Skocz do zawartości

Dlaczego wentylator chłodnicy ociera o tunel w M50?


pawelj5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od 2 tygodni jestem włascicielem BMW E-36 z silnikiem 2.5l M50. Podczas zakupu auta sprzedający chwalił się wymianą wentylatora chłodnicy i sprzęgła wiskotycznego na nowe. Pracuje w sklepie z częściami samochodowymi i od razu rozpoznałem ze wentylator to podróbka z Polcaru która na allegro mozna kupić za jakieś 30zł, a wisko to produkt SRL. Taki sam wentylator miałem w e-30 i wszystko było ok, a wisko utrzymuje temperaturę cały czas w jednej pozycji, więc nie spodziewałem się problemów. Jednak utknąłem na godzinę w korku przy temperaturze zewnętrznej 34 stopnie według komputera pokładowego. Po którymś z kolei ruszeniu z miejsca poczułem słodki zapach płynu chłodzącego. Okazało się ze łopatka wentylatora uderzyła w chłodnicę i uszkodziła ją. Od temperatury plastik zrobił się gumowaty i wentylator wyginał się pod wpływem ciągu powietrza. Chłodnica juz wymieniona. Wentylator wprawdzie nie jest oryginalny ale wymieniłem go na produkt VEMO. Założyłem też tunel wentylatora, gdyż nie było go wcześniej. I niestety boję się zeby sytuacja się nie powtórzyła. Na wewnętrznej stronie tunelu, w miejscu gdzie wentylator wychodzi poza obrys radiatora widzę ślady jakby wentylator delikatnie obcierał. Na zgaszonym silniku odległość śmigła do tunelu to ok 1cm i nie wiem czy ta odległość jest prawidłowa. Więc albo znowu łopatki się wyginają, albo chłodnica jest za blisko silnika, albo silnik przesuwa się do przodu przy chamowaniu. Nie wiem co może być przyczyną, więc będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Załączam zdjęcia. Na pierwszym widać na tunelu poziome białe kreski zrobione markerem. Jest na nich ślad po ocierającym wentylatorze. %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img514.imageshack.us/img514/7253/dsc00063cv6.jpg %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img79.imageshack.us/img79/8946/dsc00062xm8.jpg %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img258.imageshack.us/img258/5346/dsc00064wl2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz pompe wody, jak pada łozysko to wentylator dostaje bicia i powoduje to wychylenie śmigła co moze prowadzic do uszkodzenia łopatek jak i również innych podzespołów

ps

padniete łożysko nie musi powodowac przecieku w pompie jednakze w 80%tak bywa tak czy siak jak poleciało łozysko to pompa wody do wymiany im predzej tym lepiej

http://img258.imageshack.us/img258/7452/bmw9aq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie. Niestety znowu śmigło wentylatora uszkodziło chłodnicę. Załamuje juz ręce. Pompa wody ma wprawdzie minimalny wyczuwalny ręką luz, jednak jest on minimalny. Jednak nie widzę innej możliwości. Poduszki silnika dobre, chłodnica prawidłowo zamontowana. Coś jeszcze może powodować uderzenie wentylatora w chłodnicę? Zastanawiają mnie jeszcze dwie sprawy.

1. W e36 były dwa rodzaje sprzęgieł wiskozowych i odpowiadających im wentylatorów. Ja u siebie mam małe wisko z wentylatorem mocowanym na cztery śruby. Ten drugi rodzaj ma większe wisko i wentylator mocowany na trzy sruby. Próbowałem przymierzać ten drugi układ w moim aucie, ale śmigło wentylatora było bliżej chłodnicy niż przy układzie z małym wiskiem. Czy dla takiego układu jest inna chłodnica lub pompa wody żeby odległość śmigła do chłodnicy została zachowana?

2. Próbowałem montować śmigło z diesla które ma łopatki połaczone pierscieniem. Liczyłem na to że łopatki nie będą się wyginac co zapobiegnie ewentualnym uszkodzeniom chłodnicy. Jednak ten wiatrak stawia chyba mniejsze opory powietrza i w połączeniu z wiskiem z benzyny cały czas wyje jakby sprzęgło było cały czas zapięte. Czy da się zamontować wisko z diesla do benzyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.