Skocz do zawartości

silnik 2.5 12v czy inne głowice będa pasować ? np: od 2.0


kosa2006

Rekomendowane odpowiedzi

witam

M20: B20 i B25 numery katalogowe mają inne (czyli takie same te elementy nie są)

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że nie mam pewności, czy to tak można odczytywać. kto wie...

Tak, czy inaczej, spróbuj zawęzić poszukiwania drugiej głowicy tylko do pochodzącej od M20B25.

 

Na marginesie - z pewnych względów ja też za czas jakiś (może w przyszłym roku) będę interesował się zmianą mojej starej głowicy i chodzą mi różne pomysły po głowie. Biorąc pod uwagę, że niby „pewne”, wyremontowane i ze świadectwami instytutów głowice używane M20 widziałem za ok. 900zł – to nie daleko jest już do fabrycznie nowej głowicy M20B20 wyprodukowanej przez AMC, której cena to ok. 2200zł (bez rabatu w IC). Do M20B25 cena jest prawie identyczna. Nie wiem tylko, czy to jest „uzbrojona” głowica, ale kiedyś czytałem bardzo dobrą opinię o jakości tej produkcji. Poza tym, czas to też pieniądz, a nie podoba mi się szukanie i sprawdzanie czegoś nadającego się do użytku wśród większości zużytych głowic po przejściach, z których wszystkie mają po 20lat.

 

Jako, że ASO’wa głowica to ok. 5000zł, chyba skuszę się tym razem na AMC. Ale, jak napisałem, tym zajmę się w bliżej nieokreślonej przyszłości :)

Pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica od 2.0 NIE PODEJDZIE do 2.5 (mowa oczywiście o m20). Głowica od m20b20 ma mniejsze przestrzenie nad tłokami i uniemożliwia wysunięcie tłoka do GMP. Prawdopodobnie da się założyć głowicę od 2.0 do 2.7 (odprężony - płaskie albo nawet wklęsłe tłoki). Przerabiałem ten temat ostatnio. Zakup głowicy z niepewnego źródła - 800-1000 zł. Ostatecznie kupiłem silnik za 700....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a właśnie czy mam usunać szlam jaki powstał po połżczeniu oleju z wodą...

 

Gdy kiedyś w innym aucie miałem dokumentnie zapaćkany silnik „budyniem” po zmieszaniu oleju z coolantem, po wymianie uszczelki kupiłem olej LOTOS semisynthetic 10/40 i takiej płukanki dokonałem podczas odpowietrzania układu – czyli ok. 35 minut pracy silnika. Po czym wylałem to i zalałem już właściwym olejem + nowy filtr oleju. To spowodowało dobry efekt, ale po ok. dwóch miesiącach znów wymieniłem olej.

 

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na ceramizer zeby uszczelnił pekniecia ??

Ja powiem: NIE :!: :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...czy cisnienie w układzie chłodzenia powinno być wysokie ??

W obydwu M20-tkach korek chłodnicy ma utrzymywać ciśnienie max 1,4bar – możesz to sobie porównać np. do tak samo napompowanej opony rowerowej w MTB – czyli węże na rozgrzanym silniku miękkie na pewno nie są (ale kamień też nie, bo trzymając się dalej przykładu opony MTB – do jazdy nadaje się min. ok. 2,2bar, a optimum to wg mnie 2,8bar)

 

Na odpowietrzanie zwróć uwagę ponownie. To może być pomocne

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.