Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam .Czy może ktoś wie jak dobrać się do Zaworu rozprężnego i parownika w e39 wersja z kierownica po prawej stronie, Czuć freon w środku i myślę że czas wymienić oringi.No i po nabiciu klimy gazu starcza na ok 2 miesiące.????
Opublikowano
a czy wentylator Ci sie kreci ? bo jak nie to gaz ucieka przez zawor bezpieczenstwa.

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

Zawór bezpieczeństwa to ostateczność... Jak testowałem swój - jak się później okazało - padnięty wentylator, który nie chciał kręcić, to zanim dojdzie do wyrzucenia czynnika zaworem czujnik/włącznik ciśnienia odłączy sprężarkę jak ciśnienie będzie za duże i załączy ponownie, jak trochę spadnie... Zawór jest na wypadek niesprawności czujnika/włącznika ciśnienia, żeby nie rozsadziło jakiegoś elementu układu klimatyzacji...

 

Do autora tematu:

a dlaczego podejrzewasz, że czas na o-ringi??? Co miałoby się stać, aby przestały spełniać swoją rolę??? Chyba, że ktoś się już dobierał do reduktora/parownika i coś źle zmontował...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Podejżewam oringi gdyż parownik nie jest narażony na uszkodzenia mechaniczne, a to chyba najsłabszy punkt gdzie mógł nastąpić wyciek.( chyba że ktoś ma lepsze pomysły.Objawy sa takie .po nocnym postoju odpalam auto (klima włączona) i czuję przez pierwsze chwile zapach freonu( bardzo specyficzny-kto raz powąchał zapamięta :? .ok jadę dalej klima chodzi przez chwilę śmierdzi ale potem przestaje i sobie chłodzi wentylator działa ( sprawdzałem na wszystkich biegach).Po wyłączeniu klimyi ustawieniu powietrza na zimne znowu czuć swąd więc staram się klimy nie wyłączac.Więc mniej więcej po napełnienu klima dziala 2-3 miesiące jednak smrodek jest uciążliwy.A poza tym chciałbym już ją zrobić żebybyło ok.A czy zawór bezpieczeństwa jest w środku? bo freon czuc zdecydowanie tylko w środku.no i jak się dobrać do parownika?.Kupię specjalne okularki ultra światełko :norty: i będę szukał wycieku.
Opublikowano
Zawór bezpieczeństwa jest w obudowie sprężarki, bodajże od dołu... A skoro jak klima zaczyna chłodzić jest OK, to smrodek to może nie być freon, a wilgoć z grzybami i innym syfem, które oblepiają wymiennik "ciepła" klimy... Ten - powiedzmy - zapach to takie jakby szczyny/wilgoć...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Tak ok to mogą być grzyby ale nie muszą bo faktem jest że po kilku |( 2) miesiącach takiego śmierdzenia klima przestaje chłodzić.mimo to chciałbym wymintować parownik mógłbym go również wyczyścić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.