Skocz do zawartości

525d - czyzby pompa paliwa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Od dzisiaj jestem szczesliwym posiadaczem E39 525d. Jak na razie auto jezdzi super. Jednak zdziwila mnie jedna rzecz. Po wlaczeniu zaplonu z komory silnika dochodzi do mnie dosc glosny dzwiek, takie buczenie i nie znika wraz z odpaleniem silnika. Przypuszczam, ze to jakas pompa elektryczna, moze pompa paliwa...

Jest to moje pierwsze BMW, wiec prosilbym o informacje:

- Czy w moim samochodzie jest pompa paliwa w komorze silnika, czy moze w baku?

- Czy taki glosny dzwiek jest normalny?

- Czy pompa nie powinna sie wylaczac po uruchomieniu silnika?

 

Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie :)

Opublikowano

U mnie pojawilo sie ostatnio dokladnie to samo, buczenie po przekreceniu kluczyka w pozycje 2. Dodatkowo auto traci moc i szarpie przy przyspieszaniu. Jeden kolega napisal mi w moim temacie, ze to wlasnie moze byc padnieta pompa paliwa. Jak dojdziesz juz co to jest, to daj znac, ja sprobuje zdiagnozowac to u siebie i sie odezwe jak bede wiedzial.

 

Pzdr

Mex

I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Opublikowano

Ten dzwiek z pewnoscia dobiega z komory silnika, wiec wykluczam pompke pod siedzeniem kierowcy. Poza tym pod maska slysze delikatne jakby syczenie.

A moze to Nivo, czy ktos sie orientuje gdzie sie znajduje kompresor od Nivo?

Opublikowano

a moze to buczenie dochodzi od klimatronika ? jest tam wiatraczek ktory potrafi sie zasyfic i wydawac dziwne odglosy

 

jesli chodzi o pompe paliwa to sprawdz na kompie jakie cisnienie [wstepne] daje powinno byc ok 4 bar

Opublikowano

Czyli mówicie Koledzy ze ta pompka musi chodzi bezgłosnie?

U mnie od początku(5 miesiecy) zawsze w 2giej pozycji kluczyka ją słychać przed opdaleniem silnika - głośno nie buczy, bardziej to słychać w kabinie niż na zewnatrz.

No nic, jutro podjade pod kompa i sie sprawdzi cisnienie wstepne...

Opublikowano

Wpiąłem manometr na trójniku przed filtrem i sie okazuje ża na postoju mam 5,8-5,9 bara, a podczas ostrego przyspieszania spada o równy 1bar do 4,8-4,9, jazda ze stała predkoscią to utrzymuje sie przed 6 cały czas.

 

Więc pompe niby słychać a daje dobre cisnienie?

Czy u Was po wymianie/przy sprawnej, była CAŁKOWICIE bezgłośna czy poprostu lekkie buczenie słyszalne w kabinie?

Opublikowano

hej

 

sam wymienilem pompe pomocnicza [pod siedzeniem] gdyz na kompie [carsoft] pokazywalo cisnienie 3,4 bara i wolalem zrobic to profilaktycznie aby nie miec kiedys problemu ...

 

u mnie zarowno przed jak i po wymianie po przekreceniu kluczyka na 2 pozycje slychac pompe jak pracuje ale jest to minimalne buczenie i moim zdaniem jak najbardziej normalne zjawisko, gdzies czytalem ze chinskie zamienniki tych pomp potrafia glosno dzialac .... moze u Ciebie poprzedni wlasciciel zamontowal takie "cudo" ?

Opublikowano
hej

 

sam wymienilem pompe pomocnicza [pod siedzeniem] gdyz na kompie [carsoft] pokazywalo cisnienie 3,4 bara i wolalem zrobic to profilaktycznie aby nie miec kiedys problemu ...

 

u mnie zarowno przed jak i po wymianie po przekreceniu kluczyka na 2 pozycje slychac pompe jak pracuje ale jest to minimalne buczenie i moim zdaniem jak najbardziej normalne zjawisko, gdzies czytalem ze chinskie zamienniki tych pomp potrafia glosno dzialac .... moze u Ciebie poprzedni wlasciciel zamontowal takie "cudo" ?

 

No własnie, u mnie słychać jak pracuje, nie za głosno, bez jakichs wibracji itp., chinszczyzny tam raczej nie będzie bo poprzedni właścieicel(niemiec) bez skrupółow inwestował w auto.

Czyli od strony softu można sprawdzic jakie te cisnienie jest? bo dzwoniłem do mojego fachmana i stwierdził że tego cisnienia nie da sie kompem zczytać :?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Czyli od strony softu można sprawdzic jakie te cisnienie jest? bo dzwoniłem do mojego fachmana i stwierdził że tego cisnienia nie da sie kompem zczytać :?

 

Jak najbardziej można, ale trzeba mieć dobry sprzęt. Mnie zdiagnozowali pompę po podpięciu się przez złącze diagnostyczne, ale oni mieli oryginalny komp do diagnostyki BMW (zapomniałem jak się to cuś nazywa)

Opublikowano

polecam zakup interfejsu diagnostycznego carsoft [ok 200 pln] np. na allegro

 

do tego laptop i mozna sie pobawic

 

jest opcja "live data" gdzie mozna miedzy innymi sprawdzic cisnienie wstepne i inne ciekawostki

 

jesli jestes ze szczecina to zapraszam do mnie moge ci to sprawdzic za free :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.