Skocz do zawartości

320, 323, 325 328 kilka pytań od nowicjusza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Myślę o zakupie e46 i w związku z tym mam kilka pytań:

 

1. Czy 320 ma silnik 4-cylindrowy a 323, 325, 328 to już wszystkie R6?

 

2. Przeglądam sobie ogłoszenia i widzę, że 320i można dostać już w miarę dobrej cenie i wydaje mi się że te 150KM to wystarczy do normalnej jazdy, ale ile to auto ma do 100km/h ?

 

3. Widzialem kilka oglsozen ladnie wygladajacych 328 99r w cenach 24-26tyś. Czy to realne znalesc auto w dobrym stanie w tej kasie?

 

4. Wyczytalem ze biale kierunki nie zaleza od rocznika tylko od opcji jaka wybral klient w salonie, ale czy to normalne, ze np z przodu są biale kierunki a z tylu pomaranczowe i odwrotnie ?

 

5. Czy fabryczna grubosc lakieru jest taka sama na wszystkich elementach wewnetrznych? i ile powinna miec w komorze silnika i we wnekach drzwi?

 

 

6. Jak wyglada awaryjnosc tego auta biorac pod uwage to ze kupie w przyzwoitym stanie i bezwypadkowy? Do tej pory jezdzilem japonczykiem i nie jestem przyzwyczajony do czestych awarii i wysokich kosztów napraw

 

7. i czemu te samochody tak dziwnie "dzwonią" ..Zauwazylem ze dzwiek z wydechu jest jakis dziwny jak slucham przejezdzajacych autek. Coś jakby metaliczne brzdeki z wyprutego kata

Edytowane przez Tommycr1
Opublikowano

kolego 320,323,325,328,330 to wszystko są R6 (sześć cylindrów)

jeżeli szukasz dobrej 323i to znajomy ma do sprzedania z 1999r w dobrych pieniądzach

a ja żadnego dzwonienia nie słyszę (oczywiście jak się z katem pokombinuje to w tedy może być metaliczny dźwięk)

Opublikowano

ad.1. BMW nigdy nie robiło V6 tylko R6. Jeśli chodzi o benzynowe silniki to wszystkie od 2,0L w górę są 6-cio cylindrowe, czyli 320 też :D

 

Mam nadzieję, że dobrze powiedziałem, jeśli nie to proszę mnie poprawić :dance:

:)
Opublikowano

Mam nadzieję, że dobrze powiedziałem, jeśli nie to proszę mnie poprawić :dance:

 

no chyba dobrze powiedziałeś

:twisted:

Opublikowano

ok czyli pierwsze pytanie jest z głowy.. mialem tylko watpliwosci co do 320 i 323 czy to R6.

A jeśli ktoś ma coś ciekawego do sprzedania to chętnie się czegoś dowiem. Warunek jest jeden : czarny sedan

Opublikowano
nie szukaj auto pod względem samego koloru bo nie wyjdziesz na tym za dobrze
Opublikowano

Ad2. 150KM myślę że wystarczy do normalnej jazdy. Ja mam 318i 118KM i jeśli jadę sam jest ok, nie ma problemu z wyprzedzaniem, tyle ze trzeba pamietać że na 5 tak od 100km/h mozna cisnąc ponizej redukcja na 4. No ale juz w 4 osoby to niestety brakuje tych 20-30KM. Dlatego 150KM powinno ci do normalnej jazdy w zupełności wystarczyć, a nawet więcej jak dobrze auto wyczyjesz)

PS. Możliwe że na następne wakację będe zmieniał na coś nowszego i już napewno z silnikiem od 2000cm3 w górę. Te 140KM musi mieć minimum.

Ad3. Myślę że w tej cenie coś znajdziesz.

Opublikowano

320i - dwa silniki - jeden w modelach sprzed liftu M52 - 150KM

drugi w modelach poliftingowych - 170KM.

 

Ja mogę sie wypowiedzieć o tym drugim.

Przyspieszenie do 100km/h wg danych to 8.3s. Moc w zupełności wystarczająca do sprawnego wyprzedzania. Podwójny vanos oczywiście podnosi elastyczność silnika.

Spalanie w mieście 10.5-12L/100km

Spalanie w trasie 7,3-8L/100km.

 

 

Pzdr,

Opublikowano

Reszta pytań:

 

1. Czy 320 ma silnik 4-cylindrowy a 323, 325, 328 to już wszystkie R6?

Silnik 2,0i w modelu E46 ma zawsze 6 cylindrów. Dopiero w E90 ma 4 cyl.

 

2. Przeglądam sobie ogłoszenia i widzę, że 320i można dostać już w miarę dobrej cenie i wydaje mi się że te 150KM to wystarczy do normalnej jazdy, ale ile to auto ma do 100km/h ? ?

