade kupić nową pompe wody.

Czy trzeba jeszcze coś dokupić?

 

 

HELP :modlitwa:

BMW wieczna miłość...
Opublikowano

witam

stary ja byłem 3 maja 150 km od domu ! ale ja sie kapłem jak wskaznik był na 3/4 skali i szedł dalej wyłaczyłem silnik jechałem na luzie

jak sie dotoczyłem do zjazu zatrzymałem samochód właczam zapłon a tu temp na czerwonym i swieci czerwona kontrolka

chciałem odpalic auto zeby zjechac w boczna droge ale autko nie chciało zapalic (krecił ale nie zapalał komp go blokował)

poczekałem chwilke tmp opadła do 3/4 i zapalił

dobrze ze byłem z kumplem to mnie cholował

 

DZIEKI MICHAŁ !!!

:modlitwa: michał mnie cholował 150 km golfem III 1.9D 64KM

 

zmieniłem pompe i wszystko jest ok ale ja sie kapłem jak było 3/4 tmp i wyłaczyłem silnik bo wiedziałem ze cos jest nie tego

zalezy ile jechałes z ta temp na max

zycze ci zeby sie skonczyło na pompie

 

potrzebujesz pompe płyn chłodzacy zeby uzupełnic i troche czasu zeby to zrobic

 

 

Pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano

Dopóki wskażówka temperatury nie przekroczy 3/4 skali, silnikowi nie powinno stać się nic złego.

Przegrzania powyżej tego pułapu są jak rosyjska ruletka.

Wszystko dopiero się okaże.

 

Jeżeli miałeś zalany w silniku olej syntetyczny, szansa na wyjście bez szwanku z przegrzania jest większa.

 

Niestety, przegrzania z powodu dużego ubytku płynu powodują silne lokalne przegrzania i naprężenia w głowicy (bo to najwyższy poziom silnika i tam zawsze zabraknie płynu najwcześniej).

 

Możesz się spodziewać uszkodzenia uszczelki pod głowicą, a w najgorszym razie pęknięcia głowicy. :mad2: Niekoniecznie od razu, problemy mogą pojawić się z opóźnieniem.

 

Na razie pozostaje zobaczyć, czy nie masz przypadkiem płynu chłodzącego w oleju. Jeśli nie, zalać układ chłodzenia płynem, odpalić silnik i zobaczyć co się dzieje. Wyłączyć po paru minutach, żeby sprawdzić czy płyn nie trafia do oleju. Jeśli nie, znów odpalić, odpowietrzyć układ chłodzenia i obserwować co się będzie dalej działo.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Jutro bede sie za to zabieral.

 

Ale jak poszla uszczelka pod glowica to jakie sa koszty i co kupic?

A jak poszla glowica to ile ona?

 

Jak zobacze co i jak to napisze jutro

BMW wieczna miłość...
Opublikowano
sama uszczelka pod głowicą nie jest jeszcze tak droga, ale do tego dochodzą dodatkowe koszta, np. planowanie głowicy - 250pln (mniej więcej), nie wiadomo też, czy wszystkie szpilki wytrzymają.
Opublikowano

Ale tak mysle ze jakby cos wlasnie takiego poszlo to zrobie to porzadnie co potrzeba to kupic i bedzie ok.

 

 

I tak wytrzymuje troche ponad rok 100,000km i nic jeszcze sie nie popsulo. Drobiazgi takie to wiadomo.

BMW wieczna miłość...
Opublikowano

Wiecie moze dlaczego niekiedy na zimnym silniku slycchac wisko zalaczone wisko mam nowe a slychac tak niekiedy po nocy.

 

I jeszcze jedno wskazowka od temperatury nie stoi mi pionowo albo 0,5cm od puionu w lewo albo z 1cm od pionu w prawo, sam juz nie wiem co to jest? Rowniez nie zauwazylem zeby wisko siezalaczylo na cieplym silniku, do jakiego momentu musi wskazowka dojsc aby sie wisko zalaczylo?

