Skocz do zawartości

Nie chodzą pompy paliwa


karburator

Rekomendowane odpowiedzi

Przestały działać pompy paliwa e32 750i. Stało sie to po odłączeniu wtyczki w bagażniku, bo jeździłem na gazie (nie zrozumcie tego opacznie to był LPG). Gdy podłaczyłem wtyczkę ponownie, zeby pojechać na przegląd okazało się, że pompy nie chodzą. Pompy pracują jak je zasilić z obcego akumulatora "na krótko". Bezpieczniki są dobre, a prąd nie dochadzi.Nie ma go też na złączu, które jest pod siedzeniem koło akumulatora. Czy na trasie pomiędzy skrzynką bezpieczników pod maską a tym złączem pod tylnym siedzenie coś może jest? W czsie, gdy jeździłem na gazie kilka razy rozładował mi się akumulator do zera. Być może to spowodowało, że pogubił języki(został tylko niemiecki), nie działa test wskaźników no i może właśnie pompy? Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak zabrać się do tego. Może uda się bez warsztatu. Może wystarczy jakieś zerwanie, czy podanie jakiegoś kodu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to wyglada tak:

 

prad musi byc na wtyczkach zakanczajacych przewody pod ktore podpinasz obie pompy. sprawdz miernikiem napiecie na tych wtyczkach - jesli go tam nie ma to szukaj z miernikiem na wiazce gdzie zanika prad ktory ma je zasilac.

 

odpusc sobie podpinanie pomp na krotko, zatrzesz w ten sposob obie pompy co w skrocie bedzie oznaczalo ok 500 pln za ponowne odpalenie Twojego auta w benzynie (co chyba jest malo rozsadne).

 

wkrecajac z powrotem dekiel od baku po podpieciu pomp upewnij sie ze obie sa calkowicie ponizej poziomu benzyny. uslyszysz jak sie wlacza po przekreceniu kluczyka.

 

istnieje mozliwosc ze masz zalozone jakies ustrojstwo odcinajace pompy - wtedy pomoc moze ci elektryk ktory ci wypleni takie cos z instalacji, zazwyczaj nie odcina sie samych pomp ale jeszcze wtryski i inne pierdoly (spotkalem sie z ym w 750 bo ktos kiedys chcial miec calkowita pewnosc ze nikt mu nia nie odjedzie) :doh:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale podłaczałem pompy na krótko, żeby sprawdzić czy są sparwne-no i są silnik chodzi i paliwo jest. Gdyby był prąd na wtyczce to by też chodziły i nie byłoby problemu. Prądu nie ma już na złączu pod tylnym siedzeniem(połączenie pomiędzy tym złączem a pompami jest, bo właśnie tam je zasilałem na krótko). Problem jest właśnie z tym sprawdzeniem dalej, bo wiązka gdzieś znika w progu, a później pod deską w tym kłębowisku nie spsób jej znaleźć. Panel z bezpiecznikami też nie daje się wyjąć, bo zakrótkie przewody. Napięcie na bezpiecznikach od pomp pojawia się dopiero gdy kręcę rozrusznikiem - włączenie zapłonu nie wystarczy. Jeśli dobrze rozumiem Twoją wypowiedź to pomiędzy skrzynką bezpieczników a tym złączem pod siedzeniem jest tylko drut i jeżeli prąd nie dochodzi to znaczy, że jest przerwany lub ktoś zainstalował jakiś wynalazek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ktos jest lepiej zorientowany w temacie elektryki i wiazki w 750, ale prawdopodobiensto ze jest jakis wynalazek wydaje sie dosc duze skoro jest jak piszesz

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sobie schematy elektryczne do 750... tak będziesz tylko

kombinował i nie zdziałasz wiele.

 

Na tej stronie masz rozdział "elektronika":

 

Ciekawe rzeczy o E32

 

1987 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF)

1988 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF)

1989 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF)

1990 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF)

1991 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF)

1992 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF)

1993 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF)

 

 

Nie podałeś rocznika autka... czasami jest to istotne.

 

A tak w skrócie to masz jeszcze kilka miejsc:

 

ECU1 steruje przekaźnikiem 1 pompy

ECU2 steruje przekaźnikiem 2 pompy

 

tutaj posprawdzaj, czy idą masy od ECU, czy jest +12v na przekaźnikach

 

reszta (jeżeli nie była kombinowana) nie "psuje się"...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.