Skocz do zawartości

Wahacz metalowy a aluminiowy - jaka różnica oprocz ceny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja mam wahacze stalowe i wlasnie mam wymieniane silentbloki, wiec na pewno nie tym sie od siebie roznia (zakladajac, ze tylko w aluminiowym mozna by bylo wymieniac silentbloki).

przychodzi mi do glowy mniejsza podatnosc na korozje wahacza aluminiowego, ale szczerze mowiac nigdy nie slyszalem o przypadku, aby komus przerdzewial wahacz stalowy

pozdrawiam

luther

Opublikowano
Odwrotnie, w aluminiowych wymienia się silentblocki, a stalowe wachacze wymienia się w całości. Być może regenerowałeś wachacze stalowe.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Przede wszystkim to wahacz aluminiowy jest lżejszy, to jest główny powód ich wprowadzania ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Odwrotnie, w aluminiowych wymienia się silentblocki, a stalowe wachacze wymienia się w całości. Być może regenerowałeś wachacze stalowe.

 

Osobiście już kilka razy wymieniałem silentblocki w stalowych.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Przede wszystkim to wahacz aluminiowy jest lżejszy, to jest główny powód ich wprowadzania ...

 

Mniejsza masa nieresorowana = większy komfort jazdy i mniejsze zużycie amortyzatorów, to oczywiście teorja bo różnica w masie pomiędzy stalowym a aluminiowym jest niewielka i właściwie bez większego wpływu na komfort, główny powód stosowania aluminiowych to łatwiejsza obróbka czyli tańsze wykonanie, a cena zupełnie nie uzasadniona

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Macie rację, silentblocki są wymienialne w stalowych również. Ja swoje wymieniałem ze względu na swożeń-łącznik ( na drugim końcu wachacza ), który miał luzy, a tego się nie wymienia, trzeba cały wachacz kupić. Sorka za gafę :oops:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Czy jest sens kupować droższy aluminiowy wahacz czy lepiej stalowy (mowa tu o wahaczu przednim górnym)

 

Do tej pory wydawało mi się, że whacz górny w E34/E32 jest stalowy, natomiast wahacze dolne występowały w dwóch typach: Aluminiowe i stalowe. Ja w ubiegłym roku postawnowiłem wymienić zużyte wahacze dolne na nowe tym razem stalowe. Jeździ się tak samo :-). Nie odczuwam żadnej różnicy. Trzeba jednak przyznać, że stalowe są dużo cięższe od tych aluminiowych. na dłuższą metę pewnie wpływa to na ogólne zużycie elementów zawieszenia (większa masa elementów nieresorowanych).

 

Na prawdę w E32 górne wahacze są aluminiowe?

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

Bentley BMW 7 Service manual podaje:

Two types of control arms are installed on the e32 cars; aluminum construction and steel construction. On cars with aluminum control arms, the entire control arm must be replaced if the bushing is worn.

 

z czego wynika, ze tylko w stalowych mozna wymieniac silentbloki, a aluminiowe wymienia sie cale (czyli byc moze mozna je regenerowac). ja wlasnie dzisiaj odebralem samochod po wymianie silentblokow i regeneracji sworzni (koszt regeneracji - 80zl za sztuke).

wahacze aluminowe zapewne byly montowane w ostatnich latach produkcji e32 (byc moze od momentu wprowadzenia v8 ), wiec pewnie tak jak m60 lepsze od m30, tak i aluminowe lepsze od stalowych :wink:

pozdrawiam

luther

Opublikowano
No na V8 zaczeto ciagle na stalowych a nawet w jakis nie specjalnie darzonych zainteresowaniem mozna spotkac i zeliwne. Ja w swojej mam aluminiowe orginalny tyle ze wzmocnione ale na drugim kole (mowie o przednich i dolnych wachaczach) mialem stalowe dwa razy wymienione zanim padl aluminiowy. A na temat regeneracji czego kolwiek to mam takie zdanie ze ine bede glosno pisal. Szczegolnie oslabiaja mnie regeneratorzy felg.

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Opublikowano
Fabrycznie w e34 górne wahacze występowały tylko stalowe, a potem jakie kto sobie włożył to już jego sprawa. Za to dolne były i stalowe i aluminiowe w zależności od rocznika i serii

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
A jakie są obkawy zuzycia dolnego wahacza ? Jak to sie przeklada na komfort jazdy bo jesli chodzi o gorny to wiem ze trzesie kierownicą w wielu przypadkach, a jak sie uszkodzi dolny to co nie gra ?
Opublikowano
Ja wymieniałem dolne wachacze dlatego, że na przeglądzie na szarpakach gość pokazał mi, że są luzy na swożniach. Po wymianie przód stał się bardziej sztywny co rzeczywiście czuje się podaczas jazdy, zwłaszcza po nierównej nawierzchni.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
u mnie akurat zuzycie dolego wahacza wybity swożeń objawiało się mocnymi stukami w szczególności przy lekkim hamowaniu na nierownej powieżchni, na prostej (równej) drodze prowadził sie rewelka, po wymienie cicho, ale juz po roku zaczynam słyszeć jakby znowy mu sie pogarszało, a druga strona ma jescze oryginały i jest cicha. Dodam że na szarpakach nic nie wyszło, gość sie pocił ale i tak nie doszedł co to moze stukać , nawet nie wiął kasy za badanie. Pojechałem do gościa co BMW sie zajmuje i od ręki wymienił ten wahacz no i z sukcesem.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.