BMW wieczna miłość...
Opublikowano
Wiecie moze dlaczego niekiedy na zimnym silniku slycchac wisko zalaczone wisko mam nowe a slychac tak niekiedy po nocy.

 

I jeszcze jedno wskazowka od temperatury nie stoi mi pionowo albo 0,5cm od puionu w lewo albo z 1cm od pionu w prawo, sam juz nie wiem co to jest? Rowniez nie zauwazylem zeby wisko siezalaczylo na cieplym silniku, do jakiego momentu musi wskazowka dojsc aby sie wisko zalaczylo?

To i ja sie podepne do tematu i pytania.

Pierwsze, wisco (to co mnie mowili) powinno zalaczac dopiero gdy temperatura wyjdzie poza pionowa kreske, czyli poza 90 stopni. Podobno, aby wisco sie zalaczylo (poza normalna praca juz od pierwszych sekund po odpaleniu), to trzeba naprawde niezle rozgrzac silnik. Jak sie myle w tej kwestii to niech mnie kto poprawi.

Druga sprawa - wskazowka temperatury - czy wychyla sie u Ciebie te 0.5 cm, jak piszesz, ale gdy wlaczysz dmuchawe ogrzewania w srodku?

Albo, czy jak jedziesz szybko, to wskazowka temperatury rowniez wychyla sie nieco w lewo, powiedzmy tak 2-3 mm (ponizej 90 stopni)?

Jesli wychyla sie wskazowka temp. w prawo - czy to sie dzieje jak stoisz w cieple dni w korku, czy np. podczas ostrzejszej jazdy?

 

Pozdrawiam,

Rafal

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli nie masz stabilnej temperatury, to są dwa powody: nie odpowietrzony układ albo zdycha termostat. Zakładam, że pompa i wisko są sprawne.

 

Poprzednią przegrzałem dwa razy... oba razy powodem był termostat, który się po prostu zamknął... Po pierwszym przegrzaniu było w miarę ok, ale przy pewnych obrotach było słychać już panewki. Po drugim natomiast silnik zaczął chodzić, jak stary diesel. Jak ostygnął to przejechałem nim jeszcze do domu (bez termostatu z Poznania) 400km, jechał w miarę normalnie, ale i tak wymieniłem silnik.

Kai
Opublikowano

Pompa wymieniona na nowa, byla stara zepsuta od starego wiska ktore mialo luzy i zaprawilo pompe.

 

 

Wskazowka sie wychyla w prawo jak stoje w koru, dluzsza jazda po miescie w cieple dniei szybka jazda

 

 

A w lewo to ona jest praktycznie zawsze wychylona silnik rzadko trzyma temperature na srodku skali. Najczesciej jest to 3-4mm od pionu w lewo.

 

 

Napisze jeszcze dokladnie jak jest po tej wymianie pompy.

BMW wieczna miłość...
Opublikowano
I jeszcze jedno jak sie prawidlowo odpowietrza uklad chlodzenia w moim modelu? Chcialbym sie upewnic ze dobrze zrobilem.
BMW wieczna miłość...
Opublikowano
A ile czasu (ile km) potrzebuje twoje autko na osiągniecie optymalnej temperatury pracy? Ile potrzebowalo zima? Jezeli przy obecnych temperaturach (kilkanascie stopni) na to, aby wskaznik temperatury cieczy stanął prosto potrzeubjesz wiecej niz 3-4km, to masz uszkodzony termostat.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
A ile czasu (ile km) potrzebuje twoje autko na osiągniecie optymalnej temperatury pracy? Ile potrzebowalo zima? Jezeli przy obecnych temperaturach (kilkanascie stopni) na to, aby wskaznik temperatury cieczy stanął prosto potrzeubjesz wiecej niz 3-4km, to masz uszkodzony termostat.

'

 

Tak wlasnie zimom auto nagrzewalo sie tak naprawde dobrze to po 6-7km a teraz przy takich temperaturach to 4-6km zalezy kiedy.

