Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chce wymienić moją poczciwą E34 524td 91' na E34 525tds 95' Touring przebieg 250 tyś.km. Moje pytanie (prośba) jest kierowana do klubowiczów z Krakowa, czy ktoś z Was zna ten samochód?http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6155010

Na co mam szczególnie zwrócić uwagę kupując Touring?

Podpinając pod kompa mam pewność, że jest wszystko ok??? Z góry dziękuję za informacje. Pozdro.

BMW E34 525 TDS 96' TOURING
Opublikowano
Generalnie kupując tds`a trzeba zwrócić szczególną uwagę na silnik, a dokładniej pompę paliwową i turbo, oprócz tego na układ wspomagania bo odpowiada on również za podnoszenie tyłu samochodu do góry jak jest załadowany. Wiem bo koleżanka miała to u siebie, dość dużo ją to kosztowało i chcę się pozbyć swojego kombika też w tds`ie niedaleko Krakowa ;)
Opublikowano

Hej,

 

Jeżeli miałeś sedana, to w przypadku Touringa, musisz sprawdzić przede wszystkim NIVO, czy samochód się poziomuje (np. ktoś (albo najlepiej ze 2 osoby) siada w bagażniku, ty odpalasz auto i patrzysz, czy się podniesie, podczas jazdy sprawdzasz, czy nie wyrzuca błędu „NIVEAUREGELUNG” - samochód przeciążony. Oznaczać to będzie jakąś usterkę samopoziomowania. Sprawdź amortyzatory z tyłu, bo są drogie.

Poza tym polecam sprawdzić czy wszystko działa w tylnej klapie, bo tam lubią się przewody psuć: Wycieraczka, centralny klapy, otwieranie szyby (to akurat u mnie coś nie trybi), wszystkie światła.

Poza tym, rozumiem, że znasz dobrze swoje autko i reszta raczej jest jak w sedanie.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Nie wszystkie touringi mają nivo - mój nie ma. Wtedy jest klasyczne zawieszenie, klasyczne problemy i bezproblemowy dostęp do zamienników.

 

W wiązce tylnej klapy łamią się przewody i coś może nie działać: lampy w klapie, zamki szyby i klapy (są elektryczne), wycieraczka, ogrzewanie szyby, 3 stop. Bardzo łatwo to naprawić, więc nie traktowałbym tego zbyt serio - jak reszta auta OK, to wiązkę można naprawić samemu albo zrobi to elektryk.

 

TDS to przede wszystkim silnik i pompa wtryskowa. Jak to będzie zdrowe, to już dużo. Musi dobrze zapalać na zimno i ciepło, musi mieć równe wolne obroty (i żeby nie były sztucznie podniesione), nie gasnąć, nie falować, nie bujać silnikiem, nie poszarpywać w czasie jazdy (zwłaszcza przy spokojnej jeździe na 4 i 5 biegu, 1500-2000 obrotów), nie dymić.

 

Skoro miałeś 524td, to reszta problemów jak w każdym E34.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Dzięki za wszystkie podpowiedzi! Jeżeli chodzi o NIVO to gościu nie wie czy jest. Mówi, że jest konieczne dopełnienie klimy?
BMW E34 525 TDS 96' TOURING
Opublikowano

Najczęściej przyczyną wycieku w układzie klimatyzacji jest skorodowany skraplacz (chłodnica klimatyzacji).

Obejrzyj dokładnie. Zwłaszcza dół. Jest to pierwsza chłodnica, widać ją przez kratki od przodu, dół chłodnicy przez kratki w dole zderzaka.

Jeżeli widać ślady oleju, zatłuszczenia, to znaczy że przecieka i będziesz musiał wymienić (chłodnica to ok. 450zł + koszt wymiany i napełnienia ok. 250zł).

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.