Skocz do zawartości

problemy z odpalaniem


zinek

Rekomendowane odpowiedzi

:modlitwa: wiatam fanow bmw i pozdrawiam mam maly problem z odpalaniem mojej betki jest to bmwe34 z silnikiem 2000i cat m20b20 na pasku.Problem wyglada nastepujaco moja becia nieodplala dobrze jak jest zimna trzeba ja pokrecic troche zeby odpalila taksamo sie dzieje jak ja zgasze odczekam z 10 minut i jest tosamo nawet gdy jest cieply silnik i strasznie czuc benzyna a jezeli ja odpale za moment zgasze i znow odpalam to pali jak pszczoleczka wiec co to moze byc prosze pomozcie bo zwariowac mozna z tym jezdze beta a jak ja odpalam to ludzie patzra na mnie jakbym jezdzil rozwalonym poldkiem jestem mechanikiem i niemailem jeszcze takiego przypadku z beta czekam na pilna i rozsadna odpowiedz :idea:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zinek - na początek przeczytaj sobie na spokojnie regulamin forum i nie baw się już następnym razem pogrubieniami i kursywami podczas pisania.

 

...jestem mechanikiem i niemailem jeszcze takiego przypadku z beta ...

 

Zazwyczaj kompletnie zapominacie (mechanicy) o tym jak ważną rolę pełni taki drobiazg jak np. regulator ciśnienia paliwa - a jeżeli nawet, to najczęściej dochodzi do szukania "nowego-używanego", który działa nie lepiej niż stary.

 

Nie tylko jedna rzecz może ukrywać się pod takim problemem - ale w M20-tkach nastał czas padania regulatorów ciśnienia (w M50-tkach dopiero się zacznie). Jak nie raz już pisałem - regulator to taka mała zabawka, po którą trzeba iść do ASO i wydać 400zł - bo zamienniki nie są dostępne, a oryginał (czyli Bosch 2,5bar) poza ASO potrafi kosztować 580zł.

 

(poza wszystkim, należy zadbać też o szczelność wężyka podciśnienia regulator-kolektor, bo po dwudziestu latach najprawdopodobniej przy króćcu regulatora wężyk jest pęknięty)

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli okaże się to regulator to może uda Ci się znaleźć PIERBURG-a cena ok.200zł.

 

Życzę mu tego, ale osobiście w to nie wierzę :) - na początku tego roku przechodziłem przez to, bo nazwa Pierburg wzbudza zaufanie - ale w końcu nawet IC poddał się i na koniec informacja była taka, że regulatora Pierburga nie ma, nie będzie i nigdy nie było (i że sami nie wiedzą, co on robi w ich ofercie :duh: )

 

Ale nie żałuję - trochę czasu straciłem na czekanie, ale w rezultacie kupiłem to, o co mi najbardziej chodziło, czyli oryginał.

 

pozdrawiam :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i macie racje, nie wezyk dochodzacy do kolektora od listwy wtryskowej jest ok a na przewodzie prowadzacym paliwo do listwy wstawilem zaworek ktory pozwala zatrzymac paliwo w ukladzie i niepozwala wracac jezeli by to byla pompka to by ciagle pewnie mi tak nieodpalal pewnie to ten regulator cisnienia musze go poszukac w silniku jestem szpecem w mercach ale od niedawna przezucilem sie na bmw no i mam lekkie problemy z naprawa jej jezeli moze to podpowiedzcie gdzie miesci sie regulator cisnienia i gdzie go szukac najlepiej pozdrawiam zinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z własnego przykładu:

 

http://sorient.pl/moje520ie34/img/pressureregulator.jpg

 

 

A tak na marginesie wspomnę - jeżeli zaczynasz poznawać BMW i zamierzasz specjalizować się w naprawach - to od razu przyjmij filozofię, że wszystko ma być tak jak fabrycznie - czyli absolutnie żadnych kombinacji i żadnej pomysłowości tu się nie stosuje.

Odnośnie tego, co napisałeś - tak na prawdę żaden dodatkowy zaworek zwrotny nigdy nie jest potrzebny, bo sprawna pompa i regulator ciśnienia oraz szczelność listwy i reszty układu paliwowego najlepiej zapewniają to, że wszystko z ilością paliwa i ciśnieniem w układzie jest cały czas ok.

 

http://www.realoem.com/bmw/select.do

Tutaj masz serwis, który pomoże nabyć orientacji w "klockach" z jakich składa się każde BMW (to pomaga w stosowaniu wiedzy w dobrym celu zamiast w rzeźbiarstwie)

 

 

Pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to pompka tez jest wazna dziekuje za pomoc postaram sie to naprawic i dzieki za wskazanie regulatora cisnienia tyle razy go rozbieralem a niewiedzialem ze to jest to w sumie to juz moja druga betka e34 z takim samym silnikiem z tym ze w tamtym mialem podparty zawor i musialem sciagac glowice ale nic tak dobrze sie nierobi jak silnik bmw m20 jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam

 

EDIT:

wlasnie rozmawialem z pewnym handlarzem czesciami i okazalo sie ze siedzi regulator cisnienia bo zapomnialem wam dodac ze w przewodzie podcisnienia ktory idzie od kolektora utrzymuje sie paliwo i dlatego zalewa mi swiecie hyba a mam jeszcze pytanko ktorym przewodem dochodzi paliwo do listwy przez ten regulator cisnienia czy ten wezyk z dolu ktory wchodzi bezposrednio do listwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D :D :D

Z regulatora wychodzi przewód paliwowy powrotny

 

Dolny przewód zasila listwę

 

Nad regulatorem nie musisz tyle myśleć - po prostu wymiana na nowy oryginał (inne warianty to tylko hołdowanie druciarstwu)

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.