Skocz do zawartości

Komunikat: Transm. fault! Drive moderately


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam następujący problem - co jakiś czas pojawia mi się na komputerze komunikat: Transm. fault! Drive moderately, a na desce rozdzielczej czerwony symbol wykrzyknika w "kółeczku". Co to oznacza? Gdzie można znaleźć tłumaczenie różnych komunikatów komputera. Przewertowałem to forum i nic nie znalazłem. W googlu też pustki.

 

Proszę o pomoc.

 

E60 530d 2003r.

Opublikowano
Ten komunikat oznacza "awaria skrzyni biegów,jedź umiarkowanie (delikatnie bez szaleństw)"

 

Nieżle samochód kupiłem 7dni temu.... Ale to nie świeci się cały czas. Jak go odstawię trochę "odpocznie" to tego komunikatu brak. Mam jeździć aż się rozsypie, czy jechać za wczasu do serwisu? Jak znam życie dojadę do nich i błędu nie będzie i stwierdzą, że wszystko ok.

Opublikowano

Moja rada jest taka, nie do serwisu BMW, tylko do specjalistycznego serwisu aut. skrzyń biegów.

Tam dopiero zdiagnozują usterkę i powiedzą Ci co i za ile.

Jest taki np. w Nadarzynie k. W-wy, nie wiem skąd jesteś.

:hand:

Opublikowano
Przede wszystkim dzięki za zainteresowanie. W dniu dzisiejszym odwiedziłem MAG-POL w Piasecznie. Koleś podłączył mi auto pod komputer i wykasował wszystkie błędy (a było tego trochę). Do komunikatu z tytułu postu doszło mi jeszcze coś z ABS-em i Run Flat indicator "Run flat indicator failure. Tyre punctures can not be identified, Have fault checked by BMW serwice as soon as possible". To było oczywiście przed odwiedzinami w MAG-POLu. Kazano mi na razie jeździć i obserwować co się będzie działo. Koleś powiedział, że te błędy mogą być spowodowane spadkami napięcia (ale akumulator mam nowy). Więc na razie nic się nie świeci, jak zacznie się coś dziać będę pisał........ oby nie :(
Opublikowano
kolego a sprawdź sobie opony czy na tylniej osi oby masz ten sam rozmiar opon(chodzi tu głównie o profil) moze to głupie spostrzezenie ale co Ci szkodzi sprawdzic. Ja miałem dokładnie to samo gdyz mialem dwie rózne opony na tylniej osi i takie cyrki się działy.
Opublikowano
może miec różne jesli sa ujęte w tabliczce na drzwiach

hej

 

Chyba nie zrozumiałeś poprzednika, jemu chodziło że na tej samej osi nie mogą być opony o różnym profilu, poprostu na tyle muszą być identyczne oponki tak jak w każdym innym aucie, ja to tak zrozumiałem.

Opublikowano (edytowane)

tytułowy komunikat też mi się pojawia od czasu do czasu, ale ja wiem, ze mam pewną wadę przekładni (czasami czyli np.co parę dni nieostrożny ruch kierownicą powoduje stuk gdzieś w przekładni/zawieszeniu?), ale też ponoć i czujnika odpowiedzialnego za te komunikaty. Na razie nie chce mi się wymieniać przekładni za parę tysięcy zł, ale w razie nasilenia objawów pojadę wymienić co trzeba.

P.S> sorry, pomyliły mi się komunikaty- zapomniałem, jak brzmiał początek, ale koniec był identyczny.

Edytowane przez PawełH
PawełH
Opublikowano

To jest takie gdybanie, może to, może tamto.

Wszechstronna diagnoza skrzyni automatycznej kosztuje 200 zł., jeżeli

to jest skrzynia i odpowiednio szybko nie zareagujesz, to naprawa może

wynieść o dwa zera /oby/ więcej. :hand:

Opublikowano
To jest takie gdybanie, może to, może tamto.

Wszechstronna diagnoza skrzyni automatycznej kosztuje 200 zł., jeżeli

to jest skrzynia i odpowiednio szybko nie zareagujesz, to naprawa może

wynieść o dwa zera /oby/ więcej. :hand:

 

200 zakladajac, ze usterke da sie zdiagnozowac elektronicznie. W wielu przypadkach potrzeba jednak wyjąc i rozebrac skrzynie, a wtedy te dwie stówki mozesz pomnożyc przez 5 albo nawet 10 niestety

Opublikowano
Przede wszystkim dzięki za zainteresowanie. W dniu dzisiejszym odwiedziłem MAG-POL w Piasecznie. Koleś podłączył mi auto pod komputer i wykasował wszystkie błędy (a było tego trochę). Do komunikatu z tytułu postu doszło mi jeszcze coś z ABS-em i Run Flat indicator "Run flat indicator failure. Tyre punctures can not be identified, Have fault checked by BMW serwice as soon as possible". To było oczywiście przed odwiedzinami w MAG-POLu. Kazano mi na razie jeździć i obserwować co się będzie działo. Koleś powiedział, że te błędy mogą być spowodowane spadkami napięcia (ale akumulator mam nowy). Więc na razie nic się nie świeci, jak zacznie się coś dziać będę pisał........ oby nie :(

Poczytaj ostatnie posty na temat MAG POL w dziale warsztaty mazowsze

to tam wiecej nie zawitasz

co wspólnego ma spadek napięcia do tych błędów facet wciska ci kit udaje fachowca

Opublikowano

Jest poza dyskusją, że dla prawidłowej pracy ASB napięcie powinno wynosić min. 12V. :!:

No, ale napięcie można przecież zmierzyć samemu i wykluczyć ten czynnik.

:hand:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
witam. mam ten sam problem z kontrolkami od skrzyni,abs,opon i wsp.kier z tym że pojawił się podczas mrozów. w cieplejesz dni na+ jest ok. mechanik zalecił wymiane aku -nie pomogło.wygląda to na zbyt duzy pobór prądu bo gdy odpalam to gasnie oświetlenie w aucie i wtedy pojawiaja się błedy. po zgaszeniui i ponownym odpaleniu wszystko ok. może ktos wie jaki sobie poradzić z tym zagadnieniem?[/b]
Opublikowano

Hej,

 

Miałem to samo. Wymieniłem akumulator na nowy, dokładnie taki BMW oryginalny jak miałem i pojechałem do serwisu. Tam podłączyli pod kompa i poinformowali system o zmianie baterii na nową i wykasowali przy okazji wszystkie błędy. Na razie jest wszystko ok. Jak masz jakiegoś dobrego elektronika z programem do e60 to też to zrobi.

Opublikowano

Hej,

 

Jak już będziesz po wizycie u mechanika to daj znać, czy wszystko ok.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Witam. Byłem u mechanika i rzeczywiście jest taka funkcja jak poinformowanie systemu o nowej baterii. Teraz czekam na mrozy bo narazie jest ok. jeszcze raz dziekuje :D
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam pojawily mi sie dzisiaj także te wszystkie komunikaty ABS,transmision fault,hand brake,a na koniec Run flat indicator i kontrolka akumulatora,oraz dodam, ze samochod stracil moc ledwo pod gorke podjechalem wyjezdzajac z parkingu . Po zaparkowaniu i wylaczeniu silnika i ponownym zapaleniu po 1 h nie ma sladu o bledach auto normalnie jezdzi nie wiem tylko czy mozna jezdzic czy strach a na wizyte w warsztacie za tydzien najwczesniej sa miejsca. Macie jakies pomysły czy samo pokazanie bledów po podpieciu pod kompa cos powie?
Opublikowano
samochod stracil moc ledwo pod gorke podjechalem
- skrzynia przeszla w tryb awaryjny (tylko 3-ka). Czy to bylo na starcie samochodu? U mnie byl wypiety czujnik baterii i auto nie przechodzilo w stan uspienia. Moze tez byc slaba bateria albo regulator napiecia- czesta wada po 140tys. Sprawdz bledy- jezeli bedziesz mial gdzies "voltage too high" to na bank regulator
Opublikowano

Hej,

 

Majac te bledy, o ktorych piszesz to wedlog mnie zaczyna Ci kolego padac:

1. Regulator napiecia!!!! U mnie dokladnie to samo sie dzialo, na poczatku od czasu do czasu, pozniej jak padl zupelnie alternator to wywalalo zupelnie wszystko, ale tylko dltego, ze inteligenty czujnik na baterii czytal, ze za duzo pradu wychodzi a za malo wchodzi do baterii, wiec przez terminal 30g relay - duzy czarny przekaznik ( ktory jest w bagazniku z prawej strony ), rozlacza Ci systemy, zeby oszczedzac prad w baterii, bo nie ma jej ladowania. U mnie jak padl totalnie regulator, to zostalem tylko ze swiatlami, wszystko inne nie dzialalo :D . Moja propozycja - zmierz napiecie. W e60 powinno ono byc w przedziale do 14.8V przy temperaturze -40C, do 14V przy 25C+. Zwroc uwage czy, nie przekracza tych granic.

 

2.Inna rzecz, ze moze ktos juz zmienial alternator i jest zly - nie ma prawidlowego sterowania alternatorem z ECU - u mnie tal bylo!!!! Rada podpiac nawet pod prostego kompa i szczytac bledy, jesli nie ma prawidlowego sterowania to bedzie blad - 281D - BSD Alternator signal implausible, wiec alternator do wymiany - sa regenerowane w Polsce w zakladach Valeo z gwarancja, oddajesz swoj w rozliczeniu.

 

aha i jeszcze

3. MPM - Micro Power Module - moze pada, jesli masz auto przed liftem to znajduje sie on pod kolem zapsowym razem z PDC jesli masz - jesli tak, to bedzie to mniejsze biale pudelko - jest opisane MPM. Niefortunna lokalizacja powoduej czesto w tych modelach przed liftem , ze moze dostac sie tam wilgoc i go trafia.

 

Sprawdz tez klemy czy sa czyste na baterii i ciasno siedza, sprawdz wtyczke elektryczna na skrzyni biegow czy jest czysta - jest od spodu auta na skrzyni, ale nie jestem pewien.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Dzieki za odpowiedz sprawdze zgodnie ze wskazówkami , a bylo to rzeczywiscie zaraz po odpaleniu auta i podczas wyjazdu pod gorke z garazu a wiec cieszy mnie to ze ten brak mocy to mogł być ten 3 bieg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.