 

To znow mi termostat poszedl :roll: to juz bedzie trzeci :duh: od czego on sie tak psuje?

 

Moze kupic jakis w serwisie BMW???

BMW wieczna miłość...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Odnośnie wisko - jeśli silnik jest po nocy [kompletnie zimny i stał dosyć dlugo] to zaraz po odpaleniu załącza się wisko na ok 15sekund i to jest normalne.

Odnośnie termostatów to popierwsze należy dobrać odpowiedni dla swojego silnika z tego co wiem to termostaty mogą mieć różną temp. "otwarcia" a po drugie silniki BMW są b.czułe na płyn muszą mieć odpowiedni stosunek rozcieńczenia chodzi o smarowanie pompy, temp. wrzenia, kamień i osady, rozszerzalność.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Plyn kupilem dynager.

To jaki termostat kupic? zeby sie wczesniej otwieral czy pozniej?No i fajnie by bylo jakiej firmy jakis dobry? :wink:

BMW wieczna miłość...
Opublikowano

qrde to ja chyba mam szczęście bo silniczek szybko łapie temperaturkę i trzyma pion przez cały czas jak ...... po viagrze... :twisted2: :dance:

 

A w serwisie coś mówili, że wisko nie domaga, bo przy zgaszonym silniku wiatraczek się ciężko kręci a powinien luźno... :shock: :shock:

 

Bądź tu mądry....

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano

Chłopaki pisali kiedys, ze na termostacie nie ma co oszczedzac. Podróbki wytrzymują krótko. Tym bardziej, ze w ASO nie jest on drogi. Ja w listopadzie zaplacilem u Smorawinskiego za niego coś około 120 pln (do e34, m50). Jest firmy Wahler. Mam pewnosc, ze jest dobry i taki jak powinien byc. Na pewnych rzeczach w samochodzie nie mozna oszczedzac, szczegolnie, jezeli chodzi o temperature silnika.

Pozdrawiam.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

No wlasnie a ja kupowalem termostaty u mechanika i mowi ze ten jest dobry :twisted: juz wiem jaki dobry ze do wymiany jest.

 

A moze ktos kupowal do e30 316 taki termostat w serwisie chodzi mi o firme zeby znow mnie nie oszukali.

BMW wieczna miłość...
Opublikowano
Na 100% bedzie to termostat WAHLER - to sa oryginalne termostaty do BMW. A ASO Cie nie oszukaja, nie bój sie :wink:

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
Na 100% bedzie to termostat WAHLER - to sa oryginalne termostaty do BMW. A ASO Cie nie oszukaja, nie bój sie :wink:

 

 

Za to w ASO Citroen w Czestochowie mnie juz pare razy wydymali.

Powykrecali orginalne drogie wycieraczki i niektore czesci :twisted: :evil:

 

Bede dzwonil do ASO BMW to dowiem sie ile kosztuje i podam info.

BMW wieczna miłość...
Opublikowano
jezeli na zimnym rano wisko działa,to prawdopodobnie niedługo go szlak trafi-u mnie tak było.
Opublikowano
Sprawdze jeszcze dokladnie czy rano sie zalacza na zimnym, bo napewnos sie zalacza po jezdzie i odpale go znow to wtedy tak silnik ma gdzies z polowe temp.
BMW wieczna miłość...
Opublikowano
Ostatnio mialem problemy z ukladem chlodzenia i w efekcie koncowym (ciagle musialem dolewac, nim skumalem w ktorym miejscu weze puscily) jezdze od jakiegos czasu na wodzie destylowanej. Czy moze to przyniesc negatywny efekt (jesli tak, to chyba nie od razu?). A drugie pytanie, jest wlasnie w zwiazku z tym, ze chce zalac jakis porzadny plyn, tylko jak najlepiej calkowicie spuscic plyn z ukladu chlodzenia?? dzieki i pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.