Skocz do zawartości

[e34] dzwieki z okolicy zegarow po odpaleniu zaplonu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Kiedys juz byl taki temat, ale szukalem i nie znalazlem.

Nie wiem, czy nagle sie zrobilem przewrazliwiony czy cos jest nie tak.

Wczesniej zazwyczaj jak dobrze pamietam, po odpaleniu zaplonu, byl jeden dzwiek (buczenie) po prawej mniej wiecej, oraz taki cichszy juz konkretnie z okolicy zegarow. Lecz po jakims czasie to ustawalo i panowala totalna cisza. Zaobserwowalem, ze chyba dzis sie cos zmienilo, albo sie myle - moze tak ma byc? Glosniejszy dzwiek z prawej po chwili ustaje, ale ten cichszy juz nie, i nie znika nawet po przeszlo minucie przy wlaczonym zaplonie, przy odpalonym silniku rowniez wystepuje. Nie wiem co to jest, ale zwrocilo to moja uwage, bo wczesniej chyba czegos takiego nie mialem.

Jakies pomysly?

Pozdrawiam
Opublikowano
moze elektrozawory sie odzywaja, w sumie sa umieszczone za zegarami ale po przeszlo minucie powinny chyba ucichnac

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Też bym obstawiał elektrozawory nagrzewnicy - a dokładniej elektryczną pompkę tam umieszczoną. Być może to ona hałasuje. Nie wiem czy ona działa cały czas ale wydaje mi się, że jak włączy się na max chłodne powietrze to ona i zaworki nie pracują.
Opublikowano

Potwierdzam.

na pewno elektrozawory, ale nie musisz się tym jakoś nadmiernie przejmować, to się zdarza.

Po prostu jak będziesz wymieniał płyn chłodzący, to po wylaniu z układu starego rozkręcisz te elektrozawory i poprzeczyszczasz - od razu ucichnął.

 

Tylko przy zciąganiu pokrywy elektrozaworów musisz uważać, aby jej nie połamać.

Opublikowano
Potwierdzam.

na pewno elektrozawory ...

Po prostu jak będziesz wymieniał płyn chłodzący, to po wylaniu z układu starego rozkręcisz te elektrozawory i poprzeczyszczasz ...

 

jOhnny'emu samo się to przeczyści - on przecież tak często karmi i poi cały układ chłodzenia tymi extra-uszczelniaczami (PROFILAKTYCZNIE !!!) - zdziwiłbym się, gdyby to nie spowodowało cudów i poprawy w działaniu auta (począwszy od chłodzenia silnika na czystości lusterek kończąc) :diabel_smiech:

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

hehe :lol:

 

ciekawa opinia, ale te uszczelniacze nie sa zbyt zdrowe - moga zatkać układ nagrzewnicy i wówczas w zimie będzie kicha: czapka, rękawiczki i tp.

Opublikowano

jOhnny prędzej zgodzi się na tą czapkę i rękawiczki niż na nową chłodnicę i układ zalany czystym płynem ;)

:mrgreen:

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Przesadzasz solaris :D

 

Dzis to sprawdzilem, i jest ok, juz tego nie ma.

A wczesniej zwrocilo moja uwage, bo jechalem w trasie i zgasilem bo byl przejazd dosc dlugo zamkniety i wtedy sie zaczalem dziwic. A, ze ogrzewanie wczesniej chodzilo to juz wszystko wiem. Kurtka i inne akcesoria nie beda koniecznie - dziala bez zarzutow :) Zreszta nawet w zimie mozna u mnie zobaczyc krotki rekawek w srodku :mrgreen:

Dzisiaj dolalem jakies 3-4 kreski w chlodnicy (chyba ponad miesiac nie dolewalem) i podokrecalem wszystkie opaski, co zalecam raz na jakis czas zrobic bo lubia sie odkrecac (zwlaszcza ta od dolnego przewodu przy zbiorniczku wyrownawczym).

Dosc czesto je sprawdzam, i ku mojemu zdziwieniu odkrecila sie w niej srubka o dobre kilka obrotow...

Ciekawe jak z tymi wszystkimi obejmami do ktorych nie ma dostepu, i pewnie jeszcze niektore byly zakrecane w fabryce, sadze, ze tez sie poodkrecaly ...

Pozdrawiam
Opublikowano
dawno temu w swojej e34 miałem podobny objaw i okazało sie ze mam gniazd mysz ktore ulokowaly sie za licznikiem i cos sobie podgryzały z czyms takim jeszcze sie nie spotkalem :worried:
Opublikowano

jOhnny - te opaski odkręcają Ci się prawdopodobnie przez to częste dokręcanie. Dobry cybant zaciska się raz a dobrze - czyli nie za słabo, ale też tak, żeby nie dopuścić do przeskoków podczas dokręcania. Po prostu wyczucie wskazane - wtedy nic nie trzeba poprawiać, bo jest dobrze na całe lata.

 

hej :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.