Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
u mnie wszystkie maly dokladnie po tyle samo ...

 

 

dobrze zmierzyleś ? moze styk byl przysniedziany ?

 

masz na myśli fajki i cewki??? wszystko ok a jednak na jednej jest różnica a myśle że to może mieć znaczenie. dziś test więc się okaże. może właśnie dlatego przy mocnym obciążeniu dostaje przebicia.

Opublikowano
Mi kiedyś padł jeden wtyskiwacz od gazu i chodził na 5 cylindrach - objaw był podobny. Z górki na autobahnie jeszcze szło, ale pod górę, czy przy mocnym wciśnięciu gazu, to nie miał mocy, szarpał i drgało całą budą.
Opublikowano

witam

objawy tutaj są inne bo auto ma "kopa" tylko te szarpanie w zakresie 1500-2200 na każdym biegu jest charakterytyczne i wydaje mi się że to układ zapłonowy, poprostu nagle dostaje pełne obciążenie i cewki nie wyrabiają z iskrą bądź dostają przebicia. ale wiadomo będzie dziś popołudniu czy można wylkuczyć cewki i fajki.

pozdrawiam

Opublikowano
Ja w swojej 2.8 mam ten sam problem. Na kompie wyszła mi znaczna różnica między czujnikami stukowymi więc coś jest w zapłonie. :(
Opublikowano

Hej,

 

Zajrzyj to tego wątku, kiedyś kolega karolass miał podobny problem:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=79040&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Ja osobiście podejrzewam któryś z czujników (masz M52B25 czy M52B25 TU)

 

W tej drugiej są 2 Vanosy i może któryś z dwóch czujników nawala.

Ja myślę, że 1 fajka nie będzie powodować, aż takich problemów, ale swoją drogą układ zapłonowy musi być sprawny.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

a masz identyczne objawy???? ja dziś wieczorem dam znać czy pomogła podmiana cewek i wymiana fajek bo jak już pisałem na jednej fajce było 1Ohm a na reszcie 1,9Ohm`ów więc jak coś to dam znać bo mi się wydaje że to właśnie ta fajeczka może robić zakłócenia.

pzdr

Opublikowano

Właśnie mam to samo i dla tego szukam wzorców odczytów z czujników. Myślałem, że to sonda ale zmieniłem i nadal to samo. :( Jak wolno dodaję gazu to gdzieś od 1600 do 2000 obr samochód delikatnie szarpie. Wygląda to tak jak bym co sekundę dodawał i odejmował gazu i tak przez cały czas aż minę ponad 2000obr. Najbardziej widoczne rano na zimnym silniku. Wkurzające to jest. :/

 

PS. Mam na pojedynczym vanosie M52B25. Świece nówki, bo zawsze od tego zaczynam, a że stare oryginalne BMW były już ponadpalane to im się należało. Fajki mają po 1.8Ohm wszystkie.

Opublikowano

witam

dziekuję wszystki za zaangażowanie. misja zakończona wymiana wszystkich fajek i jak ręką odjął. więc wniosek jest następujący. fajki nowe mają po 2Ohmy. u mnie jedna miała 1Ohm i to ona kiepściła sprawę. ale reszta miała 1.8Ohma czyli i tak nie tyle co nowe. więc 160zł i sprawa załatwiona a u kolegi to może być któraś z cewek. niech przyjży się w nocy (tylko fakt że wszystkie świecą jak się dobrze przyjżeć ale jeśli którać będzie przebijać to będzie ewidentnie odbiegała od innych) no i jeszcze jedna metoda (mniej poprawna) sprawdzenie oporności cewek zarówno zimnych jak i gorących. może komuś pomoże to co pisałem

pozdrawiam

Opublikowano

Hej,

 

Gratuluję rozwiązania problemu, szczerze mówiąc to ie podejrzewałem fajek jako głównego sprawcy, prędzej cewki, ale człowiek uczy się całe życie :)

Cieszę się, że już wszystko ok.

Niech ten wątek służy potomnym, aby takie problemy zaczynać od układu zapłonowego.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

No to ja jeszcze w nocy posprawdzam cewki. Fajki mają 1.8ohma i tyle pisze na oryginalnych BMW. Mam dodatkowo jedną cewkę zakupioną więc mam co w razie czego podmienić. Ale u siebie obstawiam czujnik położenia wałka rozrządu ponieważ wydaje mi się, że mam za duży kąt wyprzedzenia zapłonu, który na biegu jałowym wynosi -22stopnie. W Audi A4 zapłon ustawiał się od 8 do chyba max 16st (nie pamiętam tylko czy na minusie) podczas mocnego butowania. Zobaczymy co pokażą cewki.

 

Dzięki za wskazówki.

Pozdrawiam

Opublikowano

witam

wracam do tematu.........znowu szarpie, ale podmiana wszystkich cewek od pomocnego kolegi i problem z glowy. jeszcze raz posprawdzxam ktora to cewka i dam znac jak ustana problemy

pozdrawiam

Opublikowano
Zrobiłem dzisiaj wieczorny teścik i okazało się, że na biegu jałowym mrugają od czasu do czasu 2 cewki na 5 i 6 i czasami na 2 cylindrze. Jak dawałem gaz to wszystkie ładnie świeciły ale na jałowym często te dwie. Jutro wsadzę jedną zapasową i sprawdzę czy też świeci. Przy małych błyskach jest sens zmieniać?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam,

mam podobny problem z silnikiem 2.2L M54

tzn. silnik czasami nie ma mocy do ok.3000obr. wtedy pracuje równo, nie słychać żadnych niepokojących objawów,

a czasami jest tak że przerywa jakby nagle coś mu odcinało paliwo na, wolnych obrotach potrafi zgasnąć, kiedy silnik przerywa w trakcie tej przerwy słychać jakby coś delikatnie zagrzechotało,

w trakcie jazdy czuć jak szarpie,

na komputerze nie ma błędów,

wymienione obydwa czujniki wałka rozrządu bo wcześniej taki błąd pokazywał sie na komputerze, dziś przemyłem silniczek krokowy troche ciężko chodził po przepłukaniu wd40 lekko chodzi, zmierzyłem oporność fajek i tak: 1,2,5 cylinder mają po 2.03kOhm natomiast na 3 ma 1.96kOhm, na 4 1.91kOhm, na 6 1,99kOhm,

cewek nie sprawdzalem narazie nie mam na podmiane

czy to może być coś z vanosem?

przebieg auta to 107000km

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie jest podobny problem, różnica jest taka, że auto chodzi równo tylko czasami jak by gubiło zapłon a do tego strasznie muli przy wkręcaniu na obroty, dopiero po 3500 obr/min czuć że coś tam ciągnie.

Mam silnik M52B28.

Czy może to być czujnik położenia wałka?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.