Skocz do zawartości

2004 E61 525d manual dławi się przy 1500 obr/min... co to?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki kalambur na wieczór... :mrgreen:

 

Czy ktoś może podpowiedzieć co może być przyczyną chwilowego zadławiania się silnika dokładnie w okolicy 1500 obr/min? :shock:

 

Dzieje się to gdy bardzo wolno (delikatnie) przyspieszam samochodem z prędkości obrotowej powiedzmy 1100 obr/min, na przykład na 5 czy 6 biegu, choć mam też do czynienia z tym zjawiskiem na innych biegach...

 

Dzieje się to w 95% takich przypadków. Gdy samochód przyspieszam szybciej, zjawisko nie występuje.

 

W pozostałym zakresie obrotów zjawiska tego raczej nie stwierdzam, choć zaczynam, może już przewrażliwiony stwierdzać je pomiędzy 1500 a 2000 obr/min (powiedzmy że w okolicy 1800), ale tylko gdy wcześniej auto zadławiło się przy 1500 obr/min... :worried:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Hej, widze ze jestes z wawy jedyne co ci moge zaproponowac to podłączenie autka do gt1 czyli kompa takiego jak maja w ASO. Jesli bedziesz zaintereswoany napisz do mnie na PW i w wolnej chwili umowimy sie podjedziesz i sprawdzimy czy przypakiem nie sygnalizuje jakiegos bledu. Oczywiscie jesli masz auto rocznik przed 2007.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

elo,

 

dzięki za info, ale jutro wracam z becią do serwisu i tam mnie pod gt1 podepną... zobaczę co wyjdzie więc może pokonfrontujemy...

 

ale tak czy owak może ktoś jakieś prawdopodobne przyczyny podpowie... (oczywiście co nieco podejrzewam, ale... co kilkadziesiąt głów to nie jedna, a może też ktoś już coś takiego przerabiał...)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
A jedziesz tam tylko na podlaczenie do kompa czy cos wiecej? Dla scisłości ja ci oferuje darmową pomoc, więc wybór nalezy do ciebie :)
Opublikowano

Danke, danke :cool2:

 

Serwis "bawi" się autkiem już od 1,5 miesiąca... tak więc nie dam się im skasować za podłączenie do gt1...

 

Mam wymienione wszystkie filtry, zregenerowane turbo, nowy zawór odpowietrzający (chyba skrzyni biegów..), nowy kolektor ssący oraz naprawiony elektroniczny regulator ciśnienia doładowania... i portfel chudszy o około 5 tyś plnów...

 

i trochę mi jużnerwy puszczają...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
Apropo serwisu zapytaj kolege mp3 co sadzi o ich diagnozach przez gt1. Na spotkaniu u Tory mialem ze soba gt1, kolega mp3 mowil ze dzien wczensiej sie podlaczal, serwis zainksowal 3 stówki i stwierdzil ze nie ma zadnych bledów. Jakież było jego zdziwienie kiedy po podlaczeniu do mojego lapka wyskoczyly dwa bledy :) Dodam ze kolega mial problem taki ze jego diesel spalal mu 15 litrow ropy na 100km. Wiec jesli masz jeszcze do nich zaufanie to cie podziwiam :) Kolega Tora po wymianie przeplywki tez mial miec skasowane bledy , a nie mial. Byc moze bariera jezykowa , gdyz gt1 jest w 100% po angielsku, jest zbyt trudna do przebicia dla niektorych serwisantów :)
Opublikowano

nie mam zaufania do serwisu :)

auto jeździ na ojcowską... jutro już będę patrzył im na ręce...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Hej jdef90,

Faktycznie jak mówi BZQ w Bawarii zrobili mi przyjemność skasowania błędów z kompa bez szukania ich przyczyn. Jak zawsze - wszystko zależy od ludzi. Wielce prawdopodobne, że olali mój problem, ponieważ podjechałem tam w sobotę, gdzie na dużurze zostawili kasjerkę i serwisanta-dyletanta.

Mogę Ci tylko życzyć, żebyś jak najszybciej trafił na pasjonata, który wyleczy Twoje bmw, a sobie i innym, żeby nie trafiały się awarie nie do zdiagnozowania.

 

Problem raczej z elektryką, może wina kabli i ich słabego przewodzenia, może palec rozdzielacza na kopułce zabrudzony... strzelam teraz oczywiście, bo na pewno to pomógłbym Ci w swojej branży. Czy oprócz testów gt1 ktoś doświadczony z serwisu zwyczajnie jeździł Twoim autem?

Opublikowano
Objawy mogą powodować te elementy które wymieniłeś, ale jeśli to zostało wymienione to tylko porządną diagnoze auta od strony elektronicznej musiał byś wykonać. Mam jeszcze parę pomysłów ale to temat na PW.
Opublikowano

więc...

jadąc rano do serwisu szarpanie oczywiście nie występowało.

 

wzieliśmy GT1 do samochodu i jedziemy... po 10km na 6 biegu przy prędkości obrotowej 1500 nagle szarpnęło... i już szarpało.

 

ewidentnie akcja ma miejsce w chwili załączenia się turbiny...

najgorsze, że nie wyskakuje żaden błąd na GT1...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
A ten 6 bieg przy 1500tys to jaka predkość jest? Bo w sumie zadko kiedy sie jezdzi na 6 przy lekko ponad 1000obr.
Opublikowano

nie pamiętam, ale to około 100 km/h

 

generalnie postąpiłem jak kolega max77 mówił...

 

0 błędów, ciśnienie na commonrailu OK, ale... coś przepływomierz był podejrzany... 200 gr za dużo powietrza podawał chwilowo. Po chwili zaczął się pojawiać problem z dławieniem (jakby po rozgrzaniu się silnika)...

 

Staneliśmy i bez gaszenia silnika odpięliśmy przepływomierz i problem zniknął...

 

czyżby zatem przepływka do wymiany?

 

kupować nową, czy używaną?

 

najchętniej to najpierw chciałbym pożyczyć gdzieś na pewno dobrą i zobaczyć czy to na pewno wina przepływomierza...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
Niestety w e60 są bardzo dziwne problemy z przepływkami, i najgorsze jest to że nie ma jeszcze zamienników no i są dość drogie powyżej 1100zł. Spróbuj podmienić jak masz możliwość na próbę z innego auta, w paru modelach bmw są takie same. Jednak jak zawyża to ja bym jednak zajrzał do tego egr-u tak jak pisałem.
Opublikowano

czyli cytuję:

 

"sprawdzić podciśnienia elektor-zawór i sam zawór egr czy jest czysty i się nie zacina..."

 

y.... co to elektor?

a nie wiecie może gdzie w wuwua mogę znaleźć kogoś kto porzyczyłby przepływomierz do testu?

 

kurde...

 

pojeździłbym już trochę tym autem, a nie w serwisie stał i szukał przyczyn złego działania :evil:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.