Skocz do zawartości

Ogrzewanie nagrzewnica klima - kolejny raz POMOCY!!


matimoto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i z góry przepraszam jeżeli temat sie powiela.Jednak zdecydowałem się zacząć nowy bo potrzebuje konkretnej odpowiedzi i POMOCY !!!

 

Posiadam e32 735 z 86 :) przy kupnie nie działało ogrzewanie.Nie przejąłem się bo w poprzedniej sobie z tym poradziłem.Kasa za auto nie była duża wiec taka sytuacja mogła zaistnieć.Ogólnie auto spisuje sie bez zarzutu.Teraz miałem trochę więcej czasu to zacząłem troche grzebać.Okazało sie ze nagrzewnica (te 3 rurki ) są kompletnie odłączone od układu chłodzenia.No to prawdopodobnie ciekło.Zagłębiając sie bardziej w układ ogrzewania.Zauważyłem ze auto posiada węże,skraplacz i chłodnice od klimy .Kompresora jednak nie ma:(.Rozebrałem tunel i okazuje się ze nagrzewnica (cały nawiew)Behr jest zmieniony.Tak myśle.Panel od nawiewu tez Behr standarwony bez klimy miał przerobioną wtyczke tą na 2 piny tak żeby tylko załączał sie nadmuch (zimnego bo węże z wodą odłączone) w pozycji na full.Na początku myslałem ze to może kwestia tylko panelu i kompresora.Ale to było by za piękne.

W międzyczasie jak szukałem informacji a zarazem jakiś części , trafiła mi sie siudemka z fajnym środkiem (u mnie troche zniszczony) no i właśnie z klimą.Wszystko oryginalnie nie ruszane nie grzebane.Beemka z 91 r.Kompresor cała instalacja jest.No to mówię nic prostszego jak przełożyć

.Zacząłem rozbierać wszystko no i szło dobrze.Po drodze zacząłem poznawać lepiej auto i układ ogrzewania :) teraz problem tj węże dochodzące od kompresora do nagrzewnicy (2 grube) Nie mam pojęcia jak je odczepić.One trzymają mi całą nagrzewnicę (tak myślę ze tylko one) bo tam gdzie wchodzą przy podszybiu do auta jeden jest zagięty pod kontem 90stopni i nie da sie go rozkręcić drugi jest na śrubunku to może da rade.Jest jakiś system na to?

Drugie pytanie

 

Czy jeżeli przełoże to wszystko (całą nagrzewnice , przekaźniki , kompresor , elektrozawory, skraplacz ) czy to mi w ogóle zadziała ?

 

Pozdrawiam

 

I proszę o szybką odpowiedź (pomoc)

 

gg.8565256 , [email protected]

 

kom 600876059 jeśli potrzebujecie jakieś części to nie ma problemu, oddam tanio.

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże rożłączasz w następujący sposób:

 

Najpierw odkręcasz śrubę na podszybiu.

 

http://www.imagic.pl/files/5627/20080708%28005%29.jpg

 

http://www.imagic.pl/files/5627/20080708%28006%29.jpg

 

Następnie, zdejmujesz wystającą z nagrzewnicy obudowę zaworu rozprężnego (po lewej stronie przedziału na nogi pasażera, przykręcona torxami) Po jej zdjęciu, ukaże Ci się coś takiego:

 

http://www.imagic.pl/files/5627/20080708%28003%29.jpg

 

Po odkręceniu śruby na podszybiu, dwa wygięte węże są już 'wolne' z jednej strony, pozostaje odkręcić je od zaworu. Na górnej jego ściance jest jedna śruba na imbus. Po jej odkręceniu, wyjmij to przewody w kształcie kolana i wysuń parownik. Jeśli odkręciłeś nagrzewnicę od karoserii, powinna wyjść.

 

Co do samej przekładki, jeśli w Twoim aucie oryginalnie było IHKA, a ktoś wyjął to i złożył ogrzewanie Behra, to zależy, czy zdemontował też instalację kompresora, instalację czujników temperatury itd. Jeśli nie, to powinno być dość prosto to przełożyć. Potrzebny Ci będzie niewątpliwie schemat elektryczny, żeby sprawdzić, czy nie zostały dokonane jakieś zmiany w instalacji. W razie czego, mam schematy i materiały serwisowe dotyczące IHKA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki za tak szybką odpowiedź.Tej śruby z góry na podszybiu nie widziałem bo jest zasylikowana. Spróbuje wyjąć to zaraz i napisze co i jak.Schemat na pewno się przyda.Jak wyjmę z "dawcy" to zaraz biorę się za swoją żeby robota nie stała.

