Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam... Mam teraz problem wynikający z zaistniałej sytuacji: Podczas przyspieszania (pedał w podłodze, 3 bieg, 80-100km/h) najechałem na nierównośc nawierzchni. Wygladala jak mały niewidoczny kraweznik (schodek) czulem, ze zawieszenie 'dobiło' po przejechaniu kilkuset metrow po brukowej drodze zaczeły dobiegac dzwieki z lewego tylnego koła. Poczatkowo myslalem, ze przecielo opone, ale sie mylilem. Koło było całe. Był to pierwszy dzien jazdy na nowych felgach '17 wiec myslalem, ze moze nie dokrecilem jej. Lecz to nie bylo rowniez to. Sprawa wyglada tak. Jak probuje ruszac kołem ręcznie to stoi ono na miejscu jak by nic sie nie stalo, lecz jak udezam mlotkiem(gumowym) od strony zewnetrznej w tylną czesc koła jest własnie ten luz. Gdy puszczam szybko sprzeglo na biegu wstecznym i wychylam sie za drzwi widze w momecie szybkiego ruszania do tyłu, ze koło najpierw odjezdza a potem łapie cała buda i słychac stukniecie. Zagladalem z kanału. wszystko wyglada na całe zastanawia mnie czy to łożysko, piasta, polos, czy moze jakis element zawieszenia sie poddal. Dzwiek jaki wydaje to koło jest metaliczny. Oto moja zagadka. Jak zdiagnozowac przyczyne ? co to moze byc? Gdzie szukać?

Pozdrawiam Łukasz

Edytowane przez b0ukasz
Opublikowano
Witam. Tez mialem cos takiego tylko po malym remoncie slabo mialem dokrecony wahacz i tlukl sie na dolkach. Sprawdz sobie wszystkie sruby mocowania wahacza czy sa dobrze dokrecone. Pozdrawiam :)
piona51987
Opublikowano

Jezeli kolo niejest stabilne wzgledem budy to sa dwie opcje:

1. łożysko.

2. tuleje na wachaczu

 

odnosnie lozyska to najlatwiej zdiagnozowac biorąc auto na lewarek i ruszac kolem, pozatym slychac je zazwyczaj w czasei jazdy

 

odnosnie tulei na wachaczu musial bys wziasc auto na stacje diagnostyczna na "trzepaczke" czy jak tam sie to nazywa. Na oko cięzko stwierdzic ta usterke no chyba ze tuleje juz calkiem sie rozsypia i wypadna ale to juz chyba skrajnosc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak probuje ruszac kołem ręcznie to stoi ono na miejscu jak by nic sie nie stalo, lecz jak udezam mlotkiem(gumowym) od strony zewnetrznej w tylną czesc koła jest własnie ten luz.

 

Tuleja wachacza, mocowana w podłodze auta. Pewnie się rozleciała i wachacz opiera się o łoże powodując stukanie. Jak kopniesz w opone po lewej lub prawej stronie to będzie metaliczny stuk, nie polecam jazdy bo auto nie trzyma geometri w dodatku zmienia się ona przy każdym dodaniu gazu/hamowaniu i można zaliczyć rów. W dodatku zajedziesz opone, no i reszta zawieszenia cierpi.

Opublikowano
no i moze to byc tez wlasnie jak wyzej kolega pisze tulejka na wahaczu, koszt okolo 30zl.
piona51987
Opublikowano

Witam... Na poczatku chciał bym zaznaczyc ze, na tym forum mamy do czynienia z fachowcami. Jestem pod pozytywnym wrazeniem po tym jak po zwykłym opisie potrafiliscie zdiagnozowac przyczyne. Faktycznie, była to rozwalona tuleja wahacza (ta co jest w budzie) przy rozbieraniu tego wszystkiego okazalo sie, ze łożysko koła również jest kaputt.

To było moje pierwsze zapytanie na tej stronie i jestem jak najbardziej pozytywnie zaskoczony. Dziekuje za podpowiedzi

Pozdrawiam Łukasz :)

Opublikowano
Kazdy mial jakas przygode ze swoim BMW :) I dana awarie moze poznac po opisie :) Pozdrawiam :)
piona51987

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.