 

odpowiedziałem wyżej

 

3. Widzialem kilka oglsozen ladnie wygladajacych 328 99r w cenach 24-26tyś. Czy to realne znalesc auto w dobrym stanie w tej kasie??

 

Moim zdaniem tak (natomiast tutaj zdania są podzielone). Napewno musisz szukac i wybierać najlepsze egzemplarze. po dograniu konkretów jesli sie nie znasz na rzeczy to wizyta w ASO lub u zaufanego mechanika.

 

4. Wyczytalem ze biale kierunki nie zaleza od rocznika tylko od opcji jaka wybral klient w salonie, ale czy to normalne, ze np z przodu są biale kierunki a z tylu pomaranczowe i odwrotnie ?

 

A tego co ja wiem - BMW nie wkładało róznego koloru kierunków w jednym aucie. Albo powinny byc wszędzie białe (dymione lub clear w modelach po liftingu), albo wszędzie pomarańczowe. Co poniektórzy sądzą, że taka moda jest wkładac do przodu kierunki białe zostawiając przy tym pomarańczowe z tyłu - ja natomiast tiwerdzę, że to prędzej wynik szybkiej naprawy blacharskiej z niedbałością o detale. Takim autom nalezy się poprostu baczniej przyjżeć.

 

5. Czy fabryczna grubosc lakieru jest taka sama na wszystkich elementach wewnetrznych? i ile powinna miec w komorze silnika i we wnekach drzwi??

Na to pytanie nie umiem udzielić odpowiedzi - ale wydaje mi się iż standardowa grubość lakieru wynosi około 120 μm. Zwróć uwage na taki szczegół jak matowośc lakieru w komorze silnika oraz czarny pas przedni. Komplet oryginalnych naklejek na kielichach także by się przydał.

 

6. Jak wyglada awaryjnosc tego auta biorac pod uwage to ze kupie w przyzwoitym stanie i bezwypadkowy? Do tej pory jezdzilem japonczykiem i nie jestem przyzwyczajony do czestych awarii i wysokich kosztów napraw

Tutaj w zależności od auta i jego poprzedniego właściciela. Nie ma zasady i nie ma reguły. Ceny części zamiennych zblizone do innych aut.

 

7. i czemu te samochody tak dziwnie "dzwonią" ..Zauwazylem ze dzwiek z wydechu jest jakis dziwny jak slucham przejezdzajacych autek. Coś jakby metaliczne brzdeki z wyprutego kata

 

Auto w pełni sprawne nie "dzwoni" ani nie terkocze. Widocznie coś z autami, które słuchasz jest nie tak. Być może wywalony tłumik lub katalizator. Oczywiście auta 4 cyl mają zupełnie inny dźwięk niż orkiestra 6 cyl.

 

Pzdr,

Opublikowano

5. Czy fabryczna grubosc lakieru jest taka sama na wszystkich elementach wewnetrznych

? i ile powinna miec w komorze silnika i we wnekach drzwi??

Na to pytanie nie umiem udzielić odpowiedzi - ale wydaje mi się iż standardowa grubość lakieru wynosi około 120 μm. Zwróć uwage na taki szczegół jak matowośc lakieru w komorze silnika oraz czarny pas przedni. Komplet oryginalnych naklejek na kielichach także by się przydał.

 

 

Czyli w komorze silnika lakier ma być matowy, pas czarny, a jak wyglądaja te naklejki na kielicach, ile ich ma być ?

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5658691

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5499788

- na zjdeciach widac tylko jedna na kielichu od str pasazera

Opublikowano
Na kielichu od trony pasazera jest VIN, natomiast naklejka jest na drugim kielichu (czarna dlatego na tymj zdjeciu co podales slabo widac).
Mariusz
Opublikowano

Naklejki na kielichach zależą od rocznika i ta zależność nie pokrywa się z granicą dzielącą modele przed i po lifcie. Do roku 2000 włącznie naklejka od strony kierowcy jest nie na kielichu tylko kilkadziesiąt cm poniżej, na nadkolu, wtedy nie widać jej na większości zdjęć silnika robionych przez sprzedających bo trzeba się troszkę nad autem pochylić żeby ją dojrzeć. W roku 2001 (ale jeszcze w modelach przed liftem) powędrowała wyżej, na kielich.

 

Tak to wygląda w pierwszym przypadku: http://img176.imageshack.us/my.php?image=4337200354vu5.jpg - naklejony numer na kielichu od strony pasażera + wybity numer na kielichu od strony kierowcy + tabliczka znamionowa poniżej kielicha od strony kierowcy (widać ją częściowo).

W drugim przypadku to samo, tyle że tabliczka na kielichu a nie nadkolu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.