Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy ktos moze mi powiedziec jak to jest z tym silnikiem krokowym w M40 ?

bo ostatnio sobie grzebałem i robiłem próby. jak odpale silnik i na wolnych obrotach zacisne na maxa wąż idący od silnika krokowego do kolektora to kompletnie brak jakiej kolwiek reakcji , nastepnie zdjąłem ten sam wąż i silnik zaczoł kuleć więc zatkałem go palcem i znów silnik chodził na wolnych obrotach! a krokowy mogłem wyżucić czy odpiąć. jak tak trzymałem palcem wężyk to lekko puszczałem mu powietrze wtedy silnik tracił obroty a krokowy nawet nie ruszy cały czas zamknięty dopiero jak mu całkiem puściem powietrze na wężu to silnik zgasł a krokowy sie otworzył i zamknął! po przekręceniu zapłonu silnik krokowy zabrzęczy otworzy sie i zamknie! ale z drugiej strony po zatkaniu węża od krokowego przy uruchamianiu silnika ten wariuje bo nie moze złapac wolnych obrotów,dopiero jak mu dodam gazu wtedy stabilizuje sie na 900 i stoi !

 

w jakim zakresie obrotów pracuje silnik krokowy

 

bawię sie z nim bo meczy mnie jeszcze poranne odpalanie, silnik strasznie kuleje zanim złapie wolne obroty ale jak juz je złapie to trzyma.

a druga sprawa to to ze jak jest zimny to ma 900 a wystarczy ze sie zagrzeje i dam mu trochę mocniej w tyłek na trasie to od razu obroty zatrzymują sie na 1100 i za chiny nie mogę go zdusić do 900 obrotów!

dodam że mam podkręconą lekko przepustnicę bo jak popuszczę to obroty spadają mi do 300 az pali sie ładowanie! wiec wychodzi na to ze te 1100 jest prawidłowe dopiero jak sie silnik nagrzeje ostro jak popuszcze przepustnice to spadnie to do 900 ale na zimnym znów bedzie problem bo beda za niskie obroty! czyli silnik ma prawidłowe obroty dopiero po zdrowym deptaniu na gaz!

kiedys wymieniłem cały osprzet wiec to nie jest napewno wina jakiejś sondy czy innego badziewia bo wszystko wymieniałem!

ewentualnie moze ktoś mi powie gdzie w M 40 jest czujnik temperatury

bo to ostatnia żecz jaka mi przychodzi do głowy.

 

oczywiście diagnostyka komputerowa nic nie wykazała przy ostatnich 3 badaniach

Opublikowano

Witam

Silnik krokowy nie ma zadnego czujnika temoeratury.

Sam sie nagrzewa i wtedy sie zqamyka.

Co do obrotow to przepustnica na wolnych musi byc zamknieta dlatego niemozesz ustawic obrotow bo sterowik widzi ja otwarta.Twoj problem to prawdopodobnie regulator cisnienia wtryskow a m ozesz sprawdzic tps

Sproboj tak: podlacz do wezyka regulatora strzykawke i zaciagnij powietrze oraz zatkaj palcem wlot na przepustnicy od tego wezyka nastepnie opysc przepustnice do zamkniecia .Jezeli topomoze to masz zwalony lub zanieczyszczony w/w regulator! Mam to samo i ostanio do tego doszedlem.Sprawdz jak jest ustawiony tps

pozdrawiam

Opublikowano

witam!

faktem jest ze tego czujnika nie wymieniałem ale sam sie nad nim zastanawiałem! z tym ze te obroty strasznie wariuja jak auto jest zimne, silnik potrafi nawet zgasnąć! a chodziło mi o czujnik temperatury silnika na podstawie którego komputer wie jaka jest temperatura silnika.

TPS juz zmieniałem, czujnik połozenia wału tez jak i przepływomierz, silnik krokowy,komputer,itd... ale nic nie przyniosło efektu nadal w czasie jazdy po puszczeniu gazu obroty czasem potrafia spaść tak nisko ze całą budą trzepie ale to tylko czasami! a przy ruszaniu musze zawsze dodać więcej gazu bo bez dodawania gazu nie rusze bo obroty też spadaja.

Opublikowano
Wymieniłeś TPS, ale czy na dobry??? Wg mnie Czujnik położenia przepustnicy to jest to co dolega twemu autu- ale musi być 100% sprawny!!! 8)
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano

Ja też mam ten sam problem. Szczególnie ostatnio po założeniu gazu bardzo cieżko się rusza. Musze dawac powyżej 2000 obrotów zeby ruszyć bo inaczej obroty spadają. Również kiedy silnik pracuje na wolych orotach i szybko dodam mu gazu szarpie silnikiem zarówno na gazie jak i na benzynie.

Mój silnik to M40 E36 316.

Zaczynam sie zastanawiać czy na to mogą mieć jakiś popycacze i dzwigienki bo dzwigienki są troche wytarte.

Opublikowano

witam

Ja juz wymienilem czujnik temp.silnika i mam teraz jeden w zapasie,bo

to nie bylo to :D Na kompie wyszlo mi cos z cisnieniem na wtryskach i dlatego walkuje ten temat z regulatorem.

pozdrawiam

Opublikowano

I jeszcze inna sprawa a mianowicie przy prawidlowo ustawoionym tps

wolne obroty sa niestabilne po prostu zmniejszaja sie .

Zastanawiam sie czy przypadkiem nie jest to wina filtra paliwa.ktorego nie

wymienilem ewentualnie moze pompa?a moze sterownik?

Moze ktos podpowie .

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.