Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A na co miałby wpływać ten elektrozawor od EGR? Ze sie nie otwiera i nie ma recyrkulacji spalin?

Ja mam EGR zaslepiony i nic nie kopci. Dopiero jak spory odcinek jezdze spokojnie i depnę, to wtedy wyleci syf, potem znowu ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój kolega kupił 320d i powiedział mi że kopci, ja na to jedziemy się przejechać. No i racja ja w gaz a za mną chmura dymu, i to obojętnie jak bym nie wciskał, wystarczyło dodać gazu i z tyłu czarno jak po jakimś wybuchu, auto ma moc i idzie ładnie.

Diagnoza padła na EGR, zaślepił kawałkiem blaszki i w droge, zero dymienia bynajmniej w lusterku za dnia nic nie widziałem, jest to prosty sposób i dość łatwy do wykonania, wstawienie blaszki okrągłej to 15 min roboty a wiele się może wyjaśnić.

Polecam i potwierdzam że to pomogło w 100% na dymienie, teraz kumpel czeka elektrozawór od EGR, albo cały EGR. :mrgreen:

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wstawiasz okrągłą blaszkę między EGR a przewodzik który jest z kwasówki i dochodzi do EGR. Jest sporo tematów na forum , musisz poszukać
Pozdrawiam
Opublikowano
Poszukałem poczytałem i jestem mądrzejszy o pare tematów i kilkadziesiąt postów. tylko teraz sprawa wygląda tak... EGR ma pewną przypisaną funkcję ok, zaślepiamy go więc już jej nie spełnia. tylko co z tymi spalinami... jak dobrze pamiętam to turbo pcha te spaliny, jeżeli one nie mają ujścia, to przecież będą wracać lub robić ciśnienie w turbinie, zdaje się że to zakłuci pracę turbo i może mieć troszke niewymierne skutki... jeżeli się mylę to proszę o poprawienie
Opublikowano
Kolego, to właśnie EGR jest od zawracania spalin do kolektora ssącego. Zaślepianie powoduje, że wszystkie spaliny idą bezpośrednio do wydechu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co się zagłębiacie w zasadę działania EGR, zaślep pojeździj i zobacz jeśli pomoże to kupisz nowy zaworek sterowania EGR i po sprawie, zrób jak mówię, trzeba dojść co jest powodem takiego stanu, to będzie chwilowe i napewno nie zaszkodzi silnikowi.
Pozdrawiam
Opublikowano
Pierwsze wrażenia są takie, otóż wydaje mi sie że mniej kopci, ale dokładnie nie miałem okazji tego sprawdzić jeszcze. Tylko że z zaślepieniem EGR towarzyszyły mi wymiana świec żarowych i nie wiem czy to miało jakiś wpływ na to czy nie. ale nie zauważyłem żeby ciszej albo głośniej chodził, wzrostu mocy lub czegos w tym stylu, wydaje mi sie że minimalnie niżej go zaczyna ciągnąć do przodu wcześniej zaczynał od 2000 a teraz tak 1800-1900 rpm. ale to jeszcze wszystko wyczuje i dam znać. Spalanie ocenie jak przejade cały bak, dzisiaj zatankowałem i zobaczymy ile spali. Teraz normalnie palił mi 7.2l na 100km w mieszanym cyklu tzn. 100km trasą i 45km miastem, bo tyle codziennie robię.
Opublikowano

Prezes, w kwestii Twojego problemu: siwy dym przy odpalaniu zazwyczaj oznacza że któraś ze świec jest juz padnięta, a nie tak jak ktoś wcześniej wspominał niebieski dym.

 

Skoro masz grzanie świec na ciepłym silniku a i tak ciężko odpala to radzę poszukać innej pompy wtryskowej bo ta juz jest na wymarciu i stąd zapewne zła dawka i kopcenie.

Pozdrawiam

Opublikowano

Racja z tym EGR - to by miało sens.

Skoro nie zamyka do konca, to w komorze spalania jest mniej tlenu i niespalona calkiem ropa = czarny dym.

 

Sam obstawiam pompe wtryskową, ale to trzeba sprawdzić, zanim zacznie się spekulować.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Po przejechaniu 2 tyś. km moge coś powiedzieć. Auto jakby mniej kopci, ale kopci. Do końca nie wiem czy to tak ma kopcić czy to jeszcze za dużo, różnica w spalaniu się pojawiła deliktanie, przed zatkaniem robiłem 780-850km na baku. teraz robię 900-950. Mój styl jazdy się nie zmienił, gdyż moje zycie jak narazie dosyć przewidywalne i monotonne jest codziennie. tankuje po ok 63l więc różnica spalania to niecały litr na 100km.
Opublikowano

Witam.

U mnie w 530d kiedy widzę kłęby dymu za autem po depnięciu....to już szukam przyczyny w nieszczelności w którejś z 4 rur gumowych od i do intercoolera. W tym aucie musiałem wymieniać po kolei wszystkie 4. Dziwne że kiedy miałem TDSa nigdy żadna z tych rur nie pękała. Może to to w Twoim przypadku. Teraz ostatnio też miałem problem z rurą,,,tylko że nie była nieszczelna (z pęknięciem) ale się zsunęła z objemki.

Pozdrawiam

Memento Mori :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.