Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, ostatnio zauważyłem że przy załączonej klimie nie kręci mi się wentylator klimy, no i myśle pewnie wntylator lub wtyczka ale wyczyszczone i sprawdzone, i okazało się że jak przełożyłem przekaźnik z drugiego biegu wentylatora klimy do gniazda do pierwszego biegu, to wentylatorek elegancko kręci. Także teraz pytanie, czy kupić oryginała BMW czy najzwyczajniej jakiś inny przekaźnik. Niby przekaźnik to przekaźnik, ale wole wysłuchać tęgich głów :modlitwa: :twisted2:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
(.......)Także teraz pytanie, czy kupić oryginała BMW czy najzwyczajniej jakiś inny przekaźnik. Niby przekaźnik to przekaźnik, ale wole wysłuchać tęgich głów :modlitwa: :twisted2:

 

Nie jestem tęgą głową :) ale kup sobie oryginał nawet używany.....cena pewnie kilkanaście PLN za używke a orientacyjną cenę nowego zawsze możesz zobaczyć w internetowej wersji ETK.....

Z drugiej strony jeżeli przekaźnik ma taki sam rozstaw styków i ich znaczenie i parametry to można bez problemu zastosować inny, natomiast jeżeli ten przekaźnik jest z jakąś dodatkową elektroniką wewnątrz to tylko oryginał :wink:

Mam nadzieje ze nieco rozjaśniłem Twoje wątpliwości :)

Opublikowano
Witam, ostatnio zauważyłem że przy załączonej klimie nie kręci mi się wentylator klimy, no i myśle pewnie wntylator lub wtyczka ale wyczyszczone i sprawdzone, i okazało się że jak przełożyłem przekaźnik z drugiego biegu wentylatora klimy do gniazda do pierwszego biegu, to wentylatorek elegancko kręci. Także teraz pytanie, czy kupić oryginała BMW czy najzwyczajniej jakiś inny przekaźnik. Niby przekaźnik to przekaźnik, ale wole wysłuchać tęgich głów :modlitwa: :twisted2:

 

Jesli to jest prosty przekaznik (cewka, para stykow) i masz cos co

wyglada tak samo i dziala tak samo, to spokojnie. Z tym ze z kolei

cena oryginalu takiego prostego przekaznika bedzie smieszna - kupowalem rok temu do nowej Vectry, dwa kosztowaly mnie moze

40 PLN.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Przeglądałem ETK gupe 12 i 61 bo tylko tam elektryka jest i nie znalazłem tych przekaźników.W 61 jest rozpiska ale tego rodzaju przekaźników nie ma tam :shock: Wygląda to u mnie tak

http://www.bmww.webpark.pl/bezpieczniki.jpg

 

Oczywiscie moge wziąść ten przekaźnik i iść do ASO zapytać, ale tak to bym mógł to telefonicznie zrobić.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Przeglądałem ETK gupe 12 i 61 bo tylko tam elektryka jest i nie znalazłem tych przekaźników.W 61 jest rozpiska ale tego rodzaju przekaźników nie ma tam :shock: Wygląda to u mnie tak

http://www.bmww.webpark.pl/bezpieczniki.jpg

 

Oczywiscie moge wziąść ten przekaźnik i iść do ASO zapytać, ale tak to bym mógł to telefonicznie zrobić.

 

To zwykly elektromechaniczny przekaznik. Zastap czymkolwiek.

Swiadcza o tym typowe oznaczenia numeryczne wyprowadzen.

 

Jakby sie uprzec, to mozna kupic jakis nieduzy przekazniczek za pare

PLN (byle obciazalnosc stykow i napiecie cewki mial wlasciwe)

i zapakowac go do oryginalnej obudowy.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem, jak Wam to delikatnie napisać, ale przekaźniki są standardowe. Kosztują od 7,5zł do 19zł w zależności od firmy. Każdy ma standardową wytrzymałość przełączania 30A.

