Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. To mój debiut na forum i zwracam się z prośbą o pomoc do użytkowników BMW. Mój problem ze skrzynią przedstawia się następująco: Jakiś czas temu w mojej Beci zatarł się wałek. Silnik zgasł, zapaliły się kontrolki od skrzyni i obie od oleju. Po wielu próbach udało się go uruchomić i w trybie awaryjnym skrzyni(?) prawie dowlokłem się na miejsce, bo podczas hamowania znów stracił moc i tym razem przy zmianie na D tylko szarpał i gasł. Teraz jestem świeżo po wymianie silnika(z angielskiej wersji) i po przejechaniu kawałka drogi znów skrzynia odmawia współpracy. Czy może to być spowodowane ubytkiem oleju w skrzyni(trochę się go ulało podczas wymiany, coś ok. 1l -1.5l ) czy to problem wewnętrzny skrzyni? Olej był czerwoniutki, nie śmierdział, więc chyba się nie spaliła. Wolałbym uniknąć wymiany skrzyni. Jeżdżę na 5HP-18.
Opublikowano

Witaj!

Specjalistą od skrzyń biegów nie jestem, ale 1 czy 1,5 litra oleju w skrzyni miej, to na moje oko nie jest dobrze, a co jeśli i tak było go mniej niż powinno być? …teraz może go tam wcale nie być. A tak ogólnie, to musisz się trochę pomęczyć i poszukać na forum, są tu wątki pełne konkretnych informacji o skrzyniach automatycznych właśnie. …wiem że istnieją różne szkoły co do wymiany oleju w skrzyni i penie posypią się tu znowu pioruny, ale ja z moją e39 byłem u trzech mechaników, niektórzy z nich nawet polecani na tym forum, i wreszcie w ASO byłem zasięgnąć informacji i każdy powiedział to samo na temat mojej konkretnej skrzyni – oleju nie wymieniać, dożywotni, w przypadku wycieku dolać (taki i taki – nie pamiętam), więc może masz szczęście i musisz tylko dolać 

I generalnie, to chyba dobrze też jechać na kompa.

Respekt.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witaj!

oleju nie wymieniać, dożywotni

 

Taaak, perpetum mobile z tych automatów :twisted2: Dożywotni, owszem, ale nie należy tego interpretować, że wystarczy na cały żywot samochodu, tylko skrzyni :norty: A żywot skrzyni z niewymienionym olejem jest bardzo krótki :lol: :lol:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Witam. To mój debiut na forum i zwracam się z prośbą o pomoc do użytkowników BMW. Mój problem ze skrzynią przedstawia się następująco: Jakiś czas temu w mojej Beci zatarł się wałek. Silnik zgasł, zapaliły się kontrolki od skrzyni i obie od oleju. Po wielu próbach udało się go uruchomić i w trybie awaryjnym skrzyni(?) prawie dowlokłem się na miejsce, bo podczas hamowania znów stracił moc i tym razem przy zmianie na D tylko szarpał i gasł. Teraz jestem świeżo po wymianie silnika(z angielskiej wersji) i po przejechaniu kawałka drogi znów skrzynia odmawia współpracy. Czy może to być spowodowane ubytkiem oleju w skrzyni(trochę się go ulało podczas wymiany, coś ok. 1l -1.5l ) czy to problem wewnętrzny skrzyni? Olej był czerwoniutki, nie śmierdział, więc chyba się nie spaliła. Wolałbym uniknąć wymiany skrzyni. Jeżdżę na 5HP-18.

 

Skrzynia ma czujnik poziomu oleju więc może jest zbyt mało i sie wyłącza?

Opublikowano
Jeśli świeci się kontrolka skrzyni trzeba podłączyć pod kompa może wystarczy wykasować błąd.Koniecznie uzupełnij olej.Piszesz też że olej był czerwony czyli dexron jeżeli masz zieloną tabliczkę na skrzyni jest on nieprawidłowy,ja mam 5hp18 z zielona tabliczką wtedy olej ESSO LT 71141

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.