Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jestem swierzym posiadaczem BMW.

Mam problem z kierownica ,ktora nie odbija do konca,do pozycji "zero" zostaje ok 10-15cm zarowno w prawo jak i w lewo,trzeba dokrecic kierownice na wprost.

Zbieznosc jest ok.dzis sprawdzalem na stacji diagnostycznej,luzow nie ma,olej we wspomaganiu w normie(chociaz nie jest za swierzy)-wyciekow tez nie ma.

 

Czy moze byc to winna maglownicy?Slyszalem ze jest tam jakas sruba regulacyjna i byc moze byly jakies luzy i ktos skasowal te luzy ta sruba regulacyjna i teraz kiera nie odbija do konca??

Jezeli to winna tej sruby to czy mozna poprzez regulacje ustawic to jak nalezy?

 

Chyba,ze moze to byc cos innego prosze o sugestie z gory dziekuje i pozdrawiam uzyt.BMW

Opublikowano
Raczej to wina śruby regulacyjnej. Ktoś dokręcił, żeby skasować luzy i później jest taki efekt. Możesz tą śrubę popuścić o jakiś 1 kreskę, jak będzie mało to jeszcze jedną. Prawdopodobnie pojawi się luz bo to przez to została dokręcona. :(
Opublikowano

Tzn.Pawel? ze co sie moze stać jezeli owa sruba zostanie poluzowana? :)

A jezeli nie sruba to regulowac to co zrobic zeby kiera odbijala?

 

Co moze si estac jezeli bede jezdzil dalej na tak skreconej przekladni?

Opublikowano
A co może stać się z przekładnią? Ja już swoją rozbierałem i nic specjalnego w niej nie ma. Konstrukcja dość prosta. A poluzowanie śruby o 1 kreskę w przeciwną stronę zegara nic nie uszkodzi. Co najwyżej może pojawić się luz. Wtedy trzeba wrócić do momentu, aż luzu nie będzie. Prawdopodobnie ktoś na oko dokręcił zbyt mocno i stąd efekt tak sztywnej kierownicy w pozycji 0.
Opublikowano

Ponawiam pytanie.

Co moze sie stac jezeli bede jezdzil dalej na tak skreconej przekladni?

Czy ma to negatywny wplyw na inne czesci zwiazane z ukl.kierowniczym/zawieszenia?

Oprocz niedogodnosci prostowania kierownicy do konca.

Opublikowano
objaw będzie taki że kiedyś i nie odbije i pójdziesz w "tataraki". Zluzuj śróbę jak piszą koledzy wyżej. Tylko nie zaraz o obrót tylko po jednej kresce (są takie na obudowie) Przejeżdzaj sie i w chwili kiedy kierownica zacznie odbijać to tak pozostaw. Będzie kręciło sie lżej i luz nie powinien występować no chyba że przekładnia już jest szmelcowata.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.