Skocz do zawartości

problemy z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
:modlitwa: wiatam fanow bmw i pozdrawiam mam maly problem z odpalaniem mojej betki jest to bmwe34 z silnikiem 2000i cat m20b20 na pasku.Problem wyglada nastepujaco moja becia nieodplala dobrze jak jest zimna trzeba ja pokrecic troche zeby odpalila taksamo sie dzieje jak ja zgasze odczekam z 10 minut i jest tosamo nawet gdy jest cieply silnik i strasznie czuc benzyna a jezeli ja odpale za moment zgasze i znow odpalam to pali jak pszczoleczka wiec co to moze byc prosze pomozcie bo zwariowac mozna z tym jezdze beta a jak ja odpalam to ludzie patzra na mnie jakbym jezdzil rozwalonym poldkiem jestem mechanikiem i niemailem jeszcze takiego przypadku z beta czekam na pilna i rozsadna odpowiedz :idea:
Opublikowano

zinek - na początek przeczytaj sobie na spokojnie regulamin forum i nie baw się już następnym razem pogrubieniami i kursywami podczas pisania.

 

...jestem mechanikiem i niemailem jeszcze takiego przypadku z beta ...

 

Zazwyczaj kompletnie zapominacie (mechanicy) o tym jak ważną rolę pełni taki drobiazg jak np. regulator ciśnienia paliwa - a jeżeli nawet, to najczęściej dochodzi do szukania "nowego-używanego", który działa nie lepiej niż stary.

 

Nie tylko jedna rzecz może ukrywać się pod takim problemem - ale w M20-tkach nastał czas padania regulatorów ciśnienia (w M50-tkach dopiero się zacznie). Jak nie raz już pisałem - regulator to taka mała zabawka, po którą trzeba iść do ASO i wydać 400zł - bo zamienniki nie są dostępne, a oryginał (czyli Bosch 2,5bar) poza ASO potrafi kosztować 580zł.

 

(poza wszystkim, należy zadbać też o szczelność wężyka podciśnienia regulator-kolektor, bo po dwudziestu latach najprawdopodobniej przy króćcu regulatora wężyk jest pęknięty)

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Jeśli okaże się to regulator to może uda Ci się znaleźć PIERBURG-a cena ok.200zł.

 

Życzę mu tego, ale osobiście w to nie wierzę :) - na początku tego roku przechodziłem przez to, bo nazwa Pierburg wzbudza zaufanie - ale w końcu nawet IC poddał się i na koniec informacja była taka, że regulatora Pierburga nie ma, nie będzie i nigdy nie było (i że sami nie wiedzą, co on robi w ich ofercie :duh: )

 

Ale nie żałuję - trochę czasu straciłem na czekanie, ale w rezultacie kupiłem to, o co mi najbardziej chodziło, czyli oryginał.

 

pozdrawiam :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
moze i macie racje, nie wezyk dochodzacy do kolektora od listwy wtryskowej jest ok a na przewodzie prowadzacym paliwo do listwy wstawilem zaworek ktory pozwala zatrzymac paliwo w ukladzie i niepozwala wracac jezeli by to byla pompka to by ciagle pewnie mi tak nieodpalal pewnie to ten regulator cisnienia musze go poszukac w silniku jestem szpecem w mercach ale od niedawna przezucilem sie na bmw no i mam lekkie problemy z naprawa jej jezeli moze to podpowiedzcie gdzie miesci sie regulator cisnienia i gdzie go szukac najlepiej pozdrawiam zinek
Opublikowano

Korzystając z własnego przykładu:

 

http://sorient.pl/moje520ie34/img/pressureregulator.jpg

 

 

A tak na marginesie wspomnę - jeżeli zaczynasz poznawać BMW i zamierzasz specjalizować się w naprawach - to od razu przyjmij filozofię, że wszystko ma być tak jak fabrycznie - czyli absolutnie żadnych kombinacji i żadnej pomysłowości tu się nie stosuje.

Odnośnie tego, co napisałeś - tak na prawdę żaden dodatkowy zaworek zwrotny nigdy nie jest potrzebny, bo sprawna pompa i regulator ciśnienia oraz szczelność listwy i reszty układu paliwowego najlepiej zapewniają to, że wszystko z ilością paliwa i ciśnieniem w układzie jest cały czas ok.

 

http://www.realoem.com/bmw/select.do

Tutaj masz serwis, który pomoże nabyć orientacji w "klockach" z jakich składa się każde BMW (to pomaga w stosowaniu wiedzy w dobrym celu zamiast w rzeźbiarstwie)

 

 

Pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

w sumie to pompka tez jest wazna dziekuje za pomoc postaram sie to naprawic i dzieki za wskazanie regulatora cisnienia tyle razy go rozbieralem a niewiedzialem ze to jest to w sumie to juz moja druga betka e34 z takim samym silnikiem z tym ze w tamtym mialem podparty zawor i musialem sciagac glowice ale nic tak dobrze sie nierobi jak silnik bmw m20 jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam

 

EDIT:

wlasnie rozmawialem z pewnym handlarzem czesciami i okazalo sie ze siedzi regulator cisnienia bo zapomnialem wam dodac ze w przewodzie podcisnienia ktory idzie od kolektora utrzymuje sie paliwo i dlatego zalewa mi swiecie hyba a mam jeszcze pytanko ktorym przewodem dochodzi paliwo do listwy przez ten regulator cisnienia czy ten wezyk z dolu ktory wchodzi bezposrednio do listwy

Opublikowano

:D :D :D

Z regulatora wychodzi przewód paliwowy powrotny

 

Dolny przewód zasila listwę

 

Nad regulatorem nie musisz tyle myśleć - po prostu wymiana na nowy oryginał (inne warianty to tylko hołdowanie druciarstwu)

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.