 

Idź zprzekaźnikiem do bylejakiego sklepu motoryzacyjnego i po krzyku. Dobiorą na pewno (w sumie są 3 rodzaje).

 

A jak już będziesz się miał powiesić z rozpaczy to daj znać na PW :)

Kai
Opublikowano
Nie wiem, jak Wam to delikatnie napisać, ale przekaźniki są standardowe. Kosztują od 7,5zł do 19zł w zależności od firmy. Każdy ma standardową wytrzymałość przełączania 30A.

 

Idź zprzekaźnikiem do bylejakiego sklepu motoryzacyjnego i po krzyku. Dobiorą na pewno (w sumie są 3 rodzaje).

 

A jak już będziesz się miał powiesić z rozpaczy to daj znać na PW :)

 

Nie do konca. Bardzo dobrze ze Kolega napisal z pytaniem o rade, bo

szczegolnie niemcy lubuja sie w prostocie i elegancji i czesto do obudowy

ktora przypomina czy wrecz jest taka sama jak przekaznik upychaja nie

tylko sam przekaznik ale jakies elementy pasywne czy co gorsza

tranzystory i uklady scalone. Element taki wyglada jak "przekaznik" i

co gorsza, wiekszosc mechanikow takich co naprawia mlotkiem i drutem

to powie ze "panie to przekaznik" tym czasem szukajac zamiennika mozna

sie srogo zaskoczyc - taki "przekaznik" kosztuje spore pieniadze i robi

duzo wiecej niz przelaczanie duzego pradu malym pradem.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem, jak Wam to delikatnie napisać, ale przekaźniki są standardowe. Kosztują od 7,5zł do 19zł w zależności od firmy. Każdy ma standardową wytrzymałość przełączania 30A.

 

Idź zprzekaźnikiem do bylejakiego sklepu motoryzacyjnego i po krzyku. Dobiorą na pewno (w sumie są 3 rodzaje).

 

A jak już będziesz się miał powiesić z rozpaczy to daj znać na PW :)

 

Nie do konca. Bardzo dobrze ze Kolega napisal z pytaniem o rade, bo

szczegolnie niemcy lubuja sie w prostocie i elegancji i czesto do obudowy

ktora przypomina czy wrecz jest taka sama jak przekaznik upychaja nie

tylko sam przekaznik ale jakies elementy pasywne czy co gorsza

tranzystory i uklady scalone. Element taki wyglada jak "przekaznik" i

co gorsza, wiekszosc mechanikow takich co naprawia mlotkiem i drutem

to powie ze "panie to przekaznik" tym czasem szukajac zamiennika mozna

sie srogo zaskoczyc - taki "przekaznik" kosztuje spore pieniadze i robi

duzo wiecej niz przelaczanie duzego pradu malym pradem.

 

Nie tym razem, z oznaczeń wynika, że to zwykły pasyw. Co miałby w tym akurat układzie robić więcej?

Nic prostszego, jak go otworzyć i zobaczyć. To tylko po jednym zatrzasku z każdej strony, razem całe dwa.

BTW, z tymi układami scalonymi to trochę przekolorowałeś.

Kai
Opublikowano

Nie tym razem, z oznaczeń wynika, że to zwykły pasyw. Co miałby w tym akurat układzie robić więcej?

Nic prostszego, jak go otworzyć i zobaczyć. To tylko po jednym zatrzasku z każdej strony, razem całe dwa.

BTW, z tymi układami scalonymi to trochę przekolorowałeś.

Rany chyba naprawde musiales byc "na wierzchu" - napisalem pare

postow wczesniej ze to zwykly elektromechaniczny przekaznik, ma

typowe oznaczenia 86, 30 i tak dalej. Dodalem tylko ze warto ze

kolega pytal, bo nie zawsze sytuacja jest az tak prosta.

