Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj zabrałem sie za rozkręcanie mojego licznika.. i zaczęły sie schody..jak mam wyciągnąć ta główna płytkę w liczniku aby jej nie połamać ?..są tam jeszcze jakieś zaczepy które trzymają ?

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/pabllo87/DSC08939.JPG

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/pabllo87/DSC08941.JPG

 

Z góry dziękuje..:)

Opublikowano

Witam! Jesli można to zapytam przy okazji kiedy rozebrałeś licznik: czy są tam jakieś oddzielne żarówki do podświetlania obrotomierza i szybkościomierza? Bo wpatruję się w robione przez Ciebie zdjęcie i widzę tylko miejsca na żaróweczki kontrolek.

A pytam dlatego bo mam wrażenie ,że mój licznik ( nawet podkręcony na max. na regulatorku po lewej od licznika) swieci jakby słabiej jak np: u mojego znajomego w E36. U niego świeci bardzo jasno,powiedziałbym ze aż razi na pomarańczowo a u mnie świeci takim stonowanym blaskiem...i nie wiem czy zabierać się do wyciągania licznika czy nie?

Opublikowano

Tak są w 2 części licznika :).. w poprzednim BMW zmieniłem sobie na mocniejsze żarówki i świeciło o wiele lepiej..ale tak i tak najlepszy efekt jest jeśli zamieni sie te żarówki na diody :)

 

Jeśli masz chwile czasu i chęci to wymień sobie to na diody :)..dostęp do tych żarówek jest bezproblemowy :)

 

A wiesz może jak wyciągnąć ta płytkę ??..bo nie chce nic na "chama" żeby sie coś ułamało..:/

Opublikowano

Trzeba delikatnie zeszlifować nity plastikowe przytrzymujące płytę – cierpliwie kręcić w nich końcówką nożyczek lub małego śrubokręta (resztki rantu można potem wyłapać kombinerkami w wersji „mini”) – wszystko do momentu, kiedy będą wyraźnie odsłonięte otwory w płycie.

Potem trzeba z powrotem przytwierdzić płytę – można to zrobić za pomocą kleju „na gorąco” – jedna kropelka z małego pistoletu na każde miejsce przytwierdzenia.

 

Jeżeli chodzi o wkładanie mocniejszych żarówek – nie rozpisując się za bardzo o tym, napiszę tylko, że NIE RADZĘ tego robić. (kolega tak zrobił w 520i z 1995r i po jakimś czasie ruch wskazówki obrotomierza zaczął odbywać się „schodkowo” – i niestety ta zmiana pracy wskazówki okazała się nieodwracalna.

 

Zresztą nie rozumiem tego, że standardowa moc wydaje Wam się zbyt mała. Ja dbam o to, żeby zawsze był komplet sprawnych żarówek podświetlenia i wystarczy mi 2 / 3 – albo max 3 / 4 jasności (bo max potrafi w nocy razić)

 

Pozdrawiam, marek

 

P.S.

przy okazji – to moje prace przy zegarach jakiś czas temu.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Ja dbam o to, żeby zawsze był komplet sprawnych żarówek podświetlenia i wystarczy mi 2 / 3 – albo max 3 / 4 jasności (bo max potrafi w nocy razić)

 

Pozdrawiam, marek

 

P.S.

przy okazji – to moje prace przy zegarach jakiś czas temu.

Chciałbym aby u mnie licznik świecił tak ładnie jak u Ciebie te piękne bursztynowe 2/3 całej mocy podświetlenia... Chyba po niedzieli zabiorę się do rozbiórki licznika. Coś mi się zdaje ,że czekają tam na mnie jakieś popalone żaróweczki.Obym tylko czegoś nie zepsuł :wink:

Opublikowano

Mam jeszcze 2 pytanka: na zdjęciu robionym przez jednego z uczestnika forum http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9c199be3b89bb1e.html

pięknie widać wyciągnięte zegary i zauważyłem małe 4 żaróweczki. Zaznaczyłem je strzałkami i właśnie nie mam pewności czy to właśnie te które odpowiadają za siłę podświetlenia zegarów?

Chciałbym wiedzieć bo będę zabierał sie do rozkręcania i od razu byłbym lepiej przygotowany do tego.

 

I drugie pytanie: czy jak wyjmę licznik, odepnę od kostek w desce rozdzielczej to mogę w razie potrzeby uruchomić silnik i dojechać do sklepu motoryzacyjnego aby nabyć takie żaróweczki jakie będą potrzebne?

