Skocz do zawartości

[e32] do posiadaczy 730 '86-'88


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

szperajac w katalogach z czesciami doszukalem sie interesujacej informacji - e32 730i wystepowalo w 2 wersjach, ktore w tym katalogu uporzadkowano w ten sposob:

 

- 730i '86-'88 197 PS

- 730i '89-'92 188 PS KAT

 

potrzebna mi informacja a najlepiej zdjecie jak wygladal oryginalny (nie ciety i nie przerabiany) wydech do e32 730i w wersji przed wprowadzeniem katalizatora. chce zmodyfikowac swoj istniejacy wydech, jednak zalezy mi na zachowaniu wszystkich fabrycznych parametrow, z tad prosba o udostepnienie informacji - co znajduje sie w miejscu katalizatorow w wersji 197 konnej? czy wydech z tej wersji posiada jakiekolwiek roznice do wydechu z wersji 188 konnej, poza brakiem powyzszych?

 

prosze o info w tym temacie :8)

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

z tego co kiedys pisalo na forum roznica nie jest tylko w wydechu ale i w stopniu sprezania ...

 

 

 

np w e23 byly to rozne glowice i rozne tłoki - silnik niby ten sam , a pozniej sie okazalo ze nie moglem glowicy zalozyc bo byla do innego ksztaltu tloków....

Opublikowano
Miałem 735i z 87 roku bez katalizatora,na jego miejscu jest tłumik,kształtem podobny do katalizatora,tylko mniejszy.

 

Ale czy 100% była to wersja bez kata jak wyszła z fabryki??

xsilver ma rację stopień sprężania też był inny....

Opublikowano

zdrążyłem sprawe wygląda to tak:

 

pierwsza generacja M30 (dzielony prosty kolektor dolotowy) wystepujacy w rekinach - bardzo wrazliwy na przegzanie i chyba dlatego trudno juz go spotkac w jakims sensownym stanie, podobnie jak M20

 

druga generacja M30 82-87 szerokosc i skok tloka 86x92 pakowany do e23, e24, e28 wystepowal bez kata 218 KM i z katalizatorem 185 KM. Ta wlasnie wersja M30 miala wspomniana mneijsza kompresje ze wzgledu na plaskie grzybki zaworow odprezajace silnik - pewnie po to zeby zmniejszyc awaryjnosc znana z wczesniejszej wersji.

 

ostatnia wersja M30 (87-92) z serii e34 i e32 szerokosc i skok tloka podawane takze 86x92 no i moc 211/220 KM i jest podana informacja ze wystepowal zarowno z katalizatorem jak i bez.

 

zmiany tego silnika wzgledem poprzednich wersji mialy dotyczyc ksztaltu air boxa, pokrywy przeplywomierza, wizaki, zaworow ssacych wiekszych o 1 mm, komp Motronic 1.1, zwiekszona kompresja, zmienione polozenia wlewu plynu chlodzacego, zmienione panewki na korbowodach...

 

i co najwazniejsze dla mnie ZMIENIONY UKLAD WYDECHOWY

 

teraz pozostaje mi prosic o zamieszczenie foto wydechu do M30 bez kata, gdyz samemu nie udalo mi sie jeszcze go odnalezc a nadal nie mam pewnosci co znajduje sie w miejscu katalizatorow

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Miałem 735i z 87 roku bez katalizatora,na jego miejscu jest tłumik,kształtem podobny do katalizatora,tylko mniejszy.

 

Ale czy 100% była to wersja bez kata jak wyszła z fabryki??

xsilver ma rację stopień sprężania też był inny....

Tak na 100% była to wersja bez katalizatora,jak wyszła z fabryki.A tu masz zdjęcie wydechu e32 bez katalizatora:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB31&mospid=47344&btnr=18_0066&hg=18&fg=10

Nur bmw e32
Opublikowano

wychodzi na to ze:

 

wersja bez kata wyglada tak:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB31&mospid=47344&btnr=18_0066&hg=18&fg=10

 

wersja z katem wyglada tak:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB31&mospid=47344&btnr=18_0070&hg=18&fg=05

 

gdzie w wersji z pierwszego diagramu jest miejsce na sonde (na drugim diagramie 19-18) ?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Nie ma miejsca gdyż wersja bez katalizatora nie posiadała sondy lambda.

 

na pewno?

 

jak to mozliwe skoro glowne 2 sygnaly jakimi sterowany jest motronic to sygnal z przeplywomierza i z sondy?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

ano - a jak u siebie wypniesz sonde to motronik nie pojedzie ?

 

 

z tego co juz kiedys na forum pisano ( :search: ) silnik bez kata nie ma sondy - moje etk tez pokazuje - rura wydechowa z tłumikiem wstepnym i brak sondy...

 

 

jezeli Ci sie wydaje ze wycinajac kata i wstawiajac tlumik zyskasz cuda to sie mylisz...

Opublikowano
ano - a jak u siebie wypniesz sonde to motronik nie pojedzie ?

 

jak najbrdziej pojedzie, ale mnie podobnie jak tobie (tak wnosze z podejścia ktore prezentujesz na forum) zależy na rozwiązaniu optymalnym - tak wiec zabieg ktory mam ochote przeprowadzic ma wiecej naprawic niz popsuc, sprytne nieprawdaż?

idac za tą myslą nie mam ochoty pozbawiac sie sondy, ani nawet zmieniac sobie parametrow w ukladzie wydechowym dlatego ze wizja jezdzenia z błędem sondy malo mi sie podoba.

 

katalizatory ktore mam nadaja sie do wyciecia i tego sie wkrotce doczekaja, powstaje pytanie czym je zastapic zeby nie narobic sondzie szoku, opcji jest kilka:

 

- mozna je stluc od zewnatrz i zsypac: zostaja wtedy obudowy w ktorych juz na poczatku powstana zawirowania i zmiany cisnien na ktore czula jest sonda, ale takze glowica - nie chcemy jej zaszkodzic bo dobrze nam z nią

 

- mozna je wyciac i wstawic profil 2x50 mm znowu ryzykujac zmiane cisnien w ukladzie wydechowym, bo jest to odcinek maksymalnie blisko gniazda sondy

 

- mozna je zastapic dwoma strumienicami dostosowanymi pod te srednice i ten pomysl jest najmniej narazony na szwank, choc zostaje kwestia tlumika srodkowego ktoremu konsekwentnie nalezalaby sie wtedy takze jakas modyfikacja - a to kolejny stopien trudnosci

 

 

jezeli Ci sie wydaje ze wycinajac kata i wstawiajac tlumik zyskasz cuda to sie mylisz...

 

zeby uciac kwestie - cuda zostawiam innym, a u siebie chce zrobic tak zeby bylo fajnie, jak to komuś przeszkadza to przykro mi, drutujcie sobie w spokoju :dance:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

biorac pod uwage wiek auta to kazde rozwiazanie jest dobre ...

 

 

kolega w m30 wywalil katalizator i wstawil rure na przelot - glowica jakos nie protestowała ze sie jej zawirowania robią czy ciśnienie zmienia ...

 

u mnie wyrzuciłem srodki , obudowy zostały i sondy tez działaja prawidłowo , zadnych wirów nie widziałem ( no może jedynie w baku jak paliwo znika :wink: )

 

ogólnie wydaje mi sie ze za bardzo chcesz iść w strone oryginału - bez zalozenia katalizatora nie zrobisz tego po fabrycznemu - co wiecej jaka masz pewnosc czy katalizator zamiennik ma taki opor jak orygianł , a wiry jakie sie w nim beda robić beda takie jak w oryginałe ?

Opublikowano
Ja w obecnej e32 także wyciąłem katy, były już zużyte,zastąpiłem je rurami,myślę,że jest to najlepsza i najtańsza opcja,jedyną wadą jest ostry smród z rury wydechowej,że aż drapie w gardle,ale tylko na benzynie,na gazie(sekwencji) nic nie czuć.
Nur bmw e32
Opublikowano
Ja w obecnej e32 także wyciąłem katy, były już zużyte,zastąpiłem je rurami,myślę,że jest to najlepsza i najtańsza opcja,jedyną wadą jest ostry smród z rury wydechowej,że aż drapie w gardle,ale tylko na benzynie,na gazie(sekwencji) nic nie czuć.

 

 

masz fotel kierowcy umieszczony za rura wydechową do góry nogami ?

 

u mnie tez smierdzi - ale wczesniej tez smierdziało wiec nie widze wiekszej roznicy...

Opublikowano
Ja w obecnej e32 także wyciąłem katy, były już zużyte,zastąpiłem je rurami,myślę,że jest to najlepsza i najtańsza opcja,jedyną wadą jest ostry smród z rury wydechowej,że aż drapie w gardle,ale tylko na benzynie,na gazie(sekwencji) nic nie czuć.

 

 

masz fotel kierowcy umieszczony za rura wydechową do góry nogami ?

 

u mnie tez smierdzi - ale wczesniej tez smierdziało wiec nie widze wiekszej roznicy...

To widocznie wcześniej także nie miałeś kata,tylko jego obudowę,jest duża różnica z katem i bez.Także jak macie dobre katy,nie wycinajcie ich,nie polecam tego.

Nur bmw e32
Opublikowano
Ja w obecnej e32 także wyciąłem katy, były już zużyte,zastąpiłem je rurami,myślę,że jest to najlepsza i najtańsza opcja,jedyną wadą jest ostry smród z rury wydechowej,że aż drapie w gardle,ale tylko na benzynie,na gazie(sekwencji) nic nie czuć.

 

 

masz fotel kierowcy umieszczony za rura wydechową do góry nogami ?

 

u mnie tez smierdzi - ale wczesniej tez smierdziało wiec nie widze wiekszej roznicy...

To widocznie wcześniej także nie miałeś kata,tylko jego obudowę,jest duża różnica z katem i bez.Także jak macie dobre katy,nie wycinajcie ich,nie polecam tego.

 

 

wiem co miałem bo sam srodki z nich wyciagałem - obudowy zostawiłem ...

 

 

moze roznica wynika z technologii silnika - nie ma co ukrywać ze m30 to nie najnowsza konstrukcja ...

Opublikowano

witam

najtaniej i najszybciej jest wybić wkład kata i po sprawie, niczemu to nie zaszkodzi a napewno nie głowicy, sonda będzie działała trochę wolniej ale nie zrobi to strasznej różnicy

jedyne co sie może zmienić to dźwięk układu wydechowego,ale wcale nie musi tak być

 

jeśli kat nie jest pęknięty albo zapchany to proponuje go zostawić

 

 

i taka ciekawostka

może do tego daleko ale w 2012 r. wszyscy którzy będą chcieli przejść przegląd będą obowiązkowo podpinani do analizatora spalin.

i samochodzik wyposażony fabrycznie w kata ale go już nie posiadając (z jakiś tam przyczyn) nie przejdzie takiego badania

 

a wszystko w trosce o przyrodę :cool2:

Opublikowano

wiesz jak w polsce z przegladami,

ja w swojej 3,5 marzec 87 miesiac temu wyrzucilem katalizator,

nie ma jakiejs znaczacej roznicy z katem i bez,

w miejsce niego wspawalem orginalny tlumik z wersji bez kata,

i jest :cool2: ,

jedyny minus to zapach spalin, jest odczuwalny nawet dla osob z lekkim katarem ale w aucie nic nie smierdzi,

dodam ze kolega w audi a8 4,2 powywalal katy podniosl moc i takie tam, rakieta, ale jezeli jedziesz na tylnych siedzeniach to czuc na postoju zapach spalin i to dosc bardzo jezeli szyberdach jest otwarty

e38 m62

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.