Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na RealOEM pojawił się taki oto zestawik do podrasowania standardowego audio (6 głośników) w E90.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VG91&mospid=50492&btnr=65_1894&hg=65&fg=95

 

Czy może ktoś już spotkał się z tym zestawem albo ma informacje czego można się po tym spodziewać.

 

Niestety na razie nie za bardzo mogę wkładać do auta "obce" komponenty poza ASO, a seryjne piszczałki pozostawiają wiele do życzenia (fabryczny zestaw HiFi na 10 głośników też szczerze mówiąc mnie nie ujął).

 

A zatem ktokolwiek widział, ktokolwiek wie ...

Opublikowano

Wygląda na to że nik się nie zetknął z tym sprzętem - szkoda.

W takim razie napiszę co udało mi się ustalić.

 

Zestaw składa się ze wzmacniacza (o nieznanej specyfikacji i mocy, zasilającego 4 kanały), dwóch głośników średniotonowych (o nieznanej charakterystyce), które zastępują fabryczne głośniki z przodu, dwóch tweeterów (również brak danych) oraz dwóch dwukanałowych zwrotnic do podłączenia głośników średniotonowych i tweeterów (+ wiązka okablowania, spinki itp.)

Sygnał do wzmacniacza pobierany jest przez wyjścia głośnikowe radia, natomiast wzmacniacz (w bagażniku) napędza subwoofery pod siedzeniami przednimi oraz zestawy mid+tweeter w drzwiach. Głośniki tylne pozostają bez zmian.

 

Teoretycznie powinno być więc nieźle: wzmocnione suby, wzmocnione i wymienione średniotonowce oraz dodatkowo tweetery, a na pewno lepiej niż w konfiguracji fabrycznej, w której pasmo przenoszenia "obcięte" jest na 14.000 Hz :jawdrop: co niestety wyraźnie słychać (a daleko mi do słuchu audiofila).

Koszt nie jest powalający (ok. 1000 zł, bez montażu), ale trzeba rozbebeszyć pół auta żeby to wszystko podłączyć.

 

Jak zwykle będę wdzięczny za wszelkie uwagi czy taka zabawa ma sens.

Opublikowano

Wzmacniacz 4 kanałowy + zestaw przedni (średnie + tweetery + zwrotnice) + kable za 1000zł to tak coś biednie - nie wróży to najlepiej - już lepiej kupić samemu dobry zestaw przedni (od 600zł) i wzmacniacz (od 800zł).

 

Kwestia podłączenia, to już wymaga znajomości instalacji jaka jest w samochodzie - jeżeli oryginalnie jest wzmacniacz, to pół biedy, a jak nie to trzeba kombinować...

Opublikowano
Wzmacniacz 4 kanałowy + zestaw przedni (średnie + tweetery + zwrotnice) + kable za 1000zł to tak coś biednie - nie wróży to najlepiej - już lepiej kupić samemu dobry zestaw przedni (od 600zł) i wzmacniacz (od 800zł).

 

Kwestia podłączenia, to już wymaga znajomości instalacji jaka jest w samochodzie - jeżeli oryginalnie jest wzmacniacz, to pół biedy, a jak nie to trzeba kombinować...

Ja wymieniłem przody , dodałem wzmacniacz , woofer i niby OK ale jeszcze to nie jest to , myślę właśnie nad procesorem Alpine / nie , nie ten dedykowany / tylko taki http://www.megamedia.pl:80/procesor-dsp-alpine-pxa-h100.php?off=-1 ale dedykowany do radia Alpina CDR 988... i tu jest problem , na fabrycznym chyba nic dobrze nie zagra mimo że mam E46 ale w nowszych wcale nie jest lepiej.

Widzę, że kolega Varrol jest dzien młodszy ode mnie na forum :lol:

Opublikowano
już lepiej kupić samemu dobry zestaw

 

I tak zapewne bym uczynił, ale niestety nie mogę i nie chodzi tu tylko o gwarancję.

 

Seryjne audio jest do bani :mad2: (ale widziały gały co brały), podobnie fabryczne 10 głośników (za które trzeba było zabulić z cennika prawie 2,5 kPLN) też nie robi większej różnicy.

Ponieważ muszę się trzymać części ze znaczkiem BMW, ten zestaw jest w zasadzie jedynym rozwiązaniem, ale tu pojawia się pytanie czy warto wydawać nawet taką kasę (cena powyżej jest bez VAT, brutto wyjdzie coś pod 1300 złotych).

 

Szkoda, że jeszcze nikt tego nie montował u siebie, bo w zasadzie subiektywna ocena poprawy jakości dźwięku byłaby dla mnie wystarczającą wskazówką.

Mając jednak na uwadze, że seryjny zestaw nie ma zewnętrznego wzmacniacza ani tweeterów, a basy zasilane są prosto z radia - na zdrowy rozum musi to grać dużo lepiej, nawet jeżeli zbudowane jest z najtańszych komponentów.

 

Montaż to inna para kaloszy, trzeba wprawdzie rozłożyć sporą część tapicerek, ale same podłączenia są banalne - fabryczna instalacja jest sensownie przygotowana na taką operację.

 

Ja wymieniłem przody , dodałem wzmacniacz , woofer

 

Czyli generalnie kierunek zmian jest słuszny.

W następnej kolejności myślałem właśnie o wymianie fabrycznych subów (w E90 są nawet w podstawowym audio - pod fotelami), ale to już nie jest wielka filozofia.

Seryjnego radia pewnie nigdy nie będę wymieniał, ale nie chodzi mi tu o jakieś audiofilstwo, tylko minimum przyzwoitości, którego fabryczna instalacja nie zapewnia.

 

Jeżeli zdecyduję się na tą operację, napiszę czy było warto :mrgreen:

Opublikowano

jestem nadal w trakcie zmian , zostawiam fabryczne radio ale wpinam również ' nieseryjne' czyli prawdopodobnie to

http://www.justkenwood.co.uk/stock01/kdcw8534.asp

ale... baza zostanie w schowku a panel jeszcze nie wiem , schowek na okulary albo... podsufitka :) to się okaże ,oczywiście połącze to taśmą komputerową , co i jak i jaki efekt opisze w pażdzierniku - na serii nic nie osiągnę / radio / więc nie mam na co liczyć i musze pnąć dalej, autor oczywiścia na wszystko musi mieć zgodę ASO i to by było najlepsze jak jest papier

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.