Skocz do zawartości

Stuki w kierownicy


has01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam problem od kilku dni coś stuka mi jakby z kierownicy, podczas jazdy tego nie ma, jak się stoi na włączonym silniku i pokręci szybko kierą lewo-prawo słychać stuki, tylko nadziwniejsze jest to że dochodzą jakby zza samej kierownicy a nie z "głębi" :) . Schylałem się i słuchałem koło pedałów,i tam to było słychać słabiej tak jakby to stukało zaraz za kierownicą. Te stuki czuć na kierownicy przechodzą delikatnie na dłonie.

Pozdrawiam i proszę o jakieś sugestie.

P.S. 3 miesiące temu miałem wymieniane gumy na stabilizatorze oraz obie końcówki drążków. Tuleje wahaczy w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odkopuje,

nie miałem czasu, aby to sprawdzić wcześniej, ale teraz mam trochę wiecej informacji. Stuki dochodzą jakby z łącznika/ków(krzyżak) tych co widac na rysunku, jak pomacałem to wlasnie na nich czuc najwieksze stuki. Poza tym jak sie pozmienia ustawienie kierownicy, tzn. porusza gora doł, wyciągnie na maksa kierownice, to na jakis czas sie zmniejsza, po jakims czasie znowu sa takie same. Nie wiem jak dokladnie stwierdzic czy to luz na maglownicy czy cos innego, ale jak bylem pod autem, to stuki dotykajac maglownicy byly mniejsze niz na tym pierwszym laczniku od maglownicy, i na drugim tez było bardziej czuc, niz na maglownicy.

Z tego co widze to tych łączników samych się nie da wymienić więc prawdopodobnie całą kolumnę :( Co obstawiacie, jak poznac czy to luz na maglownicy czy na czyms innym ???

 

http://img523.imageshack.us/img523/8512/kolumnavc1.png

Shot at 2008-11-19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, jak pomacałem to wlasnie na nich czuc najwieksze stuki. Poza tym jak sie pozmienia ustawienie kierownicy, tzn. porusza gora doł, wyciągnie na maksa kierownice, to na jakis czas sie zmniejsza, po jakims czasie znowu sa takie same. prawdopodobnie sam sobie dałeś odpowiedz w tym co zaznaczyłem :D podejrzewam ze masz luz na prowadnicy regulowania kierownicy oczywiście obstawiam że masz pełną regulacje :!: niestety trzeba rozebrać wszystkie plastiki i zlokalizować dokładnie luz być może jakaś śruba jest luźna lub kierownica słabo przykręcona i to jest efekt luzu :!: sam wiesz różnie to bywa może ktoś coś kombinował :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... właśnie już rozebrałem wszystko co znajduje sie pod kierownicą aż do pedałów i to nie jest po tej stronie, tzn. nie w komorze samochodu tylko za grodzia, w komorze silnika, wlasnie na tych lacznikach. Co do tego ze ktos mogl cos kombinowac to raczej napewno nie, bo jezdze tym autem od nowosci. Jezeli sa to luzy na prowadnicy regulowania kierownicy, to do wymiany i tak caa kolumna. Żadne sroby nie sa poluzowane, wszystkie torxy dokrecalem, a caly ten mechaniz ustawiania kierownicy wyglada, jak taki teleskop, jedna czesc wchodzi w droga, i to napewno nie jest rozbieralne. Może ktos kiedys mial podobne objawy, wymienial i wie za co sie brac?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Jak odpale i krece szybko raz w jedna raz w druga slysze stukniecie gdzies w ukladzie kierowniczym. Jak nie odpale samochodu i jeszcze wspomaganie nie dziala i krece tez slysze to stukniecie. Wydaje mi sie ze jak jezdze po dziurach to tez ten sam dzwiek.

 

W ogole z ukladem kierowniczym to mam wiecej problemow.

Przesialdem sie do E46 z japonca i kierownica tu chodzi bardzo ciezko ale mysle ze to jakas wada...

 

Gdy stoje w miejscu i krece kierownica słysze spod maski gloooośne wycie... Zastanawiam sie czy od razu wymienic cala pompe czy moze najpierw sprobowac plyn....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... właśnie już rozebrałem wszystko co znajduje sie pod kierownicą aż do pedałów i to nie jest po tej stronie, tzn. nie w komorze samochodu tylko za grodzia, w komorze silnika, wlasnie na tych lacznikach. Co do tego ze ktos mogl cos kombinowac to raczej napewno nie, bo jezdze tym autem od nowosci. Jezeli sa to luzy na prowadnicy regulowania kierownicy, to do wymiany i tak caa kolumna. Żadne sroby nie sa poluzowane, wszystkie torxy dokrecalem, a caly ten mechaniz ustawiania kierownicy wyglada, jak taki teleskop, jedna czesc wchodzi w droga, i to napewno nie jest rozbieralne. Może ktos kiedys mial podobne objawy, wymienial i wie za co sie brac?

