Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam pytanie, kiedy powinno się zmienić klocki hamulcowe, tak żeby nie dojechać ich do końca i nie zwichrować tarczy? Ile milimetrów na oko powinny mieć klocki nadające się do wymiany? Z tego co czytałem najlepiej do e60 kupić textary lub Ate??

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dolaczam sie do pytania, stoje przed takowa decyzja :!:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Ach, gdyby to było takie proste. Niestety przy ostatniej zmianie klocka, albo ktoś nie wpiął czujnika, albo wpiął stary i ten się rozsypał i skasował inspekcję. Teraz na idrivie mam od 3 tys. km, 30000km do wymiany przednich klocków i ta wartość nie ulega w ogóle zmianie w przeciwieństwie do klocków tylnich, w których do wymiany zostało 6 tys. a są o wiele bogatsze niż te z przodu. Stąd pytanie o optyczne sprawdzenie ich stanu.

Pozdrawiam

Opublikowano

zarzucam artykuł na ten temat z serwisu motofakty, mam nadzieje, ze wam pomoże

 

Układ hamulcowy w zasadniczy sposób wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Jego elementy wykonawcze muszą działać pewnie i bez zwłoki.

 

We współczesnych samochodach typowym układem jest stosowanie hamulców tarczowych kół przedniej osi i hamulców bębnowych kół tylnych. Okładziny cierne przednie, zwane popularnie klockami, tarcze, bębny, szczęki hamulcowe i układ hydrauliczny muszą być niezawodne. W trosce o bezpieczeñstwo nale¿y kontrolowaæ stan ok³adzin ciernych. Dlatego zaleca się regularne sprawdzanie klocków hamulcowych i ich wymianę po zmniejszeniu się grubości materiału ciernego do 2 mm.

 

Tarcze hamulcowe należy sprawdzać przy każdej wymianie klocków. Grubość materiału kwalifikującą tarcze do wymiany znają mechanicy w serwisie. W celu uniknięcia nierównomiernego hamowania zawsze muszą być wymienione dwie tarcze hamulcowe na tej samej osi.

 

Bębny hamulcowe są mniej obciążone niż tarcze i wytrzymują dłuższe przebiegi. Uszkodzone, mogą powodować zarzucanie tyłu pojazdu przez blokowanie kół. Często uszkodzeniu ulega tzw. korektor siły hamowania. Należy regularnie sprawdzać stan bębnów i szczęk hamulcowych. Szczęki należy wymieniać, gdy grubość okładzin jest mniejsza niż 1,5 mm, lub gdy są zanieczyszczone smarem lub płynem hamulcowym.

 

czyli klocki wymieniamy gdy materiał cierny zmniejszy sie do grubości okolo 2mm :wink:

 

pozdrawiam!

Opublikowano

 

czyli klocki wymieniamy gdy materiał cierny zmniejszy sie do grubości okolo 2mm :wink:

 

pozdrawiam!

I oto mi cały czas chodziło, dzięki majkeld69

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.