Skocz do zawartości

Steptronik - kolejne pytanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawa dotyczy zachowania skrzyni podczas hamowania:

 

Generalnie gdy jadę sobie powiedzmy ok. 60-70km/h w mieście i hamuje do zera przed światłami w miarę powoli - wszystko jest OK.

 

Natomiast, kiedy jadę sobię ok. 100km/h i zatrzymam się szybiej, nagle (hamowanie do zera) to tuż przed zatrzymaniem czuję jak automat wbija jedynkę - tzn. takie lekkie puknięcie/szarpnięcie wałem.

 

Czy jest to wina skrzyni, czy może łącznika elastycznego, czy czegoś innego?

 

Zaznaczam, że nie zawsze jest to odczuwalne, zależy jak szybko hamuje i z jakiej prędkości.

 

Sugestie?

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Zacznij od podlaczenia do komputera i sprawdzenia ewentuanych bledow w sterowniku skrzyni, uzupelnij olej, sprawdz polaczenie gumowo-metalowe miedzy skrzynia a walem.

Ile auto ma przebiegu ? Wymieniales kiedykolwiek olej i filtr ?

pozdrawiam

mavic

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Najczęstrzą przyczyną takiego zachowania są zużyte tuleje tylnej belki.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Auto ma 218 kkm, z pewnego źródła, przez cały okres serwisowane w ASO, książka jest gruba od wpisów, jednak ponieważ było serwisowane w ASO, olej nie był wymieniany - natomiast regularnie był sprawdzany jego stan i czystość. Jedno i drugie w normie.

 

Ponieważ to wbijanie jedynki nie jest odczuwalne zawsze, też jestem zdania, że to wina jakiegoś elementu amortyzującego w skrzyni, na wale lub w tylnim zawieszeniu.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Identyczny problem mam w E65. Przy poprzedniej 745i (2002 r) sądziłem, że to efekt użytkowania auta. Niedawno przywiozłem nowszą 745i, po paru tys km przejechanych po naszych drogach problemy wróciły.

 

Rozmawiałem ostatnio w tym temacie z kilkoma osobami i poza standardowymi elementami, którymi w tym wypadku są do wymiany (mogą powodować problemy), tj. łącznik elastyczny wału oraz podpora wału, może mieć to związek z zawieszeniem skrzyni. Chyba nazywa się to poduszka skrzyni, w E39 w silniku w dieslu miałem to wymieniane bo padla i szarpało silnikiem przy np. wyłaczaniu go.

 

Dlaczego tak sądze - otóż mam EDC i w trybie sport problem jest słabiej odczuwalny i rzadziej się zdarza. Ale za to w trybie comfort już notorycznie przy wyhamowaniu, a to zdarza się cześto jadąc tym autem. Mam wrażenie, że skrzynia/wał "huśta" się podczas hamowania, tj. przechyla do przodu i potem jest ten efekt uderzenie + lekkie szarpniecie (opóźniona zmiana biegu przy jedynce).

 

W E65 podobno wyeliminowali to po lifcie. Nie jest to jakiś problem, natomiast jest to spory dyskomfort w aucie tej klasy. Musze z problemem sam się bliżej zapoznać i wymienić co trzeba. Martwi mnie tylko, że jeśli to będzie kwestia 'zawieszenia' skrzyni, to bez jej wyjęcia tego się zrobic nie da, a więc sporo auta trzeba rozebrać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.