Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

 

Wczoraj byłem na diagnostyce, ponieważ falowały mi lekko obroty.

 

Może komuś pomoże to co napisze.

 

Obroty biegu jałowego miałem 750 rpm (automat).

Po podniesieniu obrotów o 50 rpm (czyli na 800 rpm), falowanie ustało. :norty:

 

Niestety dowiedziałem się że kończy się żywot pompy (dokładnie nastawnik) i nie wiadomo na jak długo ten zabieg pomoże. :cry2:

 

Dodam jeszcze że jak zostały zmiejszone obroty o 50 rpm czyli na 700 rpm to falowanie się zwiększyło.

 

Mam pytanie, czy zwiększenie obrotów nie skróci żywotności skrzyni ( chodzi mi o mocniejsze ciągnięcie na hamulcu, przy włączonym "D")??

 

Na ile wystarczy zabieg zwiększenia obrotów??

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano
a czy nie lepiej zrobić odrazu pompę i dalej śmigać jak należy? Po dobrym remoncie pompy masz spokój na kolejne 250tys/km. Cóż skrzyniarzem nie jestem ale uważam że na zdrowie to automatowi nie pójdze. Podczas wrzucania D lub R moze mocniej "łupnąć" szkoda było by skrzyni a pompę i tak w końcu będzie trzeba zrobić. To tylko moje zdanie.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
a czy nie lepiej zrobić odrazu pompę i dalej śmigać jak należy? Po dobrym remoncie pompy masz spokój na kolejne 250tys/km. Cóż skrzyniarzem nie jestem ale uważam że na zdrowie to automatowi nie pójdze. Podczas wrzucania D lub R moze mocniej "łupnąć" szkoda było by skrzyni a pompę i tak w końcu będzie trzeba zrobić. To tylko moje zdanie.

 

Przez ostanie pół roku wsadziłem już w nią około 8000zł, na pękniętą głowice, rozrząd, zawieszenie, wydech,rozrusznik itd., więc jestem trochę wyssany przez swoją bunię.

Pompę zrobie jak się przygotuje, a co do szarpania przy wrzucaniu biegu, to jest lepiej niż było.

Przy 800 rmp biegi wchodzą łagodniej niż przy 750rpm, może dlatego wcześniej bardziej szarpało bo pompa niedomagała.

003.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Może koledzy którzy maja problem z pompą w TDS-sie, powinni spróbować zabiegu podniesienia obrotów.

 

Tylko naprawdę nie wiem na ile taki zabieg wystarcza.

 

Napewno dam znać ile przejechałem, po tym zabiegu.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano

zapewniam ze nie na dlugo... nastawnik w TDS jest indukcyjny i mozna go regenerowac. uzywka ok 500zl, nowy 1800zl.

 

a co do ustawiania, to patrz na dawke paliwa a nie na obroty !

 

i niekoniecznie musi to byc nastawnik, nawet sama pompa czy sterownik silnika.

 

a jak u Ciebie z odpalaniem, z moca, spalaniem, kopci cos z rury na czarno albo w ogole ?

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

  • Członkowie klubu
Opublikowano
zapewniam ze nie na dlugo... nastawnik w TDS jest indukcyjny i mozna go regenerowac. uzywka ok 500zl, nowy 1800zl.

 

a co do ustawiania, to patrz na dawke paliwa a nie na obroty !

 

i niekoniecznie musi to byc nastawnik, nawet sama pompa czy sterownik silnika.

 

a jak u Ciebie z odpalaniem, z moca, spalaniem, kopci cos z rury na czarno albo w ogole ?

 

Na zimnym z rana pali na dotyk, na ciepłym tak samo.

Moc jest i nie kopci na czarno.

Zobaczymy jak będzie, narazie śmigam.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano
zapewniam ze nie na dlugo... nastawnik w TDS jest indukcyjny i mozna go regenerowac. uzywka ok 500zl, nowy 1800zl.

 

a co do ustawiania, to patrz na dawke paliwa a nie na obroty !

