Skocz do zawartości

Dziwne dzwięki podczas wciskania pedału sprzęgła :/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ;)

Mam kolejny problem, a w sumie to dwa:

1. Dziś kiedy wyjeżdzałem spod bloku zauważyłem, że przed odpaleniem silnika i naciśnięciu sprzegła coś tak zapiszczało >>ocierało<< jakby metal o metal gdy brak smarowania :/ Za każdym razem w czasie jazdy gdy nacisnąłem sprzęgło słychac było ten dzwięk :/ I czasami przy gwałtownym puszczeniu sprzegła, gdy wrzucam na luz usłyszałem takie uderzenie :/ Te piski jak i również sadzę to uderzenie pochodzi ze skrzyni biegów :/ Jeszcze mogę dodac, że wciskając pedła sprzegła czuć jak idzie mieciutko jak po masełku, a ostatnie 2-3cm jest takie jakby chropowate :/

2. Nie wiem cz to ma związek z moim problemem, ale przez ostatnie parę dni samochód po odpaleniu po nocy był strasznie zamulony na odcinku 300m balansując między osiedlowymi blokami. Wyjeżdżając z osiedla używam tylko biegów 1 i 2, bo wyższych nie ma sensu wrzucać. Po przejechaniu jakiś 300m na 2 biegu czuć takie jakby szarpnięcie i nagle coś się odblokowywuje i silnik dostaje mocy. Z reguły jest to miedzy 2ooo-25oo obrotów, bo gdy silnik jest zimny to go nie katuje ;P Dodam, że jakieś 2 tyg. temu wymieniałem świece i fajki.

3. GRATISOWY ;) Zastanawiam się cz macie też tak, że wolne obroty podczas odpalenia wskakują powyżej tysiąca >>1250, ale to pewnie ze względu na ssanie<< ale po chwili się normuja do ok.700, ale jak tylko ruszę to do pierwszego skrzyżowania, gdy się zatrzymam i spojrze na obrotomierz to mi pokazuje jakieś 900. Czasami przejadę przez pół miasta, że silnik sie optymalnie nagrzeje, zatrzymam się i zanim zgaszę silnik pokazuje mi powyżej normy >>np850<<. A czasami dojadę do skrzyżowania i pokazuje prawidłowo 750obr.

 

Podjechałem dziś do warsztatu to mi powiedzieli, że prawdopodobnie sprzegło do wymiany i teraz tak:

sprzęgło - 1000

koło dwumasowe - 2600

robocizna 450

RAZEM: ponad 4000 :/:/:/

 

A jakie sa Wasze sugestie >>diagnoza<<??

Z góry dzięki za pomoc ;)

Opublikowano

Nawet nie zamierzałem tam jechac tylko to był jedyny warsztat otwarty do 20, a mi się to zdarzyło koło 19:30, więc szybko podbiłem. Dzisiaj byłem u znajomego mechanika i powiedział, że to pewnie wałek sprzegła i spróbuje jakoś wpuścić tam smar bez wyjmowania skrzyni. Jeżeli po tym sytuacja się nie poprawi, albo poprawi "na chwilę" to wtedy wezmę się za wymiane.

 

A co powiecie na temat 3 punku, bo bardzo mnie to martwi :/ Obroty mam jakieś 800-850 prawie cały czas w takim przedziale :/ Samochód mi teraz przejeżdza jakieś 100km mniej niż wcześniej na 80l wahy.

Opublikowano
czasem skrzypi sam pedał sprzęgła... ja tak miałem i widziałem na forum już temat o tym... jak słyszysz skrzypienie przy pedale, to po prostu jest sprężynka wypychająca pedał... trzeba zdjąć osłonę na nogi nad pedałami i psiknąć np. w40 na tą sprężynkę... o ile to to a nie sprzęgło samo w sobie... mi pomogło i miałem spokój...

http://img232.imageshack.us/img232/9283/08outlinesbmwff3.th.jpg

http://forum.krewniacy.pl/images/signatures/45905725347f78fd44403e.gif

Opublikowano
ja w swoim starym bmw tez miałem takie objawy i wiesz co się okazało? skrzypiał tzw wysprzeglik ( nie wiem jak to fachowo nazwać) znajduje się mniej więcej na wysokości fotela kierowcy pod autem małe urządzenie z tłoczkiem wystarczyło go przedmuchać i zapsikac wd40 i sprzęgło odrazu ucichło
Opublikowano
Sprawdze to jutro bo wlasnie mi cos skrzypi przy wciskaniu sprzegla, bardzo lekko slyszalne a jednak, a jestem swiezo po wymianie calego sprzegla, wiec to pewnie ta sprezynka...
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.