Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam problem i dylemat co zrobic.Posiadam silnik 12 v w swojej 525 jednak cos w nim stuka (wykluczam wał i korbowody)silnik nie stracil na sile nie bierze oleju nie dmucha do wody ale wciąż słysze irytujące pogrywanie(najprawdopodobnie 5 cylinder).Zawory były ustawiane lecz problem nie znikł.Co to może być?

 

Druga sprawa to czy ecu z 12v bedzie współgrać z 24v i co muszę dodatkowo dokupić by taka zamiana miała pozytywny skutek?

Mam nadzieje że już ktoś to robił wcześniej.Czekam na opinie.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
dla prykładu powiem że silnik w uk (ty teraz jestem) kosztuje 100 funtów kompletny 4.0 a 2.5 lub 2.8 w granicy 500 tylko czy duzo z tym roboty bedzie
Opublikowano

Sterowniki, przeplywomierz, nawet tarcze sa inne dla wiekszych silnikow... i jeszcze pewnie pare rzeczy dojdzie z ukladu napedowego - duzo roboty z tym bedzie...

a co stuka?

Pozdrawiam
Opublikowano
do konca nie wiem ale chyba coś jest z zaworami z rana jak odpalam to chodzi jak dobry diesel po 20 sec tylko lekki stukot słychać czsem wogóle cicho chodzi a przy 1200 obr/min głos jest taki jakby ktoś z wiadra do wiadra śrubeczki przesypywał.Kolega mówił ze to moga być nie drożne kanały olejowe ale przecież na nie smarowanym rozrządzie dlugo bym nie pojeżdżił.a zrobiłem już 15000 z tą usterką.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeśli zawory ustawiałeś i dalej klepie to prawdopodobnie masz wytarty wałek rozrządu. u mnie tez ustawiałem i klepie. z tego co wiem to wymiana wałka i koników mnie ratuje, koszt ok 1500zł :cry:

 

Jakbym się mylił z wypowiedzią to proszę o poprawę :) :arrow:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

A wlej ceramizer i zobacz :)

Ja chcialem brac srodek na popychacze ostatnio z liqui moly, ale dalem ceramizer, i niespodziewalem sie tego, ze mi wyciszy popychacze.

Teraz nic kompletnie nie slychac na zimnym silniku. :mrgreen:

Pozdrawiam
Opublikowano (edytowane)

JOhnny, jak będę w Opolu (a zanosi się na to znów za tydzień) – i jak tylko zobaczę białe E34 to podchodzę do niego i wywlekam kierowcę, żeby mu wlać do gardła butelkę świeżutkiego ceramizera ;) ;) ;)

 

:diabel_faja: Potraktuj to jako groźbę karalną w związku z Twoim promowaniem ceramizera na śniadanie, obiad, kolację i podżerkę nocną ;)

 

Pozdrawiam (mam nadzieję, że nie wlałeś tego też do chłodnicy albo akumulatora :D )

(niebawem dam Ci znać, jak z moim Valvoline)

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

solaris520, dobra rada: przetestuj na sobie :)

Niedlugo biore zestawik na most skrzynie, do paliwa i wspomagania...

Wczesniej nie bralem, bo cos w to do konca nie wierzylem, a o tym ze popychacze wyciszy nigdzie nie pisali i sie tego nie spodziewalem :)

Co jak co, ale najtansza i dosc pewna metoda, zanim sie rozbierze silnik na czesci pierwsze.

 

PS. Za tydzien to jak wszystko sie uda, to mozna szukac bialej e34 nad morzem :P

Pozdrawiam
Opublikowano

Ceramizer?

To nie jest wyjście z sytuacji bo problem będzie tylko zamaskowany.Już wole poświęcić czasu i zamontować 2.5 24V będę bardziej pewny że dojade do zamierzonego celu.

 

Jeszcze jedno pytanie jak umieścić zdjęcie w profilu?

Opublikowano

wasyl661 – rozumiem, że kontrolka ciśnienia oleju gaśnie od razu po uruchomieniu?

Trochę dziwne, z tymi 20s... Może faktycznie coś ze smarowaniem czasem jest nie tak?

Inna sprawa – rozumiem, że miałeś okazję do zaglądnięcia pod pokrywę rozrządu – czy tam nie lata sobie coś luźno??

 

Poza tym – lepiej nie rób tego swapa :)

 

 

Trzeba pamiętać, że M20 w E34 pracują już od 20lat – a wątpię, że w tym czasie przeszły tyle razy regulację zaworów ile razy powinny – czyli np. ok. 15 razy (bo co ok. 20-25tys km)

Poza tym, prawie wszystkie M20 jeżdżą od zawsze na oleju mineralnym – i tu też wątpię w to, że (przynajmniej od 10ciu lat) są przeprowadzane regularne wymiany co zalecane 10tys km. Pomijając już inne zaniedbania.

 

Jako że najczęściej są to głowice, które nie przeszły jeszcze gruntownego remontu (jak to robią już chłopaki z M20 w E28) – to rozrząd nie wydaje już podręcznikowego dźwięku. Ja słyszę wyraźną różnicę porównując to, co wydobywa się z mojej głowicy, z tym co słyszę nachylając się nad pracującym M50 (tak B20 jak B25 – pod warunkiem, że hydroregulacja tam nie zawodzi). No ale tu jakaś różnica chyba zawsze musi być słyszalna. Myślę, że trzeba polubić trochę głośniejszy rezonans przy wyższych obrotach, albo przeprowadzić generalne „odświeżenie” głowicy. Ja u siebie na razie akceptuję to, co słyszę bo to nie jest jeszcze niepokojące, poza tym silnik pracuje tylko na świeżym oleju semisynth. i ma regulowane zawory. Zresztą kultura pracy jest rewelacyjna, ale mam już na uwadze przygotowanie się do włożenia za jakiś czas nowej głowicy – ale fabrycznie nowej.

 

P.S.

solaris520, dobra rada: przetestuj na sobie :)

PS. Za tydzien to jak wszystko sie uda, to mozna szukac bialej e34 nad morzem :P

A spryciarz... chowa się nad morzem ;)

Ja ceramizera nie lubię, to powstrzymaj się od częstowania mnie ;) :D

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

ja proponuje kolego poszukac dobrego mechanika, zdjac pokrywe zaworow i zobaczyc co jest grane

 

dla pocieszenia powiem, ze wymiana wszystkich 12 zaworow, paska rozrzadu i remont glowicy kosztowal mnie ostatnio 1200 PLN, wiec nie powinno byc tak zle

 

pozdro!

Opublikowano
a może poprostu dzwigienka któraś jest pęknięta??? Też tak miałem i klepała sporo. Przy okazji remontu czapki (uszczelniacze plant nowe zawory, gniazda zaworowe) wymieniłem dzwigienkę i wszystko ustąpiło. Auto nie klepało aż do około 20tys potem regulacja zaworów i znowu cisza.
Opublikowano

nie chce mi sie wierzyć że pęknięta dzwigienka pukałaby przez 15 tyś km i nie rozsypala się!

Jeżeli jednak to prawda to jak mam sprawdzić która to jest?

 

 

P.S.

Jeżeli komuś potrzeba wtrysków albo przepustnicy to 2.0 albo 2.5 to tanio sprzedam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.