 

i niekoniecznie musi to byc nastawnik, nawet sama pompa czy sterownik silnika.

 

a jak u Ciebie z odpalaniem, z moca, spalaniem, kopci cos z rury na czarno albo w ogole ?

 

jesteś w błędzie kolego bo w E34 były 2 typy nastawników. Potencjometryczny i indukcyjny. I zadnego z tych nastawników nie da się regenrować - to co Ty nazywasz regenerację to najzwyklejsze w świecie czyszczenie.

Opublikowano
zapewniam ze nie na dlugo... nastawnik w TDS jest indukcyjny i mozna go regenerowac. uzywka ok 500zl, nowy 1800zl.

 

a co do ustawiania, to patrz na dawke paliwa a nie na obroty !

 

i niekoniecznie musi to byc nastawnik, nawet sama pompa czy sterownik silnika.

 

a jak u Ciebie z odpalaniem, z moca, spalaniem, kopci cos z rury na czarno albo w ogole ?

 

jesteś w błędzie kolego bo w E34 były 2 typy nastawników. Potencjometryczny i indukcyjny. I zadnego z tych nastawników nie da się regenrować - to co Ty nazywasz regenerację to najzwyklejsze w świecie czyszczenie.

 

Eeee jawor pleciesz ..... przeciez "Pan Kazio" z garazu obok oferuje Regeneracje nastaników za 200 pln ;D a regeneracje calej pompy za 500 ;D

A tak powaznie. Masz racje ogolnie rzecz biorac OD 94 roku byly juz HDK je mozna bardzo ladnie czyscic i z reguly na jakis czas pomaga (identyczna sytuacja jak w TDI). Nastawnika potencjometrycznego sie nie regeneruje!!! koniec kropka.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

 

Mam pytanie do Jawora i biernusa.

 

Widzę że koledzy maja wiedzę na temat TDS-ów.

 

Powiedzcie mi czy może być coś jeszcze co zakłuca pracę silnika poprzez pulsacyjne zbijanie obrotów podczs trzymania na hamulca na postoju z włączonym "D".??

 

Zauważyłem jak dohmowuje do zera to tak jak by zwiększa sie obciążenie dla silnika w momencie gdy się zatrzymam jest małe zafalowanie obrotów.

 

Czy może to byc wina skrzyni??

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano

Jawor, sam sobie zaprzeczyles. ja ta naprawe nazwalem ogolnie regeneracja, bo jednak mozna go uratowac, Ty nazwales to czyszczeniem. chyba to samo ?

 

na potencjometrze podobno nie da sie nic zrobic, choc w serwisie boscha sugerowano ze moze to byc praca dla elektronika, bo to jest kwestia odbudowania sciezki. nie wiem ile w tym prawdy.

 

ja tak mialem w 524 ze po ruszeniu obroty lekko sie podnosily, a po zatrzymaniu znow opadaly. niewiele, ale gdy byly podwyzszone to delikatnie rzucalo silnikiem.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

iamtheone, dla mnie regeneracja to tak jak w przypadku turbo- wyciągasz stare flaki, sprawdzasz szczelność obudowy, wkładasz nowe, wyważasz. A to czyszczenie to pseudo regeneracja i tyle, ale mniejsza o to.

 

bosy77 nie wiem czy pompa hamulcowa nie pobniera za dużo energi stąd ten spadek obrotów. Mój kumpel ma podobną sytuację, ale w manualu. Po mocniejszym hamowaniu obroty spadają mu do 600 (gdy trzyma hamulec) jak puści to wracają to 750.

 

Myślę że na 95% jest to wina nastawnika.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zauważyłem cos jeszcze, że przy delikatnym hamowaniu, gdy na liczniku jest 30km/h jest lekkie szarpnięcie któremu towarzyszy delikatne puknięcie.

 

Puknięcie dochodzi z tyłu samochodu (chyba most).

 

Mam nadzieje że to nie koniec skrzyni :mad2: (olej wymieniany 3 miesiące temu)

 

Znawców automatów lub kogoś kto miał taki przypadek proszę o odpowiedź.

003.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.