Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich .

Mam problem z wentylatorem chłodnicy klimatyzacji autko e39 2001rok 525diesel pracuje tylko na trzecim biegu jak moge to naprawic z gory wszystkim dziekuje za odpowiedz.BMW The best..

Opublikowano
Nie może Ci pracować tylko na trzecim biegu, bo od 09/1998 wentylator jest nie hmmm... "biegowy" :mrgreen:, a sterowany elektronicznie sygnałem z modułu silnika DMW/DDE i obroty zmieniają się płynnie...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Dzieki za odpowiedz musze to zaobserwowac ale jak jezdze na klimie to zawsze jest na maxymalnych obrotach nigdy nie pracuje na małych (opisze włącza sie na maxa i po chwili wyłącza i znowu na maxa ) :cry:
Opublikowano
Przy okazji po tej odpowiedzi kolegi zachodze w głowe po co sa takie dwa podłuzne "oporniki" za wiatrakiem przy chodnicy klimy????
Opublikowano
A od kiedy jeździsz autem? Może poprzednik pokombinował, bo oporniki były jak wentylator nie był sterowany elektronicznie, przed 09/1998. Ja jak kupiłem swoje auto to właśnie tak miałem tylko, że ciemniaki nie potrafili tego uruchomić i odcięli zasilanie wentylatora... wraz z klimą... Teraz mam założony nowy, z 3-pinowym podłączeniem (ten z opornikami na 4 piny). Może miałeś jakiegoś spryciarza, który obszedł elektronikę i podłączył Ci wentylator od starej wersji tak aby chodził tylko na biegu bezpośrednim... Popatrz ile kabli zasila Ci wentylator (przy wewnętrzym dolnym rogu reflektora prawego jest jedna wiązka idąca do przodu)...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Dzieki za pomoc zerkne ile tam jest pinów i sie odezwe ja jezdze nią 3 lata i kupiłem ja w niemczech od pierwszego własciciela nic nie powinno byc kombinowane bo ogólnie brak usterek poza jeżykiem od klimatronika ale kupiłem nowy i kluczyk pilot ostatnio przestał działac a ogolnie jestem zachwycony bezawaryjnosciom .
Opublikowano
Ale jeśli twierdzisz, że masz oporniki na wentylatorze to one były stosowane przed/do 09/1998. Potem już nie było oporników... W starej wersji wentylatora (biegowa, z opornikami) są 4 grube przewody, w nowej są 3 (dwa grube i jeden cienki). Zapisz kolory kabelków jak będziesz sprawdzał ilość kabli...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
o.k jutro sie odezwe bo oporniki sa na 100% sam jestem w szoku bo historie auta znam i w niemczech było z przodu uszkodzone niewiele ale naprawiane przez serwis bmw chyba ze oni tak sie popisali co mało prawdopodobne.pozdro
Opublikowano
bezawaryjnością

 

 

... no a z tym to tak ostrożnie... zbyt wiele jest typowych (choć drobnych, to upierdliwych) awarii przerabianych przez większość forumowiczów, by tak twierdzić...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Witam ponownie sprawdziłem kostke i są 4 piny przy wejsciu i wyjsciu i po 4 przewody brąz ,czerwony z czarnym paskiem ,niebieski i czarny ,a co najlepsze jest data produkcji na kostce i jest 2001r. przypatrzyłem sie rowniez na 2 bajerki koło witraka i to są radiatorki. I co dalej a obroty jak schłodziłem auto w wenątrz do 21,5 i na skrzyzowaniu dalej pulsacyjnie obroty wiatraka na full. :cry:
Opublikowano

thenygoos napisał:

Ale jeśli twierdzisz, że masz oporniki na wentylatorze to one były stosowane przed/do 09/1998.

Ja mam auto z 2002 i wentylator też na opornikach.

Opublikowano
dzieki za pomoc, a zmieniałes kiedys te oporniki i czy masz wolne obroty wentylatora czy tak jak ja ze zapiernicza jak wariat na full ...
Opublikowano

Oporników nie zmieniałem. U mnie zaraz po włączeniu klimy wiatrak startuje na pierwszym biegu

dopiero jak się zagrzeje to załącza się drugi bieg, trzeciego biegu jeszcze nie słyszałem (auto mam od stycznia).

Poszukaj na forum jest dużo postów na temat sprawdzania czteropinowego wiatraka, nawet z rozpiską kabli widziałem.

Opublikowano
Ja mam auto z 2002 i wentylator też na opornikach.

 

No to dziwne... Jak do tej pory przeglądałem schematy to bez względu na rodzaj paliwa od 09/1998 są trzypinowe, sterowane sygnałem z DMW/DDE... Aż przejrzę wszystkie schematy ponownie...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

thenygoos napisał:

No to dziwne... Jak do tej pory przeglądałem schematy to bez względu na rodzaj paliwa od 09/1998 są trzypinowe, sterowane sygnałem z DMW/DDE... Aż przejrzę wszystkie schematy ponownie...

 

Może akurat mieli takie na magazynie... :mrgreen:

Opublikowano
A czy musi być ten wentylator? Mój kolega jeździ bez wentylatora w E39 TDS ok roku. Jego brat 2 sezony przejeździł 325TDS również bez wentylatora klimy no i u mnie też go nie ma. Był ale cały skorodowany więc go wywaliłem. W końcu visco działa cały czas. Wiem, że lepiej było by, gdyby był wentylator ale jak nie ma takiej konieczności to może by się bez niego obyło? :)
Opublikowano

moja E39 to druga miłosc musi byc jak w ksiazkach !!!nawet jak bede składał to kabelki musza byc w tym samym miejscu .

A tak apropo to dziekuje wszystkim za pomoc sprawdziłem dzisiaj i jeden Rezystor (opornik)ten 0,5oma85w jest walniety i mysle ze jak go wymienie to wszystko powróci do normy jeszcze napisze czy jest O.K

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.