Pozdrawiam

 

U mnie objawy były podobne i po wymianie krzyżaka wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... właśnie już rozebrałem wszystko co znajduje sie pod kierownicą aż do pedałów i to nie jest po tej stronie, tzn. nie w komorze samochodu tylko za grodzia, w komorze silnika, wlasnie na tych lacznikach. Co do tego ze ktos mogl cos kombinowac to raczej napewno nie, bo jezdze tym autem od nowosci. Jezeli sa to luzy na prowadnicy regulowania kierownicy, to do wymiany i tak caa kolumna. Żadne sroby nie sa poluzowane, wszystkie torxy dokrecalem, a caly ten mechaniz ustawiania kierownicy wyglada, jak taki teleskop, jedna czesc wchodzi w droga, i to napewno nie jest rozbieralne. Może ktos kiedys mial podobne objawy, wymienial i wie za co sie brac?

Pozdrawiam

 

U mnie objawy były podobne i po wymianie krzyżaka wszystko ok.

 

W jakim aucie, który rok, i kiedy to wymieniales ?? Bo mi sie wydaje ze nie da sie wymienic tego krzyzaka, tylko cała kolumna(ta ktora sie reguluje) albo ta czesc ktora pokazalem na dole na rysunku. Co dokładnie wymieniales ?

Dzieki z góry

 

http://img143.imageshack.us/img143/2329/kawaleknd7.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim aucie, który rok, i kiedy to wymieniales ?? Bo mi sie wydaje ze nie da sie wymienic tego krzyzaka, tylko cała kolumna(ta ktora sie reguluje) albo ta czesc ktora pokazalem na dole na rysunku. Co dokładnie wymieniales ?

Dzieki z góry

 

http://img143.imageshack.us/img143/2329/kawaleknd7.png

 

Jakie to auto jest w moim profilu... :P

 

Konkretnie zleciłem to w serwisie - ja nie mam warunków do grzebania w samochodzie... i jest to zdaje się ta własnie część...W domu zobaczę, czy czasem nie napisali numeru katalogowego częsci...

 

A wymieniałem na początku tygodnia - ostatnio opisywałem ten problem:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96480&highlight=

 

Fakt - powinienem napisać co pomogło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy ten sam model, jak byś mogł to wez sprawdz czy napisali ten numer katalogowy, a moze jakas dokladna nazwe tej czesci. Z tym ze u mnie te objawy sa chyba troche inne, ale mozliwe ze Ty opisuje to inaczej a ja inaczej. Ale po tym co mowisz wyglada na to ze to jest to samo. Jeszcze jedna wazna sprawa, jaki koszt? razem z robotą, moze nie bede sie bawil tyko poprostu dam auto do serwisu... tyle ze musze jechac 60km :(

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy ten sam model, jak byś mogł to wez sprawdz czy napisali ten numer katalogowy, a moze jakas dokladna nazwe tej czesci. Z tym ze u mnie te objawy sa chyba troche inne, ale mozliwe ze Ty opisuje to inaczej a ja inaczej. Ale po tym co mowisz wyglada na to ze to jest to samo. Jeszcze jedna wazna sprawa, jaki koszt? razem z robotą, moze nie bede sie bawil tyko poprostu dam auto do serwisu... tyle ze musze jechac 60km :(

Pozdrawiam

 

Sorry...zapomniałem spojrzeć czy jest ten numer...bo część na 100% nazwali przegub drążka kierowniczego. U mnie były dodatkowe dźwięki bo guma jeszcze mi się tam podwinęła...

 

Spojrzałem na Real.oem....32306778609 to pewnikiem ten numer...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ten numer co podałes to jest akurat śruba Torx, ale z całą pewnoscia chodzilo ci o 32301094703(FLEXIBLE COUPLING FOR STEERING) to co pokazalem na wycinku rysunka, w moim wczesniejszym poscie. Jestem Ciekaw ile cie za to razem z robotą skasowali ??? Na czuja wymieniam ta czesc, mam nadzieje ze to bedzie to...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ten numer co podałes to jest akurat śruba Torx, ale z całą pewnoscia chodzilo ci o 32301094703(FLEXIBLE COUPLING FOR STEERING) to co pokazalem na wycinku rysunka, w moim wczesniejszym poscie. Jestem Ciekaw ile cie za to razem z robotą skasowali ??? Na czuja wymieniam ta czesc, mam nadzieje ze to bedzie to...

Pozdrawiam

 

Dokładnie..źle widzę spojrzałem w tabelkę...

 

A koszta: 300 PLN oryginalny krzyżak i 120 PLN robocizna..także nie mało..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: :shock: :shock: czy mi sie zdaje ale chyba na odwrot, 120zł kzyzak, bo tyle dzisaj powiedzieli mi w serwisie i 300z ł robota, chyba ze tak przycieli... chyba jednak nie chcialem wiedziec ile cie to wynioslo.

Dzieki pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Witam trochę odświeże temat, mam podobne stuki w kierownicy w mojej e36, jeszcze jej nie ściągałem ale na pewno stuka to pierścień ślizgowy nr 3 z obrazka http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE71&mospid=47426&btnr=32_0732&hg=32&fg=35. Mam pytanie czy po ściągnięciu kierownicy da sie jakoś to stukanie wyeliminować? Slychać go przy krótkich ruchach prawo lewo, kierownica jest bez regulacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.