 

Mam w domu "przekaznik" od Mercedesa 124 w srodku ktorego jest

ni mniej ni wiecej tylko NE555, pare kondensatorow, tranzystor i

cos tam jeszcze. Rozmarami jest dokladnie taki sam jak ten o ktory

tu poszlo. Please, nie kaz mi robic fotografii ;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
[...]

Mam w domu "przekaznik" od Mercedesa 124 w srodku ktorego jest

ni mniej ni wiecej tylko NE555, pare kondensatorow, tranzystor i

cos tam jeszcze. Rozmarami jest dokladnie taki sam jak ten o ktory

tu poszlo. Please, nie kaz mi robic fotografii ;)

 

Tak, ale oznaczenia są inne, ten, o którym piszesz, za pewne jest z podtrzymaniem (NE555) i służył na przykład do podtrzymania oświetlenia wnętrza. Są też takie z regulacją prądu wyjściowego. Jednak zasada jest taka, że oznaczenia "nóżek" są wtedy inne (tak, jak pisałeś), mimo, że do gniazda pasuje.

Kai
Opublikowano
[...]

Mam w domu "przekaznik" od Mercedesa 124 w srodku ktorego jest

ni mniej ni wiecej tylko NE555, pare kondensatorow, tranzystor i

cos tam jeszcze. Rozmarami jest dokladnie taki sam jak ten o ktory

tu poszlo. Please, nie kaz mi robic fotografii ;)

 

Tak, ale oznaczenia są inne, ten, o którym piszesz, za pewne jest z podtrzymaniem (NE555) i służył na przykład do podtrzymania oświetlenia wnętrza. Są też takie z regulacją prądu wyjściowego. Jednak zasada jest taka, że oznaczenia "nóżek" są wtedy inne (tak, jak pisałeś), mimo, że do gniazda pasuje.

 

NE555 to timer - jest uzywany do cyclowania wycieraczek czy innych

kierunkowskazow. konczmy, bo zjezdzamy ostro EOT ;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Rany julek :lol: ale żeście się rozpisali :lol: :mrgreen: epopeja nt. przekaźników :D ....z pewnością pomogła ona w wyborze Bartkowi :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rany julek :lol: ale żeście się rozpisali :lol: :mrgreen: epopeja nt. przekaźników :D ....z pewnością pomogła ona w wyborze Bartkowi :cool2:

 

:dance: a co :)

Kai
Opublikowano
DZIEKUJE za wyczerpującą odpowiedź. Pytałem bo kto pyta nie błądzi, w brew pozorom proste sprawy mogą być gdzieś uwikłane. A moje pytanie powstało kiedy włożyłem taki przekaźnika ale z napisem ford i jak klimka se chodziła to było wszytsko dobrze , ale jak ją wyłączyłem to odrazu bezpiecznik sie palił aż wkońcu chyba przekaźnik się zjarał i nie byłem pewny czy właśnie to jest taki zwykły przekaźnik czy może coś projektańci BMW coś tam namieszali czytaj skomplikowali. Narazie jak przełożyłem oryginał z drugiego biegu ze znaczkiem BMW to narazie wszystko chodzi jak należy choć upałów nie było jescze takich żeby cały czas na klimie jeździć, także możliwe że coś z tym fordowskim przekaźnikiem było nietak.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

UWAGA!

 

Pogrzebałem we własnym przekaźniku!

To oznaczenie 998 przeczytałeś na odwrót, bo jest to 86b i zmienia to diametralnie postać rzeczy!

Ten przekaźnik zawiera dwie diody (na jego obudowie w schemacie pokazana jest tylko jedna). Wiem, bo rozebrałem i zobaczyłem!

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No, wolałem rozgrzebać mojego i się upewnić, bo coś mi tu było "nie tak".
Kai
Opublikowano

no i kupiłem oryginał, ale uzywke, normlanie kosztuje cos koło 50 zł (sprawdzałem cene nie w ASO także u nich pewnie jescze pare złotych drożej). Miejmy nadzieje, że będzie chodzić tak jak należy.

Dzieki za pomoc

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.