 

Pozdrawiam i mam nadzieje ze pomożesz mi doprowadzić sprawę do końca

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica z dawcy wyjęta.Teraz wyjąć z własciwego auta i zacząć przekładke.Irytuje mnie jednak obecna nagrzewnica.Ponieważ też wchodzą do niej węże wysokiego ciśnienia.Albo źle patrze.Tutaj fotki

 

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/20.jpg

 

A to naklejka która znajduje sie na tej nagrzewnicy nagrzewnicy.

 

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/21.jpg

 

i kostki jakie ona posiada , jedną szeroką niebieską na chyba 24 piny i taką kwadratową jasną na chyba 6 pinów.

 

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/22.jpg

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/24.jpg

 

Fotki panelu jaki był zamontowany

 

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/10.jpg

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/12.jpg

 

jak juz wspominałem wtyczka ta na 2 piny dochodząca do panelu była dorobiona.

 

teraz pytanko czy ta nagrzewnica jest z klimą? i jaki powinien być do niej panel?

 

Kilka elementów jest połamanych i nie wiadomo czy czasami nie cieknie.

Warto odbudowywać to co jest czy wstawić cały układ z dawcy? Bo tamten na 100 % działa a tutaj nie wiadomo.

 

Przekaźniki od klimy 3 szt znajdują sie pod pokrywą gdzie komp są jakoś tak nie oryginalnie zamontowane nie wiem dlaczego.

 

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/13.jpg

 

u dawcy też występują ale nie w skrzynce kompa tylko w osobnej na prawym nadkolu (chyba w oryginalnej)

 

Jeszcze pozostaje problem z elektrozaworami , nie mam pojecia czy te co mam są sprawne.U dawcy są w ogóle inne.1 fota u mnie , 2 fota u dawcy

 

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/8.jpg

 

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/33.jpg

 

tutaj jeszcze kilka fotek nagrzewnicy i panelu od "dawcy"

 

 

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/7.jpg

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/29.jpg

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/40.jpg

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/39.jpg

 

co byś kolego mi poradził

 

pozdrawiam

 

ps

 

przypomniało mi sie jeszcze że jak podłącze u siebie panel ten z klimą do jedynej pasującej wtyczki czyli tej jasnej kwadratowej która wychodzi z nagrzewnicy to przyciski od klimy i od obiegu zamkniętego działają

klima logika sie nie załącza ale obieg zamknięty się załącza i słychać jak zamyka klapki.Więc o co kaman ???

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wszystkim, to, do czego idą przewody klimy, to parownik, nie nagrzewnica. Jest on oddzielną częścią, i z nagrzenicą ma tyle wspólnego, że razem siedzą w tej dużej, czarnej obudowie. Nic więcej.

 

Poza tym, zrób mi zdjęcie sterownika, który znajduje się z przodu obudowy nagrzewnicy w Twoim aucie i dawcy. Dodatkowo, cyknij foty obu nagrzewnic z boku, tego który jest po lewej stronie przedziału na nogi pasażera. Daj numey, jeśli jakieś na nich są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciągam teraz "to duże czarne " z mojego auta.Złamałem już nasadkę nr 22 przy ściąganiu kierownicy :P porobie zdjęcia jak wyjmę.Ale bedzie możliwość wstawienia całego układu od dawcy ?
.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp jest prze nagrzewnicą.

 

Można przełożyć całość, tylko nie wiadomo jak z instalacją. W swoim aucie masz system firmy Behr, w dawcy Siemensa. Przynajmniej panel jest od Siemensa. Dlatego daj dane nagrzewnicy z dawcy. Obie klimy wyglądają na nieoryginalne. Zobacz jakiej marki jest kompresor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porobiłem zdjęcia nagrzewnicy z dawcy.

 

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/2/2.jpg

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/2/4.jpg

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/2/5.jpg

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/2/3.jpg

 

 

nadal nie wiem jak zlokalizować kompa od klimy

 

Komp jest prze nagrzewnicą.

 

instalacja w mojej jakaś jest.Za godzinke będę miał wyciągnietą nagrzewnice z mojej i się wszystko okaże.

 

Jakiej firmy jest kompresor na razie nie odpowiem bo nie mam jak sprawdzić.

 

pozdr

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić kompresor ? otworzyć maskę przejechać paluchem po obsmarkanej naklejce na kompresorze tak żeby można było przeczytać nazwę producenta.

 

Znajdź innego dawce ten jest beznadziejny. Klima nie oryginalna. Nie wiem czy znajdzie się taki hobbysta co podejmie się jej uruchomienia w Twoim aucie.

