Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak samemu sprawdzić czy wisco kwalifikuje się do wymiany? W warsztacie powiedzieli mi, że ponieważ wentylator można swobodnie zatrzymać ręka na pracującym silniku to wisco na pewno kwalifikuje się do wymiany. Jaka jest średnia żywotność tego elementu?

Dodam, że podczas gorących dni i jazdy w korku zauważyłem chwilowe odchylenia wskazówki od temperatury z pozycji pionowej lekko w prawo, ale przed pierwszą kreską. Moimi obserwacjami podzieliłem się z mechanikiem a on postawił diagnozę, że to prawdopodobnie wiskoza jest winna za wahania temparatuty. Tylko czy aby na pewno ma rację?

Opublikowano

jeżeli przy takich temperaturach i dłuższej jeździe wisko mozesz zatrzymać ręką to do wymiany,

po za tym pomimo wyłączonej klimy powinien chodzić wentylator klimy jeżeli wisko jest zepsute,

Opublikowano

:duh: Znowu odgrzany kotlet :duh:

Duzo juz bylo na ten temat na forum. :search:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
jeżeli przy takich temperaturach i dłuższej jeździe wisko mozesz zatrzymać ręką to do wymiany,

po za tym pomimo wyłączonej klimy powinien chodzić wentylator klimy jeżeli wisko jest zepsute,

 

hmm nie mam pojęcia jak to dziala i wisko na oczy nigdy nie widzialem, ale mam pewna watpliwosc.

 

Z tego co piszesz wynika, ze wsadzamy rękę w wiatrak. Dzieje sie jedna z dwoch rzeczy:

 

1. udalo sie zatrzymac wiatrak ręką - wisko jest do wymiany

2. nie udalo sie zatrzymac ręką, czyli wiatrak ucina nam dłoń - wisko jest w porządku

 

co to za metoda sprawdzania?!?! :jawdrop:

Opublikowano
jeżeli przy takich temperaturach i dłuższej jeździe wisko mozesz zatrzymać ręką to do wymiany,

po za tym pomimo wyłączonej klimy powinien chodzić wentylator klimy jeżeli wisko jest zepsute,

 

hmm nie mam pojęcia jak to dziala i wisko na oczy nigdy nie widzialem, ale mam pewna watpliwosc.

 

Z tego co piszesz wynika, ze wsadzamy rękę w wiatrak. Dzieje sie jedna z dwoch rzeczy:

 

1. udalo sie zatrzymac wiatrak ręką - wisko jest do wymiany

2. nie udalo sie zatrzymac ręką, czyli wiatrak ucina nam dłoń - wisko jest w porządku

 

co to za metoda sprawdzania?!?! :jawdrop:

 

no to jak nie masz pojecia to nie nabijaj postów,

jak ktos ma pojecie to trzyma auto na postoju i po dluższym czasie przy dodaniu gazu obroty witaraka powinny się zmienić,

jeżeli się nie zmieniają i widać ze wiatrak chodzi niemrawo czyli zdecydowanie powoli i bez zmiany prędkości to ręki nie odetnie,

 

po za tym ten temat jest do zrzygania nudny

Opublikowano
delikatnie muskaj łopaty wiatraka ręką w rękawiczce, jeśli zatrzymasz śmigło to visco do wymiany. Jeśli po dłuższej jeździe i zgaszeniu auta wisko ciężko się obraca to jest ok, jeśli lata luźno bez oporu to do wymiany.
Opublikowano

Tutaj masz opisane Visco:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=42445&highlight=visco+budowa

 

Jeśli po dłuższej jeździe i zgaszeniu auta wisko ciężko się obraca to jest ok, jeśli lata luźno bez oporu to do wymiany.

 

Dokładnie tak.

Jak uruchomisz zimny silnik na trochę i go wyłączysz, to wiatrak powinien zrobić swobodnie kilka obrotów.

Jak masz rozgrzany silnik i jesteś na postoju to po wyłączeniu silnika wiatrak powinien prawie od razu się zatrzymać (co oznaczałoby że visco działa i zesprzęgla)

 

Możesz tez na przytrzymać wiatrak a w tym czasie niech ktoś uruchomi silnik.

Na zimnym powinien stać w miejscu, a na ciepłym nie powinieneś dać rady go utrzymać - no i nie ryzykujesz utraty ręki)

 

/Andrzej

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.