Czy zapalenie silnika w takiej sytuacji może coś popsuć w elektronice z powodu jazdy bez licznika?

 

Chciałem przy okazji przeprosić autora zdjęcia które wykorzystałem i podziękować za to ,że być może w czymś mi pomoże. Jeżeli nie podoba się Autorowi zdjęcia że załączyłem je na swoim koncie w fotosiku to szybko wykasuję. :?

Opublikowano

Wydaje mi się, że to, co zaznaczyłeś DAN to są śrubki mocujące tarcze, a nie żarówki. Usytuowanie żarówek głównego podświetlenia zaznaczyłem na zdjęciu moich zegarów (trzy sztuki 3W 12V)

 

http://sorient.pl/moje520ie34/img/zegaryemik640.jpg

 

Jeżeli chodzi o jazdę bez zegarów – hmm... szczerze to nie wiem, czy jest jakieś ryzyko (poza tym, że nie wiesz o kilku parametrach jazdy) – ale dla spokoju lepiej tak nie robić – choć ja rok temu, jeszcze na kilka miesięcy przed skutecznym naprawieniem zegarów, sprawdzając czy wina nie leży po stronie styku na wtyczkach, testowałem to na włączonym silniku (jedynie tak mogłem sprawdzić, czy obrotomierz budzi się momentami). Nic złego się z tego powodu nie stało – ale wiesz.... :)

 

Zresztą żarówki najlepiej kup sobie wcześniej – symbol to W3W (tak jak napisałem 3W 12V x 3szt)

Jak włożysz trzy nówki, od razu zobaczysz bursztynowe podświetlenie w pełni :)

 

Pozdrawiam :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Ojej, dałem plamę - myślałem ,że to żaróweczki :shock:

 

Wielkie dzięki za pomoc :modlitwa: i symbol żarówek, rzeczywiście kupię wcześniej - wolę nie ryzykować.

Opublikowano
Ojej, dałem plamę - myślałem ,że to żaróweczki :shock:

...

Po prostu słabo to było widoczne.

 

Oprócz głównych żarówek kup przy okazji i wymień kilkanaście żarówek do kontrolek (ilość zależna od wyposażenia, ale ok. 20szt to chyba max).

Nie wiem, czy wszędzie jest tak samo, ale u mnie to 12V 1,2V – powinno to być napisane po zewnętrznej stronie obudowy tylnej zegarów, zresztą oświetlenie kontrolek dostępne jest od zewnątrz z tyłu (to są małe lampki zintegrowane z plastikowymi oprawkami – takie cokoliki).

Ta rada dlatego, że przy zegarach (też przy zegarku el) zauważyłem, że w przypadku starych żarówek, wystarczy tylko ruszyć zegary (lub BC), żeby po włożeniu stwierdzić, że coś nie świeci.

Dlatego najlepiej wymienić wszystkie żarówki, żeby był spokój na długo.

 

Pozdrawiam :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
możesz podjechać po żarówki autem ze zdemontowanym licznikiem tylko uważaj na foto radary żebyś nie przegiął z prędkością której nie zobaczysz na liczniku. BMW to w końcu komfortowe auto i w nim prędkośći sie nie czuje.
Opublikowano
możesz podjechać po żarówki autem ze zdemontowanym licznikiem tylko uważaj na foto radary żebyś nie przegiął z prędkością której nie zobaczysz na liczniku. BMW to w końcu komfortowe auto i w nim prędkośći sie nie czuje.

 

:lol: dobre :cool2:

 

...a jak mnie zatrzyma drogówka za przekroczenie prędkości to powiem: skąd mam wiedzieć ile jadę!?...przecież nie mam licznika :lol:

 

 

...przypomniały mi się stare dobre czasy liceum, kiedy jeszcze jeżdziłem ojca samochodem. Dla żartów jeżdżiłem z odkręconą kierownicą, była tylko nałożona na swoje miejsce ale nie przykręcona.

... zatrzymuje mnie straż miejska bo wjechałem na starówkę, wtedy podałem kierownicę koledze z boku i powiedziałem ,żeby dali mi spokój bo to on prowadzi! A kumpel przekazał "kółko" pasażerom z tyłu i mówi ,że to oni tu wjechali. Ot takie młodzieńcze wygłupy :wink: potem miny nam nieco zrzedły :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.