Skocz do zawartości

Zetkowy DIY :)


piotres

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego Moderator, myslę, że trochę przesadzasz - po to jest forum, żeby sobie pogadać. Jeśli wszystko odbywa się z kulturą i humorem to nie widzę powodu żebyś interweniował...:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Moderator, myslę, że trochę przesadzasz - po to jest forum, żeby sobie pogadać. Jeśli wszystko odbywa się z kulturą i humorem to nie widzę powodu żebyś interweniował...:)

 

Mysle dokladnie tak samo .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi jedynie o to, aby w temacie takim jak ten były czyste fakty dotyczące porad, przeróbek, modernizacji naszym Z'etek. Wydaje mi się, że nie ma sensu przedziarać się przez dziesiątki postów nie wnoszących zbyt wiele do dyskusji. W ogólnych tematach sami widzicie, że hulaj dusza piekła nie ma ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Demontaz boczkow drzwiowych Z3:

 

http://www.unofficialbmw.com/e36/interior/z3_lets_remove_door_panel.html

 

TIPS : dotyczy montazu- boczek wchodzi znacznie latwiej jak posmarujemy pasta silikonowa (ew. innym smarem ale nie na bazie ropy naftowej) lub sprayem silikonowym ta gorna "uszczelke" od wewnatrz oraz krawedz boczka gorna. Wtedy wchodzi "jak po masle" . Inaczej bywaja problemy z wsunieciem boczka w ta gorna uszczelke.

 

Demontaz przedniego zderzaka Z3:

 

http://www.rfdm.com/tis/51_11_000.pdf

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Rozporeczka Wiechers wersja stalowa (nie chcialem alu bo podobno tylko ladnie wyglada, ale to za miekki material na rozporke) . Zamowiona z ebay.de , kupowalem ja w czasach gdy eur bylo ponizej 3.5 wiec wyszla z tego co pamietam ok. 350 zl ze wszystkim (sama rozporka chyba kosztowala 86 eur + wysylka) .

 

Troche na nia czekalem bo okazalo sie ze koles nie ma ich na stanie tylko zamawia w fabryce wiechersa jak ktos kupi i wysylka idzie z fabryki odrazu do klienta. Dostalem wiec swiezutka rozporke wprost z fabryki po ok. 3-4 tygodniach od zaplaty .

 

Problemow z montazem zero . Auto stawiasz normalnie na ziemii, odkrecasz wszystkie gorne nakretki mcphersonow (6 szt.), i nakladasz rozporke, nastepnie nakrecasz nakretki .

 

Tak , do ciebie bedzie taka sama jak do mojej zetki, nawet jest napisane na naklejce ze pasuje do z3 R6 i z3 M.

 

pozdr.

piotrek

Jakby aluminiowe nie spełniały norm, to by ich znane tuningowe firmy nie produkowały???? :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Rozporeczka Wiechers wersja stalowa (nie chcialem alu bo podobno tylko ladnie wyglada, ale to za miekki material na rozporke) . Zamowiona z ebay.de , kupowalem ja w czasach gdy eur bylo ponizej 3.5 wiec wyszla z tego co pamietam ok. 350 zl ze wszystkim (sama rozporka chyba kosztowala 86 eur + wysylka) .

 

Troche na nia czekalem bo okazalo sie ze koles nie ma ich na stanie tylko zamawia w fabryce wiechersa jak ktos kupi i wysylka idzie z fabryki odrazu do klienta. Dostalem wiec swiezutka rozporke wprost z fabryki po ok. 3-4 tygodniach od zaplaty .

 

Problemow z montazem zero . Auto stawiasz normalnie na ziemii, odkrecasz wszystkie gorne nakretki mcphersonow (6 szt.), i nakladasz rozporke, nastepnie nakrecasz nakretki .

 

Tak , do ciebie bedzie taka sama jak do mojej zetki, nawet jest napisane na naklejce ze pasuje do z3 R6 i z3 M.

 

pozdr.

piotrek

Jakby aluminiowe nie spełniały norm, to by ich znane tuningowe firmy nie produkowały???? :cool2:

 

 

A myslisz ze do rozporki sa wymagane jakies normy ? przeciez nie jest to element wplywajacy na bezpieczenstwo jazdy, w gruncie rzeczy jest to element dodatkowy nie konieczny do prawidlowego funkcjonowania samochodu, wiec mysle ze wg producenta moze pelnic w niektorych przypadkach funkcje elementu ozdobnego ;).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ktos chcial odswiezyc sobie skore przed zlotem to polecam sprawdzony sposob: gabka do mycia naczyn, szare mydlo, odrobina wody i efekt widoczny golym okiem. Po wszystkim wypadalo by jeszcze nasmarowac fotele jakims preparatem do skor. W moim przypadku byl to preparat z "zolwiem"

http://img94.imageshack.us/img94/5500/fotel.jpg

 

rezulaty pewnie beda zdecydowanie lepiej widoczne na jasnym materiale. Szczerze polecam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

USTAWIANIE GEOMETRII (zbieznosci) SAMEMU :

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1091836&highlight=man+alignment

 

Mozna sprobowac najpierw zrobic to w ten sposob, a jesli sie nie uda to wtedy jechac na stacje :).

 

W 2.8 roznica szerokosci przod/tyl to rowniez 70mm, wiec 35mm na strone. Oczywiscie jesli mamy takie same felgi z przodu i z tylu. Odleglosc ta polecam mierzyc od srodkowego kapselka felg.

