Skocz do zawartości

nie odpala a rozrusznik kręci [530d]


kolalysy

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, ponieważ po raz kolejny padło mi auto (ale to już ostatni raz, potem go sprzedam) to mam pytanie o przyczyny.

Otóż pojeżdziłem troche, zostawiłem auto pod sklepem, wyszedłem na ok 30 min, wracam, kręce rozrusznikiem, a auto nic. Tylko rozrusznik kręci. Odholowałem na serwis, a rano na drugi dzień mechaniory odpalili auto bez problemów. Podpięli pod kompa i wyskoczył błąd: brak paliwa na wtryskach, brak napięcia na pompie do wtryskiwaczy (tak mi powiedzieli, może fachowo się to inaczej nazywa). W każdym razie wykasowali błędy no i na razie jeżdze.

Czy ktoś wie co to może być ?

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Hej!

 

Czy przed awarią miałeś może odczucie, że słyszysz jakieś buczenie w kabinie w trakcie jazdy?

Jeśli tak to do wymiany masz wspomagającą pompę paliwa pod siedzeniem kierowcy. Jak miałeś auto na kompie to sprawdzali Ci jakie ona podaje ciśnienie paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście miałem jakieś dziwne dzwięki w kabinie, trudno je opisać, takie powtarzające się jakby buczenie, które dochodziło raczej gdzies z przodu...

Jeśli to ta pompa to jak to sie fachowo nazywa i ile to kosztuje >?

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Poczytaj

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=88207&highlight=

 

oraz

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=84184&highlight=

 

zakup najlepiej w InterCars zamiennik firmy Pierburg (ASO montuje też Pierburga, sporadycznie zdarzają się inne firmy). Zanim kupisz pompę koniecznie na kompa, żeby sprawdzić jakie ciśnienie podaje ta, którą masz zamontowaną :cool2:

 

Mowa o pompie oznaczonej na poniższym rysunku nr 9

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=16_0432&hg=16&fg=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt

Podpięli pod kompa i wyskoczył błąd: brak paliwa na wtryskach, brak napięcia na pompie do wtryskiwaczy

 

W kodzie obd nie ma czegos takiego, powinni ci wydruk dac.

Zeby odpalic Twoj samochod, sterownik musi miec 3 rzeczy:

1 synchronizacje

2 odpowiednie cisnienie w szynie (min 200bar)

3 odpowiednia predkosc walu korbowego (pow 120rpm)

 

Jak kolega wyzej zasugerowal trzeba sprawdzic pompe niskiego cisnienia.

Trojnik, manometr lub komp - w nowym samochodzie z zapalonym silnikiem (napiecie 14V) cisnienie wynosi rowno 400kPa (350kPa stanowi wartosc rowniez normalna po pewnym przebiegu). Ponizej pewnej wartosci cisnienia (220kPa) sterownik odmowi uruchomienia silnika (brak napiecia na zaworach wtryskiwaczy, PWM 0% na pompie cr). Podczas dlogiego krecenia rozrusznikiem napiecie siada, siada rowniez wartosc cisnienia zasilania (np 10V i 180kPa). Po dosc dlogim okresie czasu np przez noc napiecie w celach akumuluatora sie wyrownuje i samochod zapala.

 

ps

Pompa Pierburga bez okresowych wymian filtru pada srednio po 2-3 okresach serwisowych (zapchany filtr - obciazenie).

Witam wszystkich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
a czy może mieć z tym związek to, że czasami słysze taki dzwięk buczenie/szum jak auto stoi z włączonym zapłonem albo nawet z wyłączonym zapłonem. Ten dźwiek dochodzi gdzie z lewej strony tak mniej więcej od spodu pod fotelem kierowcy albo gdzieś w komorze silnika za kierownicą. Czy to może być pompa paliwa ? Jest to słyszalne. No i jeszcze taka kwestia że ten dzwiek raz sie wlacza a raz nie i czasami to tak jakby chciał i nie mógł, tzn tak jakby chciał zadziałać ale ciężko mu to idzie. Tego dźwięku nie ma podczas jazdy.
Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to cykanie o którym mówisz to nie przypadkiem webasto?

 

U mnie podobnie, jak jest zimny, slychać takie cykanie gdzies z przodu ale jak się rozgrzeje to cichnie. A silnik pali na dotyk.

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie , nie cykanie, takiego buczenie / szum, bardziej szum, dość głośne, wyraźnie słyszalne, z lewej strony z przodu. Ostatnio to urządzenie tak się jakby z trudem załączało tzn. probuje sie włączyc ale kilka razy musi spróbować żeby się w końcu załączyć. Ni wiem czy to pompa paliwa, bo chyba pompa tak głośno nie chodzi...
Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.