Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Wydarzyła się straszna sprawa silnik m30b30 w E32 nagle przestał pracować na trzy cylindry!!! Nie znam sie na tych sprawach i strasznie się wystraszyłem. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez oko1983
Opublikowano

Po pierwsze, tytułuj posty we właściwy sposób. Ratunku możesz krzyczeć jak się topisz, tu w tytule należy opisać problem, mając na uwadze przyszłe wyszukiwanie tematu przez wyszukiwarkę.

 

Po drugie, sprawdź sterowanie wtryskiwaczy. Są sterowane masą po trzy. Nie wiem czy masz gaz, czy nie. Jeśli tak, może emulator/komp gazowy, jeśli nie, może komp silnika, może wiązka. W każdym razie to na 99% brak wtrysku paliwa.

Opublikowano
pomiędzy kolektorem ssącym (takie duże żelastwo z rurami), a przepływomierzem (taka skrzynaczka z czarną pokrywką) jest gumowa rura, musisz ja zdjąć, pod nią wzdłuż całego silnika jest taka długa wązka plastikowa obudowa, zdejmujesz jej górną część i tam sprawdzasz wszystkie połączenia, sprawdź też połączenia kabli które nie dochodzą bezpośrednio do wtrysków ale dochodzą do tej obudowy. jak masz to rozebrane to możesz odpalić silnik tylko musisz uważać żebyy nic nie wpadło do kolektora ssącego, żeby tak odpalić musisz lekko trzymać nogę na gazie, to pozwoli stwierdzić czy już wszystko zrobiłeś. Oczywiście silnik siebezie dławił ale powinieneś wyczuć czy pali na wszystkie gary
Opublikowano
pomiędzy kolektorem ssącym (takie duże żelastwo z rurami), a przepływomierzem (taka skrzynaczka z czarną pokrywką) jest gumowa rura, musisz ja zdjąć, pod nią wzdłuż całego silnika jest taka długa wązka plastikowa obudowa, zdejmujesz jej górną część i tam sprawdzasz wszystkie połączenia, sprawdź też połączenia kabli które nie dochodzą bezpośrednio do wtrysków ale dochodzą do tej obudowy. jak masz to rozebrane to możesz odpalić silnik tylko musisz uważać żebyy nic nie wpadło do kolektora ssącego, żeby tak odpalić musisz lekko trzymać nogę na gazie, to pozwoli stwierdzić czy już wszystko zrobiłeś. Oczywiście silnik siebezie dławił ale powinieneś wyczuć czy pali na wszystkie gary

 

a czy ciężko zdjąć kolektor ssący? Dużo jest z tym roboty? Chciałem wymienić uszczelki pod nim. Jaki jest koszt uszczelek?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Michael, robiłem to w ostatni weekend, jest to dużo roboty, bo dojściedo dolnych śrub jest beznadziejne, ale dałem radę. Muszisz mieć na pewno małą, grzechotkę, płaskie klucze też się przydadzą, acha i grzechotka koniecznie z łamanym przegubem i kompletem przedłużek (za długie też nie mogą być) bo nie dasz rady wykręcić dolnej śruby z ostatniego cylindra. Warto wymienićw szystkie wężyki od podciśnienia, i oringi na wtryskiwaczach (oczyścić śrubokrętem ich gniazda) te oringi są dość drogie bo 9zł szt, jest ich 12 ale tych po stronie listwy raczej nie trzeba wymianiać więc trzeba kupić 6szt. Koniecznie trzebanajpierw zdemontować, wspornik kolektora montowany do skrzyni korbowej
Opublikowano
a za komplet uszczelek pod kolektor chyba dałem 12zł. Warto też przy okazji wymienić uszczelkę pomiędzy kolektorem a przepustnicą, kosztuje ok 10zł
Opublikowano
a za komplet uszczelek pod kolektor chyba dałem 12zł. Warto też przy okazji wymienić uszczelkę pomiędzy kolektorem a przepustnicą, kosztuje ok 10zł

 

zmieniałeś bo autem lekko telepało na N? Bo u mnie tak jest... niby nie jest źle ale auto o wiele mniej płynnie chodzi na N niż na D czy R sądzę że to wina lewego powietrza. Poza tym po zatkaniu ręką wlotu do przepływomierza co prawda przygasa ale zgasnąć na dobre nie chce :(

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
możesz mieć pękniętą któąś gumę na dlocie, bo bouszczelkapod kolektorem raczej nie spowoduje takiego dostatku powietrza żeby nie zgasł.
Opublikowano
Po pierwsze, tytułuj posty we właściwy sposób. Ratunku możesz krzyczeć jak się topisz, tu w tytule należy opisać problem, mając na uwadze przyszłe wyszukiwanie tematu przez wyszukiwarkę.

 

Po drugie, sprawdź sterowanie wtryskiwaczy. Są sterowane masą po trzy. Nie wiem czy masz gaz, czy nie. Jeśli tak, może emulator/komp gazowy, jeśli nie, może komp silnika, może wiązka. W każdym razie to na 99% brak wtrysku paliwa.

napisałeś że wtryski są sterowane masą jak sprawdzić czy jest ta masa i gdzie? ... na przewodach do wtrysków?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Witam

Częściowo uporałem się z moim problemem nie palących trzech cylindrów. Wymieniłem wszystkie elementy ukladu zapłonowego: kopułkę, świece, kable itp. Sprawdziłem wszystkie kabelki, podmieniłem komputery. Wtedy, niestety okazały się dwie rzeczy, dobra i zła! Dobra znaczyła że nie palił tylko jeden cylinder a zła - nie palił dalej!!!

Postanowiłem zdjąć pokrywe klawiatury. Niestety tam spotkała mnie przykra wiadomość, dzwigienki zaworowe piątego cylindra przeszły do historii. Smutne

Pytanie

Czy ma ktoś całą głowice m30 ?

Czekam na proozycje.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.