 

pozdr.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

SKRZYPIENIE KIEROWNICY

 

Skrzypienie kierownicy to czesta przypadlosc w E36/z3. U mnie zaczelo skrzypie z pol roku temu, bylo to 1 skrzypniecie dosyc ciche w momencie gdy skrecalo sie kierownica wiecej niz 3/4 obrotu. Czyli najczesciej przy parkowaniu itp. manewrach. W zime skrzypialo znacznie glosniej i czesciej na -20C mrozie. W lato cicho i zadko. Wydaje sie ze dzwiek skrzypienie dochodzi tuz spod kierownicy a tymczasem w ponad polowie przypadkow winna jest:

 

http://img706.imageshack.us/img706/1390/72494877.jpg

 

http://img685.imageshack.us/img685/8976/28915254.jpg

 

Sprezyna ktorej nie moglem sfotografowac ale jest wlasnie tam gdzie pokazuje grot strzalki na foto. Jest ona tuz za sciana grodziowa. Mozna ja "wymacac" , w dotyku jest dosyc szorstka i zardzewiala z wygladu :8) .

 

http://img687.imageshack.us/img687/3323/68910258.jpg

 

Potrzebujemy kilka slomek do napojow, z nich budujemy rurociag :mrgreen: cos jak na foto, oraz zadki smar w sprayu - polecam bialy smar BS80 firmy APP . Silikon spray nie bedzie w sumie konieczny (choc jest na foto).

 

http://img413.imageshack.us/img413/5316/85133271.jpg

 

Okladamy szmatkami przestrzen pod sprezyna zeby nie pochlapac niepotrzebnie grodzi i blach przy podluznicach.

 

http://img696.imageshack.us/img696/6561/91894702.jpg

 

No i wtryskujemy smar przez rurociag, obficie pokrywajac nim cala sprezyne a takze przestrzenie miedzy zwojami.

 

http://img269.imageshack.us/img269/2439/77734725.jpg

 

Przekrecamy kierownice o 180* i powtarzamy operacje.

 

Mi pomoglo. Teraz nic nie skrzypi.

 

pozdro

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROSZE WAS O NIE ROBIENIE SYFU W TYM TEMACIE I UNIKANIE PISANIA ZBEDNYCH POSTOW, NIECH TO BEDZIE TEMAT Z SAMYMI PORADAMI I OPISAMI NAPRAW !

 

------------------------------------------

 

"Dziwne" skrzypienie z tylu

 

Kilka miesiecy temu cos bardzo dziwnie zaczelo mi skrzypiec z tylu. Na zimnym aucie nic sie nie dzialo , a po przejechaniu 20km dosyc dynamicznie zaczynaly dochodzi z tylu dziwne dzwieki po przejechaniu kazdej nierownosci czy nawet objechaniu ronda dookola, trzeszczenie jakby plastik tarl o plastik. Potem jak sie zatrzymalem i na postoju "posiupalem" tylem to takze czasami skrzypialo. Auto ostyglo i wracalo do normy, znowu cisza. BYLO TO BARDZO DENERWUJACE, skrzypienie bylo wyraznie slyszalne w kabinie.

 

W koncu znalazlem co to, o dziwo to pancerze linek recznego ocieraly o plastikowe uchwyty i trzeszczaly ... :shock:

 

Wypialem linki z tych uchwytow i obficie posmarowalem je w tym miejscu pasta silikonowa. Przez 1 tys.km bylo dobrze potem znowu zaczelo trzeszczec. znowu wiec posmarowalem i znowu bylo OK :mrgreen: !

 

Teraz kupilem w ASO te nowe uchwyty, teraz produkuja je biale i sa troche szersze, maja troche inna budowe, poki co nic nie piszczy, choc je takze posmarowalem silikonem przed montazem.

 

Foto o czym pisalem :

 

http://img19.imageshack.us/img19/9480/img0431qg.jpg

 

pozdro

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem wlasnie po przywroceniu do stanu swietnosci skorzanego fotela kierowcy.

Od wsiadania szczegolnie w jeansach z guzikami rysuje sie i zdziera farba z lewej czesci oparcia fotela.

Zastosowane srodki firmy Lederzentrum:

-pad szlifujacy (mozna go zastapic zwyklym papierem sciernym przy malych uszkodzeniach) - w padzie papier jest przyklejony do gabki

-rozpuszczalnik GLD - rozpuszcza stara farbe, u mnie poradzil sobie takze z farba Toyoty, ktora wczesniej probowalem pokryc uszkodzenia

-srodek czyszczacy soft clean

-farba tonujaca (mozna wyslac kawalek skory, lub dobieraja na podstawie modelu i kodu koloru)

-utrwalacz

Cala operacja zajela okolo godziny (glownie zwiazane jest to z tym, ze trzeba odczekac az poprzednia warstwa farby wyschnie przed nalozeniem nastepnej). Farba jest dobrana idealnie, nie widac w ogole roznicy miedzy srodkiem oparcia a lewym boczkiem.

 

Nie mam swoich zdjec ale wszystko wygladalo jak na filmie:

http://lederzentrum.pl/czeste-pytania/pozostale/filmy.html

 

P.S. Jak ktos ma czarna tapicerke to zapraszam z piwkiem na malowanko :)

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarna jest idealna.

Zrobilem wlasnie renowacje kierownicy M w e91.

Tak przy okazji ostrzegam wszystkich przed odkopywaniem auta rekami i wsiadaniem bez otrzepywania mokrych, zapiaszczonych rak z piasku - pare obrotow kierownicy i nie ma farby :shock:

Kierownica M jest bardzo gladka, super trzyma sie rak, ale jest delikatna, wyciera sie w tempie blyskawicznym, a zarysowac latwo nawet paznokciem.

Podobnie jak z siedzeniem wyszlo idealnie. Farba nie brudzi rak, ma identyczny odcien jak czesci perforowane.

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.