Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Testy są, ale N-CAP wystawia gwiazdki, które jak dla mnie nie są jakimś wyznacznikiem, a pośrednio wpływają też na podnoszenie ceny aut które dostana więcej gwiazdek.

 

I co z tego jeśli jakiś przykładowy matiz, clio, czy logan dostanie 5 gwiazdek (albo chocia 4), a bmw 7er, czy może jeep, lexus i tp dostanie 3, a nawet 2 gwiazdki - kiedy to w warunkach realnych przy zderzeniu z tego pierwszego ludzie w optymistycznym scenariuszu trafia na chirurgię, podczas gdy z drugiego auta kierowca i pasażetowie mimo 2 gwiazdek NCAP tylko z lekkimi lub średnimi, ogólnymi obtłuczeniami wrócą komunikacją publiczną do domu.

 

Jak dla mnie liczy się rzeczywiste bezpieczeństwo, a nie ilość gwiazdek, które tak na prawde można potraktować jak papier toaletowy.

Jeśli chodzi o takie rozeznanie, to ja wole obejrzec filmiki (tu właśnie wystawione - uznanie :cool2: ) , niż gołe i surowe tabelki ze statystyką w postaci gwiazdek

Opublikowano

ja byłem w delikatnym szoku oglądajac te filmy :shock:

popatrzcie co sie dzieje z autem (jak sie składa) przy zderzeniu czołowym z prędkości zaledwie 64 km/h :shock:

widac nie zdawałem sobie do konca sprawy z tego :|

 

a tutaj prosze bardzo, moznaby powiedziec ze cos z zupełnie innej beczki, bo cos takiego to pierwszy raz widze :shock:

http://pl.youtube.com/watch?v=D827IxEJVS4 <---- made in china :duh: :mad2:

Opublikowano
ja byłem w delikatnym szoku oglądajac te filmy :shock:

popatrzcie co sie dzieje z autem (jak sie składa) przy zderzeniu czołowym z prędkości zaledwie 64 km/h :shock:

widac nie zdawałem sobie do konca sprawy z tego :|

 

a tutaj prosze bardzo, moznaby powiedziec ze cos z zupełnie innej beczki, bo cos takiego to pierwszy raz widze :shock:

http://pl.youtube.com/watch?v=D827IxEJVS4 <---- made in china :duh: :mad2:

 

No filmik robi wrażenie, ale to NIESTETY chińszczyzna.

Przykre jest że ta tandeta wszystko zalewa, nawet "papu" dla niemowląt od Gerbera na chińskim syfie zrobili, że kilka dzieci zmarło !!!

 

Jakiś czas temu juz w tym dziale zakładałem temat o chińskich osobówkach, ale tych małych żółtychjest tak dużo, że stwierdzili chyba że łatwiej ich chować niż leczyć :duh:

Opublikowano

masakra jakas :| jak w ogóle takie auta mogą byc dopuszczane do użytku.... nie powinno tak byc :nienie:

przeciez ten dostawczak poskładał sie w puszke po paprykarzu przy predkosci 64 kmh :shock: kierowca nie ma szans na przezycie jadac nawet 40kmh... :shock:

 

te "chińskie rączki" :mad2:

Opublikowano
Zwróćcie uwage na ciekawa rzecz - trojce e90 i X3 przy czołowym zderzeniu odpalaja kurtyny - natomiast w jedynce i piątce nie - mimo, ze auta tez sa w nie wyposazone. Ciekawi mnie skad to wynika...

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

to, które poduchy i jak wypalą, zależy od zaprogramowania, w zależności od kierunku uderzenia i siły. Jest to odpowiednio zaprogramowane.

 

dla danego przypadku czsem jest niekorzystne wypalenie pewnych poduszek, by nie wywołać dodatkowego urazu osób podróżujących.

 

Tak samo przy małej prędkości na czołówce/dzwonie poduszki przednie nie wypalą, by nie przyfasonować twarzy podróżującym.

 

Ale dla tego konkretnego porównania, że przy przednim kurtyny też wybiły - coś wywołało reakcję czujników, ale czemu ?? Przy czystej czołówce kurtyny nie są konieczne

Opublikowano

Ciekawe, kto utrzymuje finansowo NCAP? Jakos nie mam zaufania do obiektywizmu tej instytucji.

Im gorsze badziewie, tym wiecej ma gwiazdek...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Gwiazdki na pewno są pomocne w ocenie bezpieczeństwa samochodu w danej klasie, czyli np. poszukuję auta miejskiego - więc mogę sobie porównać co w testach osiągnęła marka X, Y i Z - jeśli priorytetem jest dla mnie bezpieczeństwo to wybiorę auto, które ma najwyższą liczbę gwiazdek nwet kosztem uboższego wyposazenia czy mniejszego silnika - i wydaje mi się, że tak powinno się te gwiazdki oceniać - bo trudno uznać, że Renault Clio, które ma bodajże 5 gwiazdek jest równie bezpieczne co 5 E-60, która zdobyła 4 gwiazdki, ale już być może autem bezpieczniejszym jest Mercedes E, który ma 5 gwiazdek itd, itp. Inna sprawa, że producenci robią auta pod pewne testy i tak np. BMW 5 ma tylko 4 gwiazdki w testach NCAP, ale już maksymalna notę w testach przeprowadzanych na rynek USA.

Kwestia wieku samochodu - zapewne nowe Clio nie jest bezpieczniejsze od E-38 (może poza tym, iz może być wyposażone w 6 poduszek), ale już nowoczesny kompakt bije na głowę pod tym względem (to moje zdanie) auta z serii e34 czy e32, nie mówiąc o e36 - zwróćcie uwagę jak te samochody się rozrosły.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.