Skocz do zawartości

Odpowietrzanie hamulców / lekko przyrdzewiały tłoczek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Po wymianie klocków z przodu tarcze podczas jazdy zaczęły się grzać tak że strach jeździć i pedał jest trochę bardziej gumowy niż był. Czy to zapowietrzone hamulce?

Przy wymianie klocków rozruszałem lekko tłoczki bo stare klocki były bardzo małe i bałem się że mogą być zapieczone czy w ten sposób mogłem zapowietrzyć układ?

Czy przy odpowietrzaniu układu trzeba mieć załączony silnik (ABS)?

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Michael
Opublikowano
któtrys cylinderek ci nie puszcza,, dlatego sie grzeja

raczej nie mozliwe zabys układ zapowietrzył

pozdro

 

czy papier ścierny + smar grafitowy pomoże czy tylko wymiana cylinderków?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dziś porządnie wszystko rozmontowałem wyczyściłem w środku tłoczki i przesmarowałem... niestety na lewym tłoczku pęknięta jest guma a w środku jest plamka rdzy 2 x 2 mm którą ciężko zetrzeć papierem ściernym ( wżer jest dość głęboki :( )

 

Lewa strona jest wyraźnie cieplejsza od prawej niestety. Chce to naprawić. Pytanie co robić... wymienić zacisk? Bo chyba zestawu naprawczego nie ma sensu do tego dawać? Z drugiej strony... jakbym stał porządnie tą rdze to może będzie trzymać? Jest to najbardziej zewnętrzna część zacisku a przecież jego tył odpowiada za trzymanie ciśnienia prawda?

Może jednak kupić zestaw naprawczy do tego co mam i spróbować założyć?

 

Nowy zacisk sprawdzałem : ponad 500 pln :(

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
czy papier ścierny + smar grafitowy pomoże czy tylko wymiana cylinderków?

 

smar grafitowy :duh: ... do takich spraw jest specjalny smar np. firmy ATE Bremszylinder-Paste który w razie kontaktu z płynem hamulcowym rozpuszcza się nie tworząc zatorów !!!

 

Popatrz tutaj

http://bmwe32.masscom.net/sean750/caliper/RebuildBrakeCaliper.htm

http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/Dodatek25_WWW.pdf

może te strony pomogą rozwiązać Twój problem.

 

Koniecznie zmień uszczelki na nowe, ostatnio kupowałem do mojej 540 oryginalne uszczelki ATE za około 30 pln za komplet na zacisk, oraz użyj specjalistyczne smary/pasty a hamulce będą jak NOWE.

 

Pozdrawiam Vikingb :)

Opublikowano
czy papier ścierny + smar grafitowy pomoże czy tylko wymiana cylinderków?

 

smar grafitowy :duh: ... do takich spraw jest specjalny smar np. firmy ATE Bremszylinder-Paste który w razie kontaktu z płynem hamulcowym rozpuszcza się nie tworząc zatorów !!!

 

Popatrz tutaj

http://bmwe32.masscom.net/sean750/caliper/RebuildBrakeCaliper.htm

http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/Dodatek25_WWW.pdf

może te strony pomogą rozwiązać Twój problem.

 

Koniecznie zmień uszczelki na nowe, ostatnio kupowałem do mojej 540 oryginalne uszczelki ATE za około 30 pln za komplet na zacisk, oraz użyj specjalistyczne smary/pasty a hamulce będą jak NOWE.

 

Pozdrawiam Vikingb :)

 

zamówiłem zestaw naprawczy zacisku... czy warto kupować tą pastę? Znajomy mówił mi że robi to pastą grafitową... czy pasta będzie lepsza do tego?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Heja :wink:

 

Wyjaśnię "po chłopsku": płyn hamulcowy ze względu na swoje właściwości nie miesza się z tradycyjnymi smarami (w tym grafitowym) mimo, że w dotyku sprawia wrażenie tłustego. Tradycyjne smary są gęstrze od płynu hamulcowego i nierozpuszczalne w nim i prędzej czy później tworzą gęstą maź i powodują zatory.

 

Smar ATE Bremszylinder-Paste jest natomiast mieszalny z płynem hamulcowym i dlatego gdy dostaje się do płynu hamulcowego miesza się z nim bez problemu i nie powoduje zatorów.

 

Samr ten kupowałem rok temu i nie pamiętam dokładnie ceny ale kosztował ok. 30 pln. za duża tubkę. Zwykłego smaru lub grafitowego nie wolno używać do napraw przy układzie hamulcowym !!!

 

Sprawne hamulce to podstawa !!! Na hamulcach się nie oszczędza bo teraz możesz teoretycznie zaoszczędzić te 30 zł ale jak nie wyhamujesz i w coś przydzwonisz bo zabrakło np 1-2 metrów to wydasz więcej niż te 30 zł.

 

Pozdrawiam Vikingb :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.