Skocz do zawartości

nie odpala a rozrusznik kręci [530d]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, ponieważ po raz kolejny padło mi auto (ale to już ostatni raz, potem go sprzedam) to mam pytanie o przyczyny.

Otóż pojeżdziłem troche, zostawiłem auto pod sklepem, wyszedłem na ok 30 min, wracam, kręce rozrusznikiem, a auto nic. Tylko rozrusznik kręci. Odholowałem na serwis, a rano na drugi dzień mechaniory odpalili auto bez problemów. Podpięli pod kompa i wyskoczył błąd: brak paliwa na wtryskach, brak napięcia na pompie do wtryskiwaczy (tak mi powiedzieli, może fachowo się to inaczej nazywa). W każdym razie wykasowali błędy no i na razie jeżdze.

Czy ktoś wie co to może być ?

Konrad
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Hej!

 

Czy przed awarią miałeś może odczucie, że słyszysz jakieś buczenie w kabinie w trakcie jazdy?

Jeśli tak to do wymiany masz wspomagającą pompę paliwa pod siedzeniem kierowcy. Jak miałeś auto na kompie to sprawdzali Ci jakie ona podaje ciśnienie paliwa?

Opublikowano

rzeczywiście miałem jakieś dziwne dzwięki w kabinie, trudno je opisać, takie powtarzające się jakby buczenie, które dochodziło raczej gdzies z przodu...

Jeśli to ta pompa to jak to sie fachowo nazywa i ile to kosztuje >?

Konrad
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Poczytaj

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=88207&highlight=

 

oraz

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=84184&highlight=

 

zakup najlepiej w InterCars zamiennik firmy Pierburg (ASO montuje też Pierburga, sporadycznie zdarzają się inne firmy). Zanim kupisz pompę koniecznie na kompa, żeby sprawdzić jakie ciśnienie podaje ta, którą masz zamontowaną :cool2:

 

Mowa o pompie oznaczonej na poniższym rysunku nr 9

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=16_0432&hg=16&fg=15

Opublikowano
wielkie dzieki za informację. A nawiasem mówiąc już zaczynam żałować że nie wziąłem jakiejs benzyny 540....
Konrad
Opublikowano

Cyt

Podpięli pod kompa i wyskoczył błąd: brak paliwa na wtryskach, brak napięcia na pompie do wtryskiwaczy

 

W kodzie obd nie ma czegos takiego, powinni ci wydruk dac.

Zeby odpalic Twoj samochod, sterownik musi miec 3 rzeczy:

1 synchronizacje

2 odpowiednie cisnienie w szynie (min 200bar)

3 odpowiednia predkosc walu korbowego (pow 120rpm)

 

Jak kolega wyzej zasugerowal trzeba sprawdzic pompe niskiego cisnienia.

Trojnik, manometr lub komp - w nowym samochodzie z zapalonym silnikiem (napiecie 14V) cisnienie wynosi rowno 400kPa (350kPa stanowi wartosc rowniez normalna po pewnym przebiegu). Ponizej pewnej wartosci cisnienia (220kPa) sterownik odmowi uruchomienia silnika (brak napiecia na zaworach wtryskiwaczy, PWM 0% na pompie cr). Podczas dlogiego krecenia rozrusznikiem napiecie siada, siada rowniez wartosc cisnienia zasilania (np 10V i 180kPa). Po dosc dlogim okresie czasu np przez noc napiecie w celach akumuluatora sie wyrownuje i samochod zapala.

 

ps

Pompa Pierburga bez okresowych wymian filtru pada srednio po 2-3 okresach serwisowych (zapchany filtr - obciazenie).

Witam wszystkich.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
a czy może mieć z tym związek to, że czasami słysze taki dzwięk buczenie/szum jak auto stoi z włączonym zapłonem albo nawet z wyłączonym zapłonem. Ten dźwiek dochodzi gdzie z lewej strony tak mniej więcej od spodu pod fotelem kierowcy albo gdzieś w komorze silnika za kierownicą. Czy to może być pompa paliwa ? Jest to słyszalne. No i jeszcze taka kwestia że ten dzwiek raz sie wlacza a raz nie i czasami to tak jakby chciał i nie mógł, tzn tak jakby chciał zadziałać ale ciężko mu to idzie. Tego dźwięku nie ma podczas jazdy.
Konrad
Opublikowano

a to cykanie o którym mówisz to nie przypadkiem webasto?

 

U mnie podobnie, jak jest zimny, slychać takie cykanie gdzies z przodu ale jak się rozgrzeje to cichnie. A silnik pali na dotyk.

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Opublikowano
nie , nie cykanie, takiego buczenie / szum, bardziej szum, dość głośne, wyraźnie słyszalne, z lewej strony z przodu. Ostatnio to urządzenie tak się jakby z trudem załączało tzn. probuje sie włączyc ale kilka razy musi spróbować żeby się w końcu załączyć. Ni wiem czy to pompa paliwa, bo chyba pompa tak głośno nie chodzi...
Konrad

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.