Edytowane przez Pinczer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie musisz nic sprawdzać. Masz dokładaną klimę marki Diavia. Podobnie będzie w drugim aucie. Lepiej będzie przełożyć z niego, bo w Twoim są modyfikacje elektryczne na panel bez klimy. Oryginalnie powinien być taki sam jak w dawcy, tylko Behra. Czy panel z dawcy pasuje do biorcy? Tzn wtyczka główna? Moim zdaniem nie....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Davia /klimatyzacja działała w dawcy? Jeśli tak trzeba by tylko złożyć na nowych uszczelnieniach i nowym osuszaczu. Potem tylko nabić gazem. Ciekawe na jaki gaz jest to system? o ile z elektryka nie będzie problemu. Bo schematu do czegoś takiego to raczej nie dostanie się.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy sprawa jest troche poważna :/

 

Kolego Banol masz racje wtyczki są inne.I te co idą do panelu.Jak juz pisałem ta 24 pinowa w ogóle nie pasuje do panelu z klimą.A druga została dorobiona.DO panelu z klimą ogólnie wchodzą 3 wtyczki a tutaj miałem 2 oryginalne z czego jedna nie była użyta (jasna z 6 pinami kwadratowa) .

 

Niestety wtyczka co idzie na prawą stronę pod kierownice też jest inna.W tej nagrzewnicy Behr -a jest z tyłu komp.A w tej z dawcy nie ma.Tam jest jakies inne rozwiązanie? Gdzie szukać w dawcy kompa?

 

 

Co w takim wypadku najlepiej zrobić dysponując tego typu częściami.?

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się co chcesz osiągnąć.

 

Osiągnięcie ogrzewania może się okazać żmudnym zajęciem, a przydatność dawcy może sięgnąć zera. Co do klimy czasem ciężko ją uruchomić gdy wszystko jest oryginalne bez rzeźbiarstwa którego u Ciebie nie brakuje.

 

My nie widzimy Twojego auta więc trudno ocenić czy oryginalnie auto miało klimę. Ile zostało z oryginalnej wiązki elektrycznej.

 

Napisałeś że elementy klimatyzacji są pod maską prócz kompresora. Zobacz czy jest tam jakaś wiązka elektryczna która dochodziła by czujnika ciśnienia w osuszaczu i do kompresora. Czy w chłodnicy płynu chłodniczego z prawej jego strony jest wkręcony czujnik? Jeśli tak czy idzie do niego jakaś wiązka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do chłodnicy od klimy idą kable, i jest tam czujnik.Do osuszacza również.Przekażniki połączone wiązką do tych wszystkich elementów i nagrzewnicy też. Głównie chodzi mi o uzyskanie nawiewu ciepłego powietrza.No i może uda się uruchomić klime.ZAraz zamieszczę zdjęcia różniących się wtyczek z najdłuższych wiązek wychodzących z nagrzewnic, które są podłączone na dole po lewej stronie koło kierownicy(tam gdzie wszystkie taki duże kostki.

 

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/3/5.jpg

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/3/6.jpg

 

tutaj jeszcze kilka fotek poglądowych klima behr z mojego auta

 

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/3/1.jpg

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/3/2.jpg

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/3/3.jpg

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/3/4.jpg

 

 

a tu z dawcy

 

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/3/7.jpg

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/3/8.jpg

http://212.122.215.16/~mati/dane/bmw/3/9.jpg

 

jeśli wtyczki się różnią to chyba lepiej doprowadzić do stanu używalności

klime behr skoro instalacja już pod nią jest i próbować ją uruchomić.Podejrzewam że została ona odłączona bo padł kompresor i parownik (czyli ta chłodniczka z 3 rurkami do której podłączamy obieg wody ciepłej) zaczęła ciec.A taką posiadam nówke.

 

Tylko jaki wtedy powinien być panel zeby pasował do behr a ?

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parownik, to ten zardzewiały badziew na zdjęciach. To z trzema rurkami to nagrzewnica. Klimę masz Diavia, nie Behr. Behr to tylko ogrzewanie. Jutro może coś się wymyśli.

 

Gdzie w obudowie siedział ten zardzewiały badziew?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie.

 

wracam z problemem.Ten zardzewiały badziew był w Behr czyli tej starej co miałem w aucie.Wyjąłem go bez problemu.Wysunął sie tylko.Bardziej nie chciałem rozbierać.Myślisz ze warto pomęczyć sie z tym Behr - em czy z tą drugą zawalczyć ?

 

najszybciej w sobote bede mógł coś zadziałać, fajnie by było podjąć jakąś słuszną decyzje :P

 

